@Hans,
Die deurpanelen heb ik er dus niet bij, met als gevolg dat één en ander nogal plastic-achtig overkomt.
Dat mede maakt dat ik het niet bijzonder vindt.
---
Ook dit leer heb ik helemaal moet opknappen, en het is nu antraciet van kleur (dus niet zwart, maar ook niet meer dat weëige grijs).
Hond mag bij mij niet zomaar in de auto:
Bij de stoffen bekleding (weet niet of het velours is of pullman, dacht dat pullman meer een bmw/mercedes item was) legde ik altijd een 2persoons laken over de achterbank. Gewoon zo'n ding van Zeeman, en dat ging dan af en toe de wasmachine in.
Bij het leer leg ik er eerst een dubbelgevouwen 'verhuisdeken' (ook wel paardendeken genoemd) op de zitting, en dan daarover het eerder genoemde laken.
Dit om te voorkomen dat de nagels van de hond door het laken heen het leer kunnen bekrassen....
Dus tsja, als ik de hond meeneem, is het nog eens extra werk ook
Oja, nog één ding, als er iemand met zo'n 'originele' spijkerbroek in mijn auto wilt gaan zitten, je kent die dingen denk ik wel, met van die extreme ijzeren nopjes erin, dan komt er toch echt eers een dubbelgevouwen handdoek onder zijn/haar kont, om krassen in het leer te voorkomen.
Kortom, het geeft mij meer zorgen dan vreugde.
Overigens liep ik gisteren langs een geparkeerde Clio, ook met leer uitgevoerd.
Keek 2 keer, het was totaal vergaan en zag er uit als glimmend plastic.
Denk echt dat ik gewoon het stof (voelt als velours aan, niet normaal stof) terugzet, en dan eens ga kijken wat me het beste bevalt.
Het enige leuke aan dat leer vind ik de kussentjes achterop de bank, maar....dat kan met stof ook!
(moet ik weliswaar zelf achter de naaimachine gaan zitten en een oude achterbank als donorstof hebben...)