Voorstellen en een vraag
-
Topic author
Voorstellen en een vraag
Hallo,
Ik ben sinds een 2 maanden in het trotse bezit van een grand espace uit eind 2004
Het is een expression 1.9 dci met 140.000 op de teller.
Wel een nieuwe motor , en goed onderhouden bij de renaultdealer in Goes,
Vantevoren heb ik dit wel gecheckt bij de dealer
Zelf heb ik de auto voorzien van een 13 polige stekker en een constante plus voor de sleurhut.
De keycard is ook naar ede opgestuurd geweest, want ik kreeg hem niet meer op slot met de ene kaart en niet meer van slot met de andere kaart.
Voor 35 euro is hij weer gerepareerd (1 kaart)
Ik heb ook een kabel naar voren gelegd voor de MP4 speler (netjes weggewerkt onder de dorpels)
We zijn ermee naar italie geweest met de caravan erachter (hobby 540 uk)
Op de vlakke weg rijd hij prima maar in de bergen heeft ie wel wat moeite als je vanuit stilstand te snel naar z,n 2 gaat.
Ik ben een citroen c5 gewend 2.0 diesel maar de espace rijd en trek de caravan toch beter.
In z,n 1 wel wat langer doortrekken (in heuvelachtig gebied) en zorgen dat je boven de 2300 toeren ze 2 in gaat, want anders reageert hij nauwelijks op gas geven.
Voor de rest val het me op dat de de auto inderdaad laag bij de grond komt te liggen met de caravan erachter.
Ik had een kogeldruk van rond de 45 kilo en in de auto hadden we bijna geen bagage.
Het is niet irritant maar ik vraag me af of het de moeite waard is om hulpveren eronder te zetten.
En is het ook bekend wat dit eventueel zou kosten?
Ik zag dat een ander forumlid met bijna dezelfde combinatie rijd en ook hulpveren eronder heeft gezet.
Ik vraag me af ofdat de auto dan nog zo comfortabel is in onbelaste toestand (dus zonder caravan)
Wellicht dat jullie me iets kunnen bijpraten hierover.
Verder zit ik eraan te denken om ook de ramen te tinten en ik zou de ervaringen wel eens willen weten van het tunen.
Niet dat ik van snelheid houd maar puur voor de trekkracht nabij de 2000 toeren.
Ik ben voorlopig zeer tevreden en hoop er een lange tijd er onbezorgd mee te kunnen rijden
Ik ben sinds een 2 maanden in het trotse bezit van een grand espace uit eind 2004
Het is een expression 1.9 dci met 140.000 op de teller.
Wel een nieuwe motor , en goed onderhouden bij de renaultdealer in Goes,
Vantevoren heb ik dit wel gecheckt bij de dealer
Zelf heb ik de auto voorzien van een 13 polige stekker en een constante plus voor de sleurhut.
De keycard is ook naar ede opgestuurd geweest, want ik kreeg hem niet meer op slot met de ene kaart en niet meer van slot met de andere kaart.
Voor 35 euro is hij weer gerepareerd (1 kaart)
Ik heb ook een kabel naar voren gelegd voor de MP4 speler (netjes weggewerkt onder de dorpels)
We zijn ermee naar italie geweest met de caravan erachter (hobby 540 uk)
Op de vlakke weg rijd hij prima maar in de bergen heeft ie wel wat moeite als je vanuit stilstand te snel naar z,n 2 gaat.
Ik ben een citroen c5 gewend 2.0 diesel maar de espace rijd en trek de caravan toch beter.
In z,n 1 wel wat langer doortrekken (in heuvelachtig gebied) en zorgen dat je boven de 2300 toeren ze 2 in gaat, want anders reageert hij nauwelijks op gas geven.
Voor de rest val het me op dat de de auto inderdaad laag bij de grond komt te liggen met de caravan erachter.
Ik had een kogeldruk van rond de 45 kilo en in de auto hadden we bijna geen bagage.
Het is niet irritant maar ik vraag me af of het de moeite waard is om hulpveren eronder te zetten.
En is het ook bekend wat dit eventueel zou kosten?
Ik zag dat een ander forumlid met bijna dezelfde combinatie rijd en ook hulpveren eronder heeft gezet.
Ik vraag me af ofdat de auto dan nog zo comfortabel is in onbelaste toestand (dus zonder caravan)
Wellicht dat jullie me iets kunnen bijpraten hierover.
Verder zit ik eraan te denken om ook de ramen te tinten en ik zou de ervaringen wel eens willen weten van het tunen.
Niet dat ik van snelheid houd maar puur voor de trekkracht nabij de 2000 toeren.
