Wielvlucht (verticale) stand voorwielen

Gebruikersavatar

Topic author
gerard1956
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2008
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Wielvlucht (verticale) stand voorwielen

Bericht door gerard1956 »

Bij onze Camper op een Renault master basis ( Dci 140 ZD3 202 )

Heb ik onlangs ivm een uitgesleten taps gat van de bovenste Fuseekogel in de naafhouder
en een onderste kromme fusee kogel.
De volgende onderdelen vervangen.

Naafhouder (links) , Wiellager (links) , Naaf (links) , onderste fuseekogels aan beide zijde , fusee boven (links)

na het uitlijnen blijft de wielvlucht maar net aan tegen het toelaatbaar maximum van - 2grd
( deze wijsheid heb ik van het uitlijn bedrijf )

Maar als ik de meeste Master eens ga bekijken staan de wielen van deze allemaal op zeg maar 0 graden.
dat wil zeggen kaarsrecht.

Nu kan je bij onze Master enkel maar de toespoor/uitspoor veranderen.

Ik heb het vermoeden door dat onze master een tijd met kapotte fusee,s ed rond heeft gereden, en de wielen in een uitspoor hebben gestaan.
Dit in combinatie met het toch wel flinke gewicht op de vooras , er een flinke aanslag op de voorste Rubber/Gummi bussen in de onderste draagarmen is geweest.
waardoor bv het rubber of gummi wat is ingestuikt of iets dergelijks en dat de wielen daardoor wat naar buiten zijn gaan staan aan de onderzijde. met andere woorden de auto krijgt een te grote wielvlucht.

echter tijdens het vervangen van de onderste fuseekogels zijn de draagarmen van het voertuig af geweest en ik heb eigenlijk geen speling kunnen constateren ( misschien is dit te verklaren doordat het rubber van de lagers nog niet helemaal kapot is of iets dergelijks)

Wie heeft dit ook al eens gehad en is mijn denkwijze dan terecht en is vervangen van de onderste lagerbussen dan de oplossing ?
Zijn deze bussen op een manier te controleren ?
Het vreemde is nl als ik de auto in het midden van de vooras opkrik en weer neer zet staan de wielen mooi verticaal recht maar door het rijden in combinatie met het gewicht lopen ze iets weg , daarom zit ik eigenlijk aan deze rubber/gummi lagers te denken.

Met vriendelijk dank voor de antwoorden, Gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht