Ik heb een zelfde probleem met mijn G.Scenic uit 2006
Heb nog wat voorgeschiedenis:
De airco was al defect bij aanschaf van de wagen al deed hij het volgens de verkoper.(particulier)
Na de eerste keer vullen draaide de airco direct maar dit duurde niet langer dan een dag. De de condenser bleek lek, ik heb zelf een nieuwe condenser en droger geplaats met nieuwe O-ringen en het systeem weer laten vacumeren en vullen. Hierna weer direct een koele auto!
Helaas heb ik er niet erg lang van kunnen genieten, binnen een week viel de airco uit en hierna stopte de hele auto. Oorzaak een defecte krukaspoelie die de multiriem heeft meegenomen en de distributie en ja de kop dus ook.
Alles is vervangen en de motor loopt weer als voorheen maar de airco doet het niet meer. Na uitlezen door de garage bleek de druk in het systeem in orde te zijn en na het wissen van een storing draaid de airco weer.
Ik weet de code niet maar denk dat het de df10070 is.
Een paar dagen van de airco genoten maar is weer uitgevallen nadat ik de auto opnieuw start.
Weer naar de garage, druk oke fout wissen en weer airco. Alleen houd hij er nu al mee op als hij de garage uit rijd.
Vandaag zelf de connector naar de compressor en de druksensor gecontroleerd, ziet er goed uit.
Ook de garage bezocht waar ik de airco heb laten vullen, direct de druk gemeten en zeggen ook dat in principe het systeem goed blijkt te zijn. Volgens hen moet het uitlezen genoeg informatie geven om de oorzaak te weten. Zomaar de druk sensor vervangen niet zinnig is.
De bosch garage in lelystad verdenkt dus de druksensor, ik eigenlijk niet want hij geeft de gemeten druk goed weer en ziet er uit als nieuw. (Hier is de motor hersteld)
Kan de oorzaak zijn dat er te weinig gas aanwezig is, bij normale temp is de druk goed ca 8 bar, die wordt alleen hoger in bedrijf?
Zou het toch de stekker naar de pomp kunnen zijn, ik heb wel de orginele renault pomp als ik het goed zie.
Of is het een defecte pomp die er eerder voor gezorgd heeft dat de poelie stuk liep?
De Renault garage zegt de auto eerst te willen onderzoeken.