voor-veer-schotel-poten

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
jpgeerets
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2005
Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
Actief als: particulier
Locatie: Amstelveen

voor-veer-schotel-poten

Bericht door jpgeerets »

nu blijkt mijn auto ineens een defecte voorvoor schotel te hebben...
ok, benaming zal wel neit goed zijn maar het is wel een lang (scabbel) woord.

deze worden binnenkort vervangen aan de voorzijde. links en rechts.

vertelde ze me net in een andere garage waar ik was dat dit wel erg snel zou zijn.
dit zou pas na een jaar of 10 mogen gebeuren. niet al na 3....?

als dit zo is, zit er dan niet nog renault garantie op..?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

De lagers van de veerschotels aan de voorzijde zijn wel een zwakker onderdeel bij deze auto's.
Garantie zit er niet meer op de auto.
Voor coulance moet je de auto wel bij een Renault dealer in onderhoud hebben.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jpgeerets
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2005
Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
Actief als: particulier
Locatie: Amstelveen

Bericht door jpgeerets »

antonio,

uit jou verhaal hoeven wellicht alleen maar de lagers vervangen te worden.
heb je enige indicatie van kosten?
zonder arbeidsuren?
er is mij verteld rond de 150 euro per kant.
de autohandelaar zou 1 kant voor zijn rekening nemen en de uren.
de andere kant zou voor mijn rekening zijn.
hij had het over de hele schotel (???).
ik heb geen idee waar ik het hier over heb. heb dit nog nooit mee gemaakt.
maar, als het alleen de lagers zijn, zijn die dingen dan nog zo duur...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 149
Lid geworden op: 08 mei 2007
Laatste bezoek: 28 sep 2011 08:31
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Scenic2 »

Waar zitten die lagers dan ???? Ik dacht dat het gewoon een McPherson systeem was, nooit geweten dat daar een lager in zit ????!!!! :shock: (wiellagers daar heb ik wel van gehoord!!!)


groeten Marcel
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Remko de W
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 509
Lid geworden op: 18 dec 2004
Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
Actief als: particulier

Bericht door Remko de W »

zeker zit er een lager in, anders kan ie toch niet draaien...
eens een Renault, altijd een Renault ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 149
Lid geworden op: 08 mei 2007
Laatste bezoek: 28 sep 2011 08:31
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Scenic2 »

Dan zou het de fuseekogel zijn met daarin het fuseelager, jeetje maar dat is vroeg deze schade !!!! :( :(
Hij is van 2005 !!!!! (heeft m.i. niets met de veerschotel te maken 8) )

grtn Marcel
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

De veerschotellagers kosten ruim 100 euro per kant!
Het werk is ongeveer 3/4 uur per kant dus reken maar uit.

@stoeltie:

Afbeelding

Zoals je kan zien is de veerpoot aan de bovenzijde vast gemonteerd aan de auto en aan de onderzijde vast gemonteerd aan het fusee.
Het fusee beweegt ten opzichte van de draagarm middels de fuseekogel.
De veer rust aan de onderzijde op een schotel die vast aan de veerpoot zit.
Aan de bovenzijde moet de veer dan kunnen draaien anders gaat het sturen niet lukken.
Hier is dus een lager gemonteerd tussen de veerschotel en het bovenste montagepunt.

Voor meer info kijk op: http://en.wikipedia.org/wiki/MacPherson_strut

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 149
Lid geworden op: 08 mei 2007
Laatste bezoek: 28 sep 2011 08:31
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Scenic2 »

Bedankt, Rossy, Nu begrijp ik het ! Fantastische uitleg !! Ik wist inderdaad niet dat ook DAAR een coil zat !! :oops:

Dank ! :Yes: grtn Marcel
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jpgeerets
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2005
Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
Actief als: particulier
Locatie: Amstelveen

Bericht door jpgeerets »

dit ziet er idd allemaal erg interessant uit.
begin steeds meer van mijn auto te begrijpen... :-)

tnx voor de uitleg!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in