Vrijstelling van wegenbelasting
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 27 nov 2010
- Laatste bezoek: 09 apr 2018 16:25
- Actief als: particulier
Vrijstelling van wegenbelasting
Wie is hier in geïnteresseerd? En zijn jullie bekend met het feit dat
Wouter van Embden, Hans Horwitz, Arjan Lenoir en Maria Pels via
deze website http://www.vrijstellingoldtimer.nl communiceren met
een grote groep rijders van oldtimers om de vrijstelling te handhaven?
Groet, Meerten
Wouter van Embden, Hans Horwitz, Arjan Lenoir en Maria Pels via
deze website http://www.vrijstellingoldtimer.nl communiceren met
een grote groep rijders van oldtimers om de vrijstelling te handhaven?
Groet, Meerten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Vrijstelling van wegenbelasting
Waarschijnlijk lukt het niet om de vrijstelling te behouden. Het is voor Financien een simpel rekensommetje, inmiddels ca. 300.000 zgn. oldtimers waarvan er steeds meer voor woon-werkverkeer gebruikt worden, per auto scheelt dat zo grofweg 500/800 euro per jaar aan houderschapsbelasting. Nemen we nu eens aan (met een grove natte vinger) dat er 200.000 auto's voor ww.verkeer gebruikt worden dan is dat zo tussen de 100 en 160 mio "gemiste" belasting opbrengst per jaar, dit zal de Min.Fin. Dijsselbloem niet zomaar laten lopen.
mvg.WillemS
mvg.WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 27 nov 2010
- Laatste bezoek: 09 apr 2018 16:25
- Actief als: particulier
Vrijstelling van wegenbelasting
Bedankt voor jouw reactie, Willem, maar die jongens van vrijstellingoldtmer.nl trekken dit dus in twijfel en zeggen dat de meesten hun oldtimer in de wintermaanden niet gaan gebruiken en dus het kwarttarief gaan betalen. Ze baseren dit op een enquete waaraan 6000 belangstellenden hebben meegedaan. Tien procent blijft ook in de wintermaanden in hun oldtimers rijden.
Een buurman die ik vandaag sprak, zegt dat het allemaal komt door al die geïmporteerde oldtimers van de laatste jaren. Hij vind dat iedereen die een nieuw kenteken heeft maar het volle pond moet betalen en niet de echte liefhebbers.
Groet, Meerten
Een buurman die ik vandaag sprak, zegt dat het allemaal komt door al die geïmporteerde oldtimers van de laatste jaren. Hij vind dat iedereen die een nieuw kenteken heeft maar het volle pond moet betalen en niet de echte liefhebbers.
Groet, Meerten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 07 jan 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: Vrijstelling van wegenbelasting
Zijn er zoveel liefhebbers met een oldtimer op diesel/lpg? Als ik een benzine oldtimer had zou ik voor een tientje pm niet klagen eerlijk gezegd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 08 mei 2010
- Laatste bezoek: 05 okt 2024 18:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Haarlem
Re: Vrijstelling van wegenbelasting
Mijn bijdrage op hun forum kwam er niet door (weg gecensureerd waarschijnlijk) ...ik schreef ongeveer het volgende :
Ik rijd de laatste jaren met relatief *schone* (turbo)diesels met een roetuitstoot die meestal rond de 0,5 is (de Kangoo DTI), in de jaren ervoor reed ik met de bekende 1.9D's van Citroën, de nog geheel mechanisch gestuurde blokken zonder computerregeling of elektronische brandstofpomp iets minder schoon waren (roetmeting meestal rond de 2,1)
Maar ik erger mij groen en geel op de weg als er weer eens zo'n 86'er Benz of BMW voor mij rijd die walmt en stinkt, die gast mag dan WBL vrij rijden en ik betaal het volle pond (70 euro p/m)..DUS : van mij mogen ze ALLE diesels van NA de 2e WO het volle pond laten betalen, maar wel een regeling treffen voor de zeer zuinige en schone kleine dieseltjes van de laatste generatie (3-cylinders van de Lupo bijvoorbeeld, die 1 op 30 halen...mijn zoon had er eentje).