Ik ben voorlopig zeer tevreden en hoop er een lange tijd er onbezorgd mee te kunnen rijden
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: Voorstellen en een vraag
Hulpveren werken pas als ze nodig zijn, dus in principe merk je er in onbelaste toestand niets van (behalve dat hij ook dan minder doorzakt)
Ik heb ze in m'n Clio gehad omdat er een zware LPG tank in lag en merkte geen verschil voor en na montage.
Hulpveren vallen wel mee in de kosten.
Ik heb ze er bij Profile Tyrecenter toendertijd laten onderzetten, was 30 min werk.
Ik heb ze in m'n Clio gehad omdat er een zware LPG tank in lag en merkte geen verschil voor en na montage.
Hulpveren vallen wel mee in de kosten.
Ik heb ze er bij Profile Tyrecenter toendertijd laten onderzetten, was 30 min werk.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 09 feb 2010
- Laatste bezoek: 22 jan 2024 15:18
- Actief als: particulier
- Locatie: Gemert
Re: Voorstellen en een vraag
Voor de rest val het me op dat de de auto inderdaad laag bij de grond komt te liggen met de caravan erachter.
Ik had een kogeldruk van rond de 45 kilo en in de auto hadden we bijna geen bagage.
Het is niet irritant maar ik vraag me af of het de moeite waard is om hulpveren eronder te zetten.
Heb zelf afgelopen weken gereden met een caravan met een kogeldruk van ong 60 kg maar niet de ervaring van te ver doorzakken,is het niet de vering van je auto die minder wordt waardoor doorzakken kan gebeuren
Ik had een kogeldruk van rond de 45 kilo en in de auto hadden we bijna geen bagage.
Het is niet irritant maar ik vraag me af of het de moeite waard is om hulpveren eronder te zetten.
Heb zelf afgelopen weken gereden met een caravan met een kogeldruk van ong 60 kg maar niet de ervaring van te ver doorzakken,is het niet de vering van je auto die minder wordt waardoor doorzakken kan gebeuren
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Re: Voorstellen en een vraag
Ik heb ze ook onder mijn Espace IV laten zetten omdat de achterkant van de auto na aanhaken van de caravan (Hobby 540 UFE) toentertijd ook veel te ver doorzakte.
Kijk anders even hier --> viewtopic.php?f=139&t=4939 .
Is een topic speciaal over de hulpveren onder zowel een Espace III als IV.
En, zoals Renier reeds aangeeft, heb ik verder geen problemen tijdens het rijden zonder caravan.
Ow ja, en mbt het tinten van de ramen zou je hier even kunnen kijken --> viewtopic.php?f=139&t=6855&hilit=+ramen
Kijk anders even hier --> viewtopic.php?f=139&t=4939 .
Is een topic speciaal over de hulpveren onder zowel een Espace III als IV.
En, zoals Renier reeds aangeeft, heb ik verder geen problemen tijdens het rijden zonder caravan.
Ow ja, en mbt het tinten van de ramen zou je hier even kunnen kijken --> viewtopic.php?f=139&t=6855&hilit=+ramen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author
Re: Voorstellen en een vraag
bedankt voor de reacties...
In onbelaste toestand rijd en veert de auto goed.
Het is alleen als je de caravan erachter hangt dat hij zo laag bij de grond hangt..
Ik heb hem vanmorgen opgemeten en van de straat naar bovenkant kogel staat hij rond de 41 cm..
Het is niet zo dat ik aan z,n eind van de vering zit ,
maar bij een drempel komt het neuswiel (of de beugel die eronder zit) akelig dicht bij de straat.
Dus daarom zit ik te denken aan die hulpveren...
Ik zal eens informeren hier in de buurt wie ze eronder kan zetten
In onbelaste toestand rijd en veert de auto goed.
Het is alleen als je de caravan erachter hangt dat hij zo laag bij de grond hangt..
Ik heb hem vanmorgen opgemeten en van de straat naar bovenkant kogel staat hij rond de 41 cm..
Het is niet zo dat ik aan z,n eind van de vering zit ,
maar bij een drempel komt het neuswiel (of de beugel die eronder zit) akelig dicht bij de straat.
Dus daarom zit ik te denken aan die hulpveren...
Ik zal eens informeren hier in de buurt wie ze eronder kan zetten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 365 Weergaves
-
Laatste bericht door Mienedean
-
- 2 Reacties
- 324 Weergaves
-
Laatste bericht door okido
-
- 1 Reacties
- 350 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 2 Reacties
- 235 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 659 Weergaves
-
Laatste bericht door pimmie89
-
- 0 Reacties
- 61 Weergaves
-
Laatste bericht door Ficolio
-
- 1 Reacties
- 177 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone