Windgeruis en remmen Avantime

Stel hier de vragen die technisch uitsluitend met de Avantime te maken hebben
Plaats reactie

Topic author
Kees Kamp
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 25 jun 2021 12:11

Windgeruis en remmen Avantime

Bericht door Kees Kamp »

Hallo allemaal,

ik rijd sinds november in een prachtige rode origineel Nederlandse Avantime 2l privilege met nog geen 115k op de klok.
Ik zag hem al in jullie register staan. Een fantastische auto maar ik heb wel twee vragen:
1. Is het normaal dat als je boven de 100 a 120 rijdt veel windgeruis hoorbaar is bij de voordeuren rondom de spiegel. Ik vraag me af of andere Avantime rijders dit probleem kennen en er een oplossing voor hebben. Er zit daar een heel bijzonder deur/raaamrubber natuurlijk en ik kan me zo voorstellen dat dit verouderd is. Het rubber ziet er goed uit en voelt soepel.
2. De auto remt redelijk goed maar ik ben er niet echt onder de indruk. Vergeleken met andere auto's (hiervoor 12 jaar CX-en gereden) vind ik dat je het pedaal wel erg diep en vrij hard moet indrukken. Volgens de garage is alles in orde en hoort het zo. Graag jullie ervaringen

Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Hallo Kees, en welkom hier.

1) Mij is het nooit opgevallen. Wel merk ik wat extra geluid bij de overgang van het portierraam naar het achterraam, maar dat kan je met het (af)stellen van de zijruiten nog wel optimaliseren. Waarom er bij jou windgeruis rond de spiegel waarneembaar is, kan ik eigenlijk niet verklaren.

2) Een Avantime is erg zwaar en je moet inderdaad hard trappen om echt flink te vertragen. Dat is wel een bekend iets. Gewoon rekening mee houden en wat eerder van het gas :wink:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

matramurena
Lid
Lid
Laatste bezoek: 11 aug 2015 16:22
Contacteer:

Bericht door matramurena »

Ik heb de remmen op mijn eerste rit met de Avantime grondig moeten testen. Opeens stond alles voor me stil..... Hoewel normaal hij inderdaad nogal log aan voelt bij het remmen en graag wil doorzetten kan ik vermelden dat als je echt moet remmen het vrij snel gaat!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rinia
Lid
Lid
Laatste bezoek: 10 nov 2016 10:00

Bericht door rinia »

Hallo Kees,
Ik heb zelf ooit een Citroen BX gehad, en ik vond het een geweldige auto. Het remmen en vooral de rembekrachtiging werkt bij deze typen met een hydraulisch systeem heel anders. De bekrachtiging is veel sterker en het rempedaal is feitelijk een klepje dat je (deels ) opent om de LHM olie door te laten. Je hoeft dus zelf geen vloeistof te verplaatsen.
Geen wonder dat je bij een ( elke ) andere auto zal moeten wennen aan het remgevoel.
Ik ben het met de anderen eens: de Avantime remt heel normaal.
Wat het windgeruis betreft: dat hoor ik ook, niet speciaal bij de spiegels overigens en het valt me een beetje tegen.
Het valt ook extra op omdat andere geluiden wel goed zijn gedempt. Daar komt bij dat m.i. Citroen meer aan aerodynamica doet ( heeft gedaan ) dan Renault.
Niettemin toch veel plezier gewenst met je Avantime. Met groet Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bor
Lid
Lid
Laatste bezoek: 22 dec 2010 22:04

remmen

Bericht door bor »

Hallo Kees
ik heb in mijn vorige leven in een Renault-Citroen garage gewerkt. En ook aan Cx'sen.
Citroen heeft inderdaad een heel ander hydrolisch remsysteem, en de remdruk ervaring is totaal anders dan bij een Renault of een ander merk.
Dus sluit ik me volledig aan bij de uitleg van Jan.
Het geruis valt bij mij wel mee eigenlijk (als ik het dak dicht laat :wink: ), als ik dat dan met een Citroen moet vergelijken, dan scoort de Avantime veel beter.
Misschien toch ergens een niet goed sluitende rubber?
Groetjes Bor
R5TS-R18GTL-R19CHAMADE-ESPACE2000D-R5ALPINE-KANGOO1.5cdi-AVANTIME2.2dci

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community