Model/uitvoering : _ megane GT TECHLINE 1.9DCI
Bouwjaar : _2008
Brandstof : _diesel
Hallo,
Ik heb een aantal maanden geleden redelijk wat laten vervangen aan mijn auto bij de renault dealer.
Men hoorde een geluid en gaf aan dat het de span of looprollen waren, na vervangen van de multiriem en distributieriem plus alle rollen (span en loop ) gaf men aan dat het geluid weg was. Echter het geluid bleef (had nog 60k kunne gaan met de riem (zat er pas 1,5 jaar op). Nu geeft men aan dat het de nokkenasdemper is maar daar kan de auto oud mee worden.
Is dit ook zo of zou deze eigenlijk ook vervangen moeten worden bij een wissel van de riemen?
Echter waar ik nu ook tegenaan loop, bij de vorige wissel heeft men ook de keerring vervangen, ik heb naar gevraagd maar was nu niet nodig volgens de dealer. Alleen lijkt er nu olie uit de richting van de krukas aan de distributiezijde te lekken.
Hoort een keerring vervangen te worden bij dit type blok?
Vriendelijke groeten,
Rob
Wat vervangen bij distributie vernieuwen
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
- Actief als: particulier
Re: Wat vervangen bij distributie vernieuwen
Dez motor heeft geen dempende nokkenaspoulie.
Je bedoeld wellicht krukaspoulie vd multiriem? Die gaat er elke riemwissel mee vanaf.
Waterpomp maakt vaak geluid..
Olie lekkage moeten ze gezien hebben bij de wissel. Is het niet de carterpanpakking?
Je bedoeld wellicht krukaspoulie vd multiriem? Die gaat er elke riemwissel mee vanaf.
Waterpomp maakt vaak geluid..
Olie lekkage moeten ze gezien hebben bij de wissel. Is het niet de carterpanpakking?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author
Re: Wat vervangen bij distributie vernieuwen
Hoi Mechanic,
Ze waren heel duidelijk, het was de nokkenasdemper... Maar als het de waterpomp is...hoop het niet. Het maakt een beetje vreemd geluid alsof het gonst met verschillende tonen (lijkt me lastig hier uit uit te halen maar weet niet goed hoe ik het moet omschrijven ).
Carterpan zou kunnen, gaat deze weleens kapot bij dit type motor? Het komt iig van de kant van de krukas (ook langs de zijkant van wat ik kom zien met de bodemplaat er af.
En welke kosten moet ik dan rekening mee houden, heb je enig idee?
Gr. Rob
Ze waren heel duidelijk, het was de nokkenasdemper... Maar als het de waterpomp is...hoop het niet. Het maakt een beetje vreemd geluid alsof het gonst met verschillende tonen (lijkt me lastig hier uit uit te halen maar weet niet goed hoe ik het moet omschrijven ).
Carterpan zou kunnen, gaat deze weleens kapot bij dit type motor? Het komt iig van de kant van de krukas (ook langs de zijkant van wat ik kom zien met de bodemplaat er af.
En welke kosten moet ik dan rekening mee houden, heb je enig idee?
Gr. Rob
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in