Waar (online) remonderdelen kopen?

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
Marc G
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 04 nov 2022 09:38
Actief als: particulier

Waar (online) remonderdelen kopen?

Bericht door Marc G »

Voor zowel mijn 2007 1.6 Megane Grand Tour als de 2009 1.6 Clio van m'n Pa ben ik op zoek naar nieuwe remschijven en remblokken aan de voorzijde.

Nu heb ik een aantal webshop gevonden die toch aardig wat goedkoper zijn als de locale Brezan e.d. Heeft iemand ervaring met webshops als winparts, mister-auto en autopartsonline? Is er één aan te bevelen of juist te vermijden? En iemand bekend et het (huis)merk 'Bölk'? Deze komt vaak als goedkoopste uit de bus, maar kan er nergens iets over vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Princeofgermany
lid
lid
Laatste bezoek: 06 dec 2020 13:40

Re: Waar (online) remonderdelen kopen?

Bericht door Princeofgermany »

Hoi,

Ik bestel al langere tijd en regelmatig mijn (rem)onderdelen bij Mister-auto. Meestal Bosch, omdat ik overtuigd ben van de kwaliteit ervan en omdat ze deze heel erg gunstig aanbieden.
Bölk is een niet bestaand merk en wordt het huismerk van hun genoemd. Het houdt in dat er een product van willekeurige makelij geleverd wordt, waar dan het merk Bölk aan gegeven wordt. Dit is mij namelijk door een medewerker verteld.
Hou alleen rekening met een levertijd van ongeveer een (werk)week aangezien alles uit centrale magazijnen in Frankrijk moet komen.
De service bij hun is echt super, want ik heb sinds halverwege vorig jaar tot het einde van 2012 gratis verzending, omdat ik een keer onderdelen veel te laat geleverd heb gekregen. Dit is pas service!
Verzending kost tegenwoordig bij hun maar 2,95 vanaf 90 euro bestelling.

Ik heb afgelopen week toevallig net nwe schijven en blokken van Bosch besteld bij hun voor mijn megane van 2006 (280mm schijven). Ik verwacht ze morgen of maandag. Kost samen een krappe 100 euro!

Over autopartsonline: Daar ken ik twee slechte ervaringen van kennissen met Brakemax schijven. In het kort gezegd konden ze geen aanspraak maken op garantie, omdat ze niet konden nagaan hoe de nwe schijven waren ingeremd,..... :twisted:

Over Winparts: Heeft m'n broer 1 keer remmen besteld en was hier ook goed over te spreken. Snel geleverd en goed materiaal

Succes met je bestelling, waar je het ook doet!
Huidig: Clio IV Estate 1.5 dci 2015 Dynamique
Twingo 1 1.2 2001

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Marc G
Lid
Lid

Bericht door Marc G »

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik ga vanavond eens lijken wie het goedkoopst merk onderdelen kan leveren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Princeofgermany
lid
lid

Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of je inmiddels remmen hebt besteld en waar dan?
Ik heb die van mij er vrijdag op gezet. Remt weer super zonder trillend stuur:)
Kreeg alleen ferodo blokken ipv Bosch omdat deze niet meer voorradig waren. Maar die zijn ook zeker aan te raden.
En als ze niet bevallen krijg ik kosteloos nieuwe Bosch blokken.

Gr
Twingo 1 1.2 2001

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Marc G
Lid
Lid

Bericht door Marc G »

Ik heb een bestelling voor Brembo schijven en Bosch blokken gedaan bij Mister Auto. Zij waren het goedkoopst. Behalve een orderbevestiging vorige week niks meer gehoord. Zal in de loop van deze week wel komen.
Heb nu alleen voor de Clio besteld. Als het goed bevalt bestel ik de onderdelen voor de Megane ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Princeofgermany
lid
lid

Okay super! Denk dat je met Brembo ook een goede keus hebt gemaakt!
Als je via je account inlogt bij mister-auto kun je je status van de bestelling zien en zie je ook als het verstuurd is tezamen met de link voor track en trace :)

Succes!
Twingo 1 1.2 2001

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan