Afleverbeurt niet-Renault dealer

Patrick80
Nieuw lid
Nieuw lid
Actief als: particulier

Afleverbeurt niet-Renault dealer

Berichtdoor Patrick80 » 13 feb 2020 16:12

Beste forumleden,

2 weken geleden heb ik bij een Ford dealer een 2e hands Captur gekocht. Deze is van mei 2016 en heeft 43.000km gereden. (1.2 automaat). De Ford garage heeft bij aflevering de auto APK gekeurd. Ook zouden zij de beurt uitvoeren die eigenlijk pas in mei 2020 had gemoeten. Maar op de nota staat niet dat de olie & filter zijn vervangen. De vloeistoffen zijn bijgevuld. Is dit voldoende? Het onderhoudsboekje heb ik nog niet, dat wordt nagestuurd dus kan op dit moment niet checken of de uitgevoerde werkzaamheden voldoende zijn. Verder zijn wel oa de banden en ruitenwisserbladen vervangen.

Mijn vraag... Is het bijvullen van de (olie) vloeistoffen voldoende? Of, wat moet er volgens het onderhoudsschema allemaal gedaan worden bij een Captur van bovengenoemd bouwjaar en km-stand? Moet ik nog terug naar de Ford dealer om te vragen of zij meer werkzaamheden uitvoeren??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GTMart
lid
lid

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Berichtdoor GTMart » 13 feb 2020 22:36

Weet je waar de auto vandaan komt? Je zou daar de onderhoudshistorie op kunnen vragen.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dirk50
Lid
Lid

Re: Afleverbeurt niet-Renault dealer

Berichtdoor Dirk50 » 14 feb 2020 10:04

Misschien de RDW?
Auto Pas Nederland?

Aan de kleur kun soms enige info afleiden.
Ik heb ook een 1.2 automaat uit 2016. Deze is beige/wit met een zwart dak. Deze kleurencombo werd doorgaans in die periode gebruikt door de lease bedrijven.
Mijn auto komt ook uit die hoek. En is geleverd door een opkoper van lease auto's.
Ik heb direct na de aflevering de auto door de lokale Renault dealer laten service (onderhoudsbeurt) met de opdracht om alles goed te controleren, omdat ik nog in de (afleveringen) garantie zat.
Alles was ok, en inmiddels heb ik deze auto alweer 2 jaar naar volle tevredenheid.

Succes,

Gr,

Dirk
Captur TCe120EDC Dynamique uit 2016.
Ooit eigenaar geweest van een R4TL (26,5 PK) en een R5TL (34 PK) en een Scenic TXR 1,6 aut.(een heerlijke auto) :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Algemeen Captur”