Word ik afgezet of kan dit kloppen?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 9
- Laatste bezoek: 05 aug 2024 21:45
- Actief als: particulier
Word ik afgezet of kan dit kloppen?
Ik had een verbrande olie geur onder de motorkap na een rit (espace 2.0T 2006)
Na een inspectie bij de renault blijkt dat de leiding waar de olie die uit de turbo komt druppelsgewijs een druppeltje olie lekt en dit op een warm gedeelte van de motor verdampt!
Dus de renault zegt die leiding moet vervangen worden!
Nu komt ie!!!!!!
Kosten ongeveer €1200,00 omdat heel de motor eruit moet????
Graag jullie mening / ervaring
Alvast bedankt
Na een inspectie bij de renault blijkt dat de leiding waar de olie die uit de turbo komt druppelsgewijs een druppeltje olie lekt en dit op een warm gedeelte van de motor verdampt!
Dus de renault zegt die leiding moet vervangen worden!
Nu komt ie!!!!!!
Kosten ongeveer €1200,00 omdat heel de motor eruit moet????
Graag jullie mening / ervaring
Alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Re: Word ik afgezet of kan dit kloppen?
De olieretourleiding zelf is niet zo heel duur, aan materiaal een tientje of 6 / 7 maar bij een Espace IV is deze zo goed als niet bereikbaar.
Of het te doen is zonder de motor te demonteren durf ik zo niet te zeggen.
Ga eens wat universele garagebedrijven af en vraag daar om een diagnose en prijsopgave.
Antonio.
Of het te doen is zonder de motor te demonteren durf ik zo niet te zeggen.
Ga eens wat universele garagebedrijven af en vraag daar om een diagnose en prijsopgave.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 23 apr 2025 23:27
Espace 4 kun je wel turbo ed vernieuwen zonder motor los te halen, maar dan ben je zo aan het tobben dat het sneller is om de motor te demonteren.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik ben nu bij de lokale garage geweest en die heeft mij gelijk duidelijk gemaakt aub niet meer naar de renault te gaan!
Hij vertelde mij dat hij voor €1200 2x de motor kan de/monteren
Ik heb een afspraak staan om morgen de auto te brengen en dan gaat ie op zijn gemak bekijken wat hij voor me kan doen
Ik hou jullie op de hoogte
Het lullige is alleen dat ik de auto pas sinds zaterdag heb ! Ik heb hem particulier gekocht! 2006 met amper 130.000km op de teller, eerste eigenaar en heel de onderhoud historie erbij! De oude eigenaar had nooit grote problemen gehad en dit bleek ook wel aan het onderhouds boekje en alle uitdraaien van de renault garage waar tie altijd in onderhoud is geweest!!
Dit probleem heeft zich binnen 24uur opgedaan! Is dit een geval van dikke pech ? Of zou de oude eigenaar dit geweten moeten hebben??
Hopen dat het morgen mee valt en dat de andere garage mij kan helpen
Hij vertelde mij dat hij voor €1200 2x de motor kan de/monteren

Ik heb een afspraak staan om morgen de auto te brengen en dan gaat ie op zijn gemak bekijken wat hij voor me kan doen

Ik hou jullie op de hoogte

Het lullige is alleen dat ik de auto pas sinds zaterdag heb ! Ik heb hem particulier gekocht! 2006 met amper 130.000km op de teller, eerste eigenaar en heel de onderhoud historie erbij! De oude eigenaar had nooit grote problemen gehad en dit bleek ook wel aan het onderhouds boekje en alle uitdraaien van de renault garage waar tie altijd in onderhoud is geweest!!
Dit probleem heeft zich binnen 24uur opgedaan! Is dit een geval van dikke pech ? Of zou de oude eigenaar dit geweten moeten hebben??
Hopen dat het morgen mee valt en dat de andere garage mij kan helpen

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Dat zal wel de reden van verkoop geweest zijn dan. Zou wel erg toevallig zijn dat hij nu begint te lekken he.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ja idd DHL dat is heel toevallig! En dat binnen 24uur na overschrijven!
Normaal koop ik nooit particulier maar ik weet waar ik op moet letten en dit is een ding wat je gewoon niet ziet
De auto en het onderhoud zag er gewoon perfect uit!! Wel heeft de renault een algehele check gedaan en voor de rest zag de auto er tip top uit!
Hopelijk heeft de andere garage beter nieuws
qua uurloon scheelt het al de helft!!
Normaal koop ik nooit particulier maar ik weet waar ik op moet letten en dit is een ding wat je gewoon niet ziet

