Voorlicht flikkert/trilt bij snelheid

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
P1lot
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 29 apr 2015 11:06
Actief als: particulier

Voorlicht flikkert/trilt bij snelheid

Bericht door P1lot »

Hi allen,

Sinds mijn laatste lampvervanging van de H4 vooraan (gewone voorlichten) in mijn Megane III grandtour van 2011 trilt 1 van de lampen. Dit zie ik aan het lichtbeeld op de weg en op verkeersborden dat onregelmatig op en neer trilt. Het gebeurt enkel bij snelheid boven pakweg ong 60 kmph. Een maand later is de 2e lamp ook beginnen trillen (ze zijn nochtans samen omgewisseld). Een bezoekje aan de garage heeft niets opgeleverd "dat is normaal mijnheer".
Het is echter enorm vervelend als je bijvoorbeeld op de snelweg zit, waar het extra op valt door de reflecterende borden. ik vraag me ook af of andere bestuurders hier geen last van hebben.

De auto is vandaag bij de autokeuring geweest en zonder problemen goedgekeurd.

Zelf heb ik de lampen al een keer terug uit de auto gehaald en opnieuw gemonteerd. De lampen lijken erg goed vast te zitten met de gebruikte clips. Dat lijkt me dus niet de oorzaak. Zou het hele lamphuis kunnen trillen? (misschien het systeem waarmee je horizontaal kan bijregelen bij bijvoorbeeld zwaar geladen?)

Iemand suggesties?
gelijkaardige ervaringen?

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Actief als: particulier

Re: Voorlicht flikkert/trilt bij snelheid

Bericht door kaleido 1 »

Je zou eens kunnen voelen of er speling zit in je reflectorhuis , door voorzichtig aan de lamphouder te wiebelen.
Verder zou het door de lampjes zelf kunnen komen , probeer eens 2 van een ander merk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut