Vinden van Type 2 connector "Snellaadpunten"
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 30 nov 2024 22:28
- Actief als: particulier
Vinden van Type 2 connector "Snellaadpunten"
Hallo,
Dit is eigenlijk een vraag gericht aan alle bestuurders van een ZOE zonder CCS (en die dus niet terecht kunnen bij de FastNed stations).
Het is al meerdere malen voorgekomen dat ik met onze ZOE vanuit Limburg naar Schiphol rijdt, en daar aankom met minder dan 50% batterij (hoewel dat in principe niet zou moeten hoeven volgens de actieradius, maar dat is een ander verhaal). In elk van die gevallen wilde ik de auto nog even opladen, om met een (bijna) volle accu weer terug te rijden, dus ging op zoek naar een "snellaadpaal" met type 2 connector (die zouden tot 43 kW kunnen laden).
Elke keer valt mij op dat het erg moeilijk is om betrouwbare informatie te krijgen over waar zich (werkende) "snellaadpalen" bevinden met type 2 connector. Vaak kom ik ofwel voor een bedrijventerrein te staan, of blijkt een laadpaal "buiten gebruik". Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het zoeken naar specifiek snelladende laadpalen/stations in Nederland en goede ervaringen hebben? Wat voor apps zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt voor enige reactie!
Dit is eigenlijk een vraag gericht aan alle bestuurders van een ZOE zonder CCS (en die dus niet terecht kunnen bij de FastNed stations).
Het is al meerdere malen voorgekomen dat ik met onze ZOE vanuit Limburg naar Schiphol rijdt, en daar aankom met minder dan 50% batterij (hoewel dat in principe niet zou moeten hoeven volgens de actieradius, maar dat is een ander verhaal). In elk van die gevallen wilde ik de auto nog even opladen, om met een (bijna) volle accu weer terug te rijden, dus ging op zoek naar een "snellaadpaal" met type 2 connector (die zouden tot 43 kW kunnen laden).
Elke keer valt mij op dat het erg moeilijk is om betrouwbare informatie te krijgen over waar zich (werkende) "snellaadpalen" bevinden met type 2 connector. Vaak kom ik ofwel voor een bedrijventerrein te staan, of blijkt een laadpaal "buiten gebruik". Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het zoeken naar specifiek snelladende laadpalen/stations in Nederland en goede ervaringen hebben? Wat voor apps zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt voor enige reactie!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
- Contacteer:
Re: Vinden van Type 2 connector "Snellaadpunten"
Ik ken het probleem maar de oplossing is niet simpel. Veel apps laten wel 22 en 43 kW laders zien maar als je er dan bent geven ze niet deze kW als power. Met name de McDonalds zijn berucht. Diverse malen heb ik hier 8kW gekregen op een “43 kW” lader. Ik ben naar een auto met een dikke accu en CCS gegaan mede hierdoor. Je kan de Elli charging app proberen die is redelijk accuraat maar niet altijd.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Hide post links |
-
Bedankt voor de reactie. Het vermogen dat niet overeenkomt met het aangegeven herken ik ook. Dus je kunt er gewoon niet op rekenen dan.
Ik had gehoopt dat er toch wat meer rekening gehouden werd met mensen met enkel type 2 connector, maar dat is natuurlijk een uitstervende soort.
Dikke accu en CCS zou ik ook liever hebben, maar viel destijds buiten ons budget. Ik ben nieuwsgierig wat voor alternatief jij op overgestapt bent en of dat bevalt?
Ik had gehoopt dat er toch wat meer rekening gehouden werd met mensen met enkel type 2 connector, maar dat is natuurlijk een uitstervende soort.
Dikke accu en CCS zou ik ook liever hebben, maar viel destijds buiten ons budget. Ik ben nieuwsgierig wat voor alternatief jij op overgestapt bent en of dat bevalt?
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Een Kona SX2 68kWh premium en deze bevalt meer dan prima. Is wel langer dan een Zoe en ietsje breder maar past nog steeds in onze garage. Alles werkt gewoon, smart cruise control is briljant en in tegenstelling tot een Zoe pakt ie ook laadpunten zonder een aarding en heeft ook een laadaansluiting aan de voorkant. Verplichte snelheidswaarschuwing is met twee klikken uit te zetten.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Hide post links |
-
Ah, de Kona had de beste actieradius/prijs verhouding. En met 68 kWh kom je neem ik aan wel een aardig eind. Wat is tot nu toe je minimale bereik geweest als ik vragen mag?
Hide post links |
-
- lid
- Contacteer:
Ik laad hem tot 80% SoC en dan kom ik op 375 km op dit moment (zou dus 470 km bij 100% zijn, ruim 4x zoveel als onze oude Q210)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-