De auto en het onderhoud zag er gewoon perfect uit!! Wel heeft de renault een algehele check gedaan en voor de rest zag de auto er tip top uit!
Hopelijk heeft de andere garage beter nieuws

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Hopelijk wel ja... Is niet zo leuk als je zoiets tegenkomt kort na de aankoop. Kan je de vorige eigenaar er niet op aanspreken? Dit is toch duidelijk een verborgen gebrek.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik heb hem er al op aangesproken maar uiteraard had hij dit nooit gemerkt!!
Ik heb een rechtsbijstand verzekering dus ik kan het proberen! Misschien kan ik het zwart op wit krijgen van de garage dat dit niet een probleem van de laatste 24uur is. Ik heb het meeste contact gehad per email en daar staat duidelijk in te lezen dat meneer aangeeft dat de auto in top conditie is! En het enige wat ie aangeeft is dat er een krasje op de voor bumper zit en dat de achterbanden een aandachtspunt hebben gekregen op de laatste APK keuring van 15-3-14.
Maar zou je particulier een kans maken denk je ?
Ik heb een rechtsbijstand verzekering dus ik kan het proberen! Misschien kan ik het zwart op wit krijgen van de garage dat dit niet een probleem van de laatste 24uur is. Ik heb het meeste contact gehad per email en daar staat duidelijk in te lezen dat meneer aangeeft dat de auto in top conditie is! En het enige wat ie aangeeft is dat er een krasje op de voor bumper zit en dat de achterbanden een aandachtspunt hebben gekregen op de laatste APK keuring van 15-3-14.
Maar zou je particulier een kans maken denk je ?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, ik denk het wel. Hij mag wettelijk geen wagen verkopen met een verborgen gebrek. volgens mij kan je de koop ontbinden. Ik zou eerst eens doorspreken tegen hem. Zeggen dat je er via je rechtsbijstand een advocaat opzet. In tweede instantie zou ik hem een eigenhandig geschreven brief sturen waarin je je eisen duidelijk maakt. Met daarbij gevoegd een verslag van de garage. Misschien dit best door officiele dealer laten maken. Dat zal je een heel klein beetje geld kosten. Vraag een bestek en vraag of ze op papier zetten dat die lekkage al langer bezig is. Ondertussen kan je je via je rechtsbijstand informeren en eventueel verdere stappen ondernemen. Het is wel beter dat je hem zelf keihard onder druk zet en onderling een regeling treft dan dat je naar de rechtbank moet. Want dit kan dan weer erg lang duren... Stel bvb fifty fifty voor en laat hem dan herstellen bij niet officiele dealer.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ja idd bedankt voor je reactie
ik wacht de diagnose van de garage vandaag af en zal daarna eens contact opnemen met de rechtsbijstand ! Hopelijk kunnen ze iets voor me betekenen! Ik zal je wel op de hoogte houden van de ontwikkelingen
Alvast bedankt voor de informatie