En wat zijn nu klassiekers....vanaf 1968 heb ik in een Borgward Isabella gereden, een Ford Zephyr, een Glas 1100, 2CV uit 61, Simca 1501 uit 69 en een R16 uit 71.....dat zijn voor mij klassiekers (en uiteraard alles voor de 2e WO), ik zal blij zijn als die wet er is en die roetende Benzen van de weg zijn verdwenen.
Maar dat kwam er blijkbaar niet door bij de heren van de Vrijstelling-oldtimers.
Ik rijd de laatste jaren met relatief *schone* (turbo)diesels met een roetuitstoot die meestal rond de 0,5 is (de Kangoo DTI), in de jaren ervoor reed ik met de bekende 1.9D's van Citroën, de nog geheel mechanisch gestuurde blokken zonder computerregeling of elektronische brandstofpomp iets minder schoon waren (roetmeting meestal rond de 2,1)
Maar ik erger mij groen en geel op de weg als er weer eens zo'n 86'er Benz of BMW voor mij rijd die walmt en stinkt, die gast mag dan WBL vrij rijden en ik betaal het volle pond (70 euro p/m)..DUS : van mij mogen ze ALLE diesels van NA de 2e WO het volle pond laten betalen, maar wel een regeling treffen voor de zeer zuinige en schone kleine dieseltjes van de laatste generatie (3-cylinders van de Lupo bijvoorbeeld, die 1 op 30 halen...mijn zoon had er eentje).
En wat zijn nu klassiekers....vanaf 1968 heb ik in een Borgward Isabella gereden, een Ford Zephyr, een Glas 1100, 2CV uit 61, Simca 1501 uit 69 en een R16 uit 71.....dat zijn voor mij klassiekers (en uiteraard alles voor de 2e WO), ik zal blij zijn als die wet er is en die roetende Benzen van de weg zijn verdwenen.
Maar dat kwam er blijkbaar niet door bij de heren van de Vrijstelling-oldtimers.
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Vrijstelling van wegenbelasting
Let maar op de inhoud van de mededelingen op prinsjesdag(betaaldag).
Er moet en zal genivelleerd worden=allemaal arm. De prikkel om iets meer te bereiken(harder werken, mooie klassieker bv.) wordt op alle mogelijke manieren afgestraft. En die stinkende oude diesels gaan weer naar een ander land. Ik zie trouwens al veel meer kentekens varanderen in die van afrikaanse landen!? Ook wordt er veel met blauw gereden(nep taxi's), zelfs op oudere wagens. Er zijn truukjes genoeg, nog wel.
Er moet en zal genivelleerd worden=allemaal arm. De prikkel om iets meer te bereiken(harder werken, mooie klassieker bv.) wordt op alle mogelijke manieren afgestraft. En die stinkende oude diesels gaan weer naar een ander land. Ik zie trouwens al veel meer kentekens varanderen in die van afrikaanse landen!? Ook wordt er veel met blauw gereden(nep taxi's), zelfs op oudere wagens. Er zijn truukjes genoeg, nog wel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 26 feb 2011
- Laatste bezoek: 14 jul 2015 15:42
- Actief als: particulier
Re: Vrijstelling van wegenbelasting
je kunt lullen wat je wilt over de mrb voor oltimers en meleui ze hebben gewoon geld nodig
zo,n 167 miljoen dat hebben ze nodig daar in den haag en niet te vergeten diegene die vijf
dagen per week in hun oltimer naar hun werk rijden die moeten ze aan pakken en gewoon
laten betalen en dan is er de mogelijkheid om 120-euro per jaar te dokken dan mag je negen
maanden per jaar rijden en drie maanden niet
zo,n 167 miljoen dat hebben ze nodig daar in den haag en niet te vergeten diegene die vijf
dagen per week in hun oltimer naar hun werk rijden die moeten ze aan pakken en gewoon
laten betalen en dan is er de mogelijkheid om 120-euro per jaar te dokken dan mag je negen
maanden per jaar rijden en drie maanden niet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut