Lek stuurhuis bij demonteren spoorstangen?
Geplaatst: 08 mar 2012 23:17
Allen,
Momenteel staat m'n Espace bij de garage voor een APK-beurtje en het jaarlijkse onderhoud. Op het lijstje stond nog het onderwerp "spoorstang" wat meteen gedaan wordt (tussenstand: €500). Nu bleek bij het demonteren van de spoortstang(en) dat "het stuurhuis lek was". Aan de toon te horen was ik daar niet blij mee, en dat bleek: €1000. Alhoewel ik totaal geen aanleiding heb om ook maar argwanend te zijn (tot op heden niets dan goede ervaringen bij m'n gespecialiseerde merk beun), ben ik toch eigenlijk wel een beetje nieuwsgierig:
Zucht, "even" slikken, en uitkijken naar de lange vakantierit van de zomer
Momenteel staat m'n Espace bij de garage voor een APK-beurtje en het jaarlijkse onderhoud. Op het lijstje stond nog het onderwerp "spoorstang" wat meteen gedaan wordt (tussenstand: €500). Nu bleek bij het demonteren van de spoortstang(en) dat "het stuurhuis lek was". Aan de toon te horen was ik daar niet blij mee, en dat bleek: €1000. Alhoewel ik totaal geen aanleiding heb om ook maar argwanend te zijn (tot op heden niets dan goede ervaringen bij m'n gespecialiseerde merk beun), ben ik toch eigenlijk wel een beetje nieuwsgierig:
Bijkomend nog een 2e tegenvaller: m'n achter remschijven/blokken van eind 2010 konden weer vervangen worden. Jaha, met maar liefst 7000km gereden Oorzaak: ik rijd te weinig (klopt, staat geregeld weken stil) en ik rem te weinig (klopt ook: ik rijd zo zuinig mogelijk, dus rustig uitrijden en niet steeds optrekken/remmen). Wel een beetje ironisch, probeer je zuinig en goedkoop te rijden, blijkt dit me op deze manier €500 per 1 1/2 jaar te kosten...kan het zijn dat ik met een "lek stuurhuis" rondrijd zonder dat ik ergens last van heb?
Zucht, "even" slikken, en uitkijken naar de lange vakantierit van de zomer