Alvast bedankt voor de informatie

Hide post links |
-
Topic author - Lid
Nou DHL het probleem qua reparatie is de wereld gelukkig al uit!!
Vandaag wederom een email gekregen van de oude eigenaar en de garage die het onderhoud altijd gedaan hebben! De eigenaar heeft nooit last van de turbo gehad en de garage heeft hier nooit een reparatie aan hoeven plegen!! Let op 1e eigenaar,...
Gisteren heeft de renault dealer geconstateerd dat de olie retour leiding kapot was en moest gerepareerd worden! Hiervoor moest de motor eruit en de man uren kwamen hierbij uit op ca 12,5 uur! Kosten rond de 1200 excl. pakkingen en materiaal ( slik )
Vandaag naar mijn lokale garage geweest en die heeft er ook naar gekeken en gelijk de boel maar gerepareerd kosten €158
Wat was het probleem?
De garage hier wist mij al te vertellen dat als de olie retour leiding kapot was deze niet zou druppelen maar zou spuiten door de druk! Nu bleek dat de leiding op de een of andere manier tijdelijk gerepareerd was ! Nood oplossing om t lekker te verdoezelen en er was een rubbertje gescheurd! Ook miste er een bout in de turbo dus hier was onlangs behoorlijk aan gerommeld! Tijdens de proefrit wist de oude eigenaar mij wel te vertellen dat de turbo slang er weleens af geklapt was dus dit moest het gevolg ervan zijn! Precies waar de leiding de leiding de turbo in ging lekte hij en er waren sporen van een tang te zien dus ze hebben eraan zitten rommelen!!
Maar het is opgelost
Wat nu te doen? Denken je bekijkt t maar voor die 158€ of de rechtsbijstand erop zetten en de ondervindingen van de garage meenemen in t verslag en op die manier proberen mijn geld terug te krijgen?
Ben in ieder geval blij dat er ook nog garages zijn waar ze op een eerlijke manier proberen der brood te verdienen!! De renault zet ik natuurlijk geen stap meer binnen
als het aan hun gelegen had dan had er nu heel de motor uit gelegen en had ik met een rekening in m'n maag gezeten van minimaal €1.200
Vandaag wederom een email gekregen van de oude eigenaar en de garage die het onderhoud altijd gedaan hebben! De eigenaar heeft nooit last van de turbo gehad en de garage heeft hier nooit een reparatie aan hoeven plegen!! Let op 1e eigenaar,...
Gisteren heeft de renault dealer geconstateerd dat de olie retour leiding kapot was en moest gerepareerd worden! Hiervoor moest de motor eruit en de man uren kwamen hierbij uit op ca 12,5 uur! Kosten rond de 1200 excl. pakkingen en materiaal ( slik )
Vandaag naar mijn lokale garage geweest en die heeft er ook naar gekeken en gelijk de boel maar gerepareerd kosten €158

Wat was het probleem?
De garage hier wist mij al te vertellen dat als de olie retour leiding kapot was deze niet zou druppelen maar zou spuiten door de druk! Nu bleek dat de leiding op de een of andere manier tijdelijk gerepareerd was ! Nood oplossing om t lekker te verdoezelen en er was een rubbertje gescheurd! Ook miste er een bout in de turbo dus hier was onlangs behoorlijk aan gerommeld! Tijdens de proefrit wist de oude eigenaar mij wel te vertellen dat de turbo slang er weleens af geklapt was dus dit moest het gevolg ervan zijn! Precies waar de leiding de leiding de turbo in ging lekte hij en er waren sporen van een tang te zien dus ze hebben eraan zitten rommelen!!
Maar het is opgelost

Wat nu te doen? Denken je bekijkt t maar voor die 158€ of de rechtsbijstand erop zetten en de ondervindingen van de garage meenemen in t verslag en op die manier proberen mijn geld terug te krijgen?
Ben in ieder geval blij dat er ook nog garages zijn waar ze op een eerlijke manier proberen der brood te verdienen!! De renault zet ik natuurlijk geen stap meer binnen

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Tja, is niet zo mooi van die vorige eigenaar. Maar voor 158 euro kan je geen zaak beginnen volgens mij. Ik zou dat voor mij nemen. Tenminste als de herstelling nu degelijk is zodat je later geen kosten krijgt. Wel verbazend dat die man je auto kon herstellen voor slechts een fractie van de prijs van de dealer. Zoveel te beter he...
Als, zoals ik zei, de herstelling echt ok is, zou ik het verder zo laten en nu gaan genieten van de aankoop. Succes ermee!
Als, zoals ik zei, de herstelling echt ok is, zou ik het verder zo laten en nu gaan genieten van de aankoop. Succes ermee!
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 17 feb 2021 17:12
Het uurloon van een advocaat is eur 200 of meer dus zal je rechtsbijstand hier niet veel mee willen doen.
Hopelijk ligt je dealer niet in het zuiden en krijg ik beter advies als ik met mijn auto naar de dealer ga wat binnenkort het geval gaat zijn voor een beurtje.
Hopelijk ligt je dealer niet in het zuiden en krijg ik beter advies als ik met mijn auto naar de dealer ga wat binnenkort het geval gaat zijn voor een beurtje.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik denk idd dat ik het zo laat en de eer aan mezelf hou 
Het is prima gerepareerd! T probleem van de renault is dat deze de auto van onder bekeken hebben! Ze zagen olie aan de retour leiding hangen en zeiden tja die is kapot!
De garage hier is van bovenaf begonnen met kijken en constateerde dat er boven de leiding een rubber lekte dus de olie liep naar beneden via de retour leiding! Maar de leiding is prima in orde!!!
De renault had me even het zweet in de bilnaad bezorgd
maar gelukkig is het allemaal goed gekomen 
Ik stuur de oude eigenaar nog wel een bedank mail haha en daarme is de kous af
Nu idd lekker genieten van deze fijne wagen

Het is prima gerepareerd! T probleem van de renault is dat deze de auto van onder bekeken hebben! Ze zagen olie aan de retour leiding hangen en zeiden tja die is kapot!
De garage hier is van bovenaf begonnen met kijken en constateerde dat er boven de leiding een rubber lekte dus de olie liep naar beneden via de retour leiding! Maar de leiding is prima in orde!!!
De renault had me even het zweet in de bilnaad bezorgd

Ik stuur de oude eigenaar nog wel een bedank mail haha en daarme is de kous af

Nu idd lekker genieten van deze fijne wagen
Hide post links |
-
Topic author - Lid
De dealer waar ik ben geweest zit in etten leur 
Ik kom er niet meer

Ik kom er niet meer

Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 17 feb 2021 17:12
Snel achter je laten inderdaad en genieten. De espace is een heerlijke auto. Veel plezier!
Tja, die dealer/garage is idd geen al te beste reclame voor een renaultdealer.
Ik heb daar vorig jaar in breda mijn auto gekocht, technisch een prima auto maar ze komen hun afleverbeloften helaas niet na. (Slechts drie keer heb ik ze herinnerd..)
Tja, die dealer/garage is idd geen al te beste reclame voor een renaultdealer.
Ik heb daar vorig jaar in breda mijn auto gekocht, technisch een prima auto maar ze komen hun afleverbeloften helaas niet na. (Slechts drie keer heb ik ze herinnerd..)
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33
Fijn dat het voor 158 Euris is opgelost. Denk wel dat ik de verkoper nog een mail zou sturen en hem toch verantwoordelijk stellen voor die 158,00. Wellicht gaat ie meteen door de knieën en betaald die het geld om verdere zever te voorkomen.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 30 aug 2023 18:55
Ik zou de dealer zeker confronteren met dit verhaal. Mede omdat zij waarschijnlijk hebben gerommeld.
Daarnaast weet je niet of je nu echt van het probleem af bent, of dat de Renaultgarage veel meer heeft meegenomen in zijn prijs.
Wellicht heb je nu ook een noodverbandje en komt er binnenkort nog meer.
Daarnaast weet je niet of je nu echt van het probleem af bent, of dat de Renaultgarage veel meer heeft meegenomen in zijn prijs.
Wellicht heb je nu ook een noodverbandje en komt er binnenkort nog meer.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Frank , ik stond erop te kijken toen de renault garage de kapotte leiding vond! Dit hadden ze me late zien want er hing olie aan, dat veroorzaakte de stank! Bij de andere garage kwamen ze erachter dat de leiding dik in orde was maar dat het rubber erboven een klein scheurtje had! Daar kwam olie uit en dat liep over de retour leiding en dat zag de renault! Dus die zeiden bij het zien van de olie, motor eruit en leidingen en pakkingen vervangen!!!!
Dus ik ga er niet vanuit dat het nu nog niet goed is
Kep er ondertussen zon 100km mee gereden zonder stank van verbrande olie!! De turbo druk lijkt perfect dus ben blij dat ik me niet heb laten naaien door de (vak)garage die renault heet
Dus ik ga er niet vanuit dat het nu nog niet goed is

Kep er ondertussen zon 100km mee gereden zonder stank van verbrande olie!! De turbo druk lijkt perfect dus ben blij dat ik me niet heb laten naaien door de (vak)garage die renault heet
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Gelukkig zijn ook niet alle Renault garage's hetzelfde, het zijn de mensen die het bedrijf maken,(of breken).
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut