Wiellager links voor
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04 mei 2010
- Laatste bezoek: 26 aug 2016 09:05
- Actief als: particulier
- Locatie: onder rotterdam
Wiellager links voor
Ik heb ook weer een klusje.
Afgelopen zaterdag op weg naar moeders in de E3.
10 minuten in de auto, grommen rond 90 per uur.
Geen mogelijkheid tot direct stoppen , tunnel uit en Mc Donalds lege parkeerterrein gebruikt.
Even voelen voor temperatuur verhoging aan het hart van de velgen.
Ja hoor, links voor.
Naaf warm en schijf beetje heet geworden.
Klauw een beetje los gewrikt en voorzichtig weer op pad.
Even nog gehoord, en na 2 minuten is gegrom weggegaan.
Terugweg 1e 15 minuten erg langzaam gereden en bochten rustig nemen.
Wel weer even horen grommen en is na een paar minuten afgenomen en niet meer gehoord.
Na de Mc Donalds nog ongeveer 200 km gereden , in het nieuwe jaar maar weer de neus omhoog.
Rechts ga ik ook meteen maar vervangen, zal niet lang duren voordat die zich meld.
Groet Johan
Afgelopen zaterdag op weg naar moeders in de E3.
10 minuten in de auto, grommen rond 90 per uur.
Geen mogelijkheid tot direct stoppen , tunnel uit en Mc Donalds lege parkeerterrein gebruikt.
Even voelen voor temperatuur verhoging aan het hart van de velgen.
Ja hoor, links voor.
Naaf warm en schijf beetje heet geworden.
Klauw een beetje los gewrikt en voorzichtig weer op pad.
Even nog gehoord, en na 2 minuten is gegrom weggegaan.
Terugweg 1e 15 minuten erg langzaam gereden en bochten rustig nemen.
Wel weer even horen grommen en is na een paar minuten afgenomen en niet meer gehoord.
Na de Mc Donalds nog ongeveer 200 km gereden , in het nieuwe jaar maar weer de neus omhoog.
Rechts ga ik ook meteen maar vervangen, zal niet lang duren voordat die zich meld.
Groet Johan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Wiellager links voor
En zo blijf je lekker bezig, toch
Gewoon slijtage mag ik aannemen?!
SUC6
Gewoon slijtage mag ik aannemen?!
SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04 mei 2010
- Laatste bezoek: 26 aug 2016 09:05
- Actief als: particulier
- Locatie: onder rotterdam
Re: Wiellager links voor
Wat zou het leven saai zijn als alles goed blijft gaan.
Duidelijk slijtage, anders was ik nooit zo ver gekomen.
Duidelijk slijtage, anders was ik nooit zo ver gekomen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04 mei 2010
- Laatste bezoek: 26 aug 2016 09:05
- Actief als: particulier
- Locatie: onder rotterdam
Re: Wiellager links voor
Zo, 1 kant vervangen en ik ik ben nog een klus rijker geworden.
Loshalen was even een moeilijkheidje.
Bouten van de veerpoten, moer van de aandrijfas, stuurkogel en onderste fusee totaal geen probleem.
ABS sensor, jawel, niet los te krijgen.
Heb besloten de stekker bij de stuurstang los te halen.
Remklauw, jawel, rubber van de kleine cup gat in.
Met uitpersen oude lager ging hulpstuk er net langs.
Dan de naaf, dacht daar een koolzuurblusser op los te laten.
Tot zover gelukt.
Tot het moment van monteren, toen liep ie vast in de 1e binnenring.
Door een rare beweging had ik binnenring waar de naaf in vast zat buitenring met kogellager los van elkaar.
Pluspunt, dan hoef ik niet het hele lager in 1 keer op de naaf te persen, zal wel kunnen, maar 1 keer haperen van binnering over de naaf glijden en je kunt een nieuw lager kopen.
Setje gemonteerd en lager op ongeveer 340 nm gezet, nieuw lager mag tegen de bovengrens van het gegeven koppel.
Ook remklauw gereviseerd.
Nu nog de andere kant.
Loshalen was even een moeilijkheidje.
Bouten van de veerpoten, moer van de aandrijfas, stuurkogel en onderste fusee totaal geen probleem.
ABS sensor, jawel, niet los te krijgen.
Heb besloten de stekker bij de stuurstang los te halen.
Remklauw, jawel, rubber van de kleine cup gat in.
Met uitpersen oude lager ging hulpstuk er net langs.
Dan de naaf, dacht daar een koolzuurblusser op los te laten.
Tot zover gelukt.
Tot het moment van monteren, toen liep ie vast in de 1e binnenring.
Door een rare beweging had ik binnenring waar de naaf in vast zat buitenring met kogellager los van elkaar.
Pluspunt, dan hoef ik niet het hele lager in 1 keer op de naaf te persen, zal wel kunnen, maar 1 keer haperen van binnering over de naaf glijden en je kunt een nieuw lager kopen.
Setje gemonteerd en lager op ongeveer 340 nm gezet, nieuw lager mag tegen de bovengrens van het gegeven koppel.
Ook remklauw gereviseerd.
Nu nog de andere kant.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 04 mei 2010
- Laatste bezoek: 26 aug 2016 09:05
- Actief als: particulier
- Locatie: onder rotterdam
Re: Wiellager links voor
Rechter kant vandaag gedaan.
Frapant dat ook bij de rechter kant het rubber van de kleine remcup het begeven had.
Ik heb trouwens geen moeite gedaan om de ABS sensor los te halen, gewoon stekker los bij de stuurstang en de sensor in het fusee laten zitten.
Met eruit persen van het lager gaat het hulpstuk er precies langs.
Nu merk ik pas dat de remmen zachtjes vast aan het lopen waren, hij blijft nu langer narollen als je de pook in neutraal zet.
Was er denk ik op tijd bij.
Wilde eigenlijk ook het lager van de rechter aandrijfas vervangen.
Toch lullig hoor, lager is niet los te leveren wel samen met een gereviseerd as.
Duur lagertje, bijna € 300,- en de as gratis.
Ik hoop dat ik pas weer een klusberichtje van mezelf hoef te plaatsen als ik de tandriem ga vervangen.
Zal ongeveer mei worden.
Frapant dat ook bij de rechter kant het rubber van de kleine remcup het begeven had.
Ik heb trouwens geen moeite gedaan om de ABS sensor los te halen, gewoon stekker los bij de stuurstang en de sensor in het fusee laten zitten.
Met eruit persen van het lager gaat het hulpstuk er precies langs.
Nu merk ik pas dat de remmen zachtjes vast aan het lopen waren, hij blijft nu langer narollen als je de pook in neutraal zet.
Was er denk ik op tijd bij.
Wilde eigenlijk ook het lager van de rechter aandrijfas vervangen.
Toch lullig hoor, lager is niet los te leveren wel samen met een gereviseerd as.
Duur lagertje, bijna € 300,- en de as gratis.
Ik hoop dat ik pas weer een klusberichtje van mezelf hoef te plaatsen als ik de tandriem ga vervangen.
Zal ongeveer mei worden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 750 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 8 Reacties
- 662 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 349 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 143 Weergaves
-
Laatste bericht door bogdanowicz
-
- 0 Reacties
- 102 Weergaves
-
Laatste bericht door Patrick1995
-
-
Deurscharnier links twingo 1 versleten, onderdeelnummer gezocht.
door Vertrokken - 46027 » » in Techniek algemeen - 5 Reacties
- 420 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46027
-
-
- 14 Reacties
- 1479 Weergaves
-
Laatste bericht door Scenic1 1.616v k4m