Pagina 86 van 104

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 21 sep 2019 11:25
door Erike1

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik heb net mijn nieuwe sd kaart met 10.15 in de auto gedaan! De kaarten werken maar mijn rlink geeft aan dat een systeem update mislukt is! Als ik in de store kijk geeft hij 1 update en dat is de .334 versie terwijl ik .344 heb! Ik heb bij beheer 3 sd kasten staan! Twee van bijna 8gb en 1 van 450mb . Op de twee grote geeft hij aan dat ik kaart 10.11 heb! De auto geeft aan 10.15! Wat moet ik nu doen? Heb dus geen update gezien naar .346

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 21 sep 2019 11:34
door wajime
Erike1 schreef:Ik heb net mijn nieuwe sd kaart met 10.15 in de auto gedaan! De kaarten werken maar mijn rlink geeft aan dat een systeem update mislukt is! Als ik in de store kijk geeft hij 1 update en dat is de .334 versie terwijl ik .344 heb! Ik heb bij beheer 3 sd kasten staan! Twee van bijna 8gb en 1 van 450mb . Op de twee grote geeft hij aan dat ik kaart 10.11 heb! De auto geeft aan 10.15! Wat moet ik nu doen? Heb dus geen update gezien naar .346
Bij mij precies het zelfde verhaal, gisteren heeft mijn vrouw een nieuw sd kaartje kunnen ophalen bij de dealer.
Die overigens in het dashboard kastje naar het sd kaartje ging zoeken terwijl deze bij de Twingo gewoon tussen de voorstoelen zit.
Het blijft een ontzettende rotzooi dat hele R-Link gebeuren, ik ben er helemaal klaar mee.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 21 sep 2019 12:50
door MaHeDu
Gisteren ook gebeld met klantenservice van Renault Klantenservice (0800-0303 optie 2) en aangegeven dat kaart 10.15 niet beschikbaar is voor mijn Clio met Rlink1. Bekend probleem bij Renault. Na verificatie door Renault (a.d.h.v. kenteken) kon men zien dat mijn abonnement nog actief was en wordt het kaartje via de dealer geleverd.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 21 sep 2019 19:50
door JurJo
@Erike1, gewoon je nieuwe kaart in je auto laten zitten. Dat is voor nu de nieuwste versie. Het heeft geen enkel zin om nu iets anders te doen op je computer.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 22 sep 2019 11:12
door groen_duiven
Ik heb al sinds eind mei een nieuwe sd-kaart met 10.15, afgelopen tijd krieeg ik steeds de melding in de R-Link dat er update was. Bewust de sd-kaart niet in de laptop gedaan om eventuele problemen te voorkomen.

Gisteren zag ik na opstarten laptop nog steeds de melding om de updates te plaatsen op de sd-kaart. Zojuist zet ik laptop aan en is de melding dat de R-Link geheugenkaart up-to-date is......

Is en blijft iets vreemds.....

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 23 sep 2019 14:06
door Erike1
Wel raar dat sommige mensen wel de .346 update krijgen en andere met een nieuw kaartje niet.
Blijft allemaal vaag. Waarom gooien ze op easyconnect de laatste update en dan met usb, veel makkelijker.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 23 sep 2019 14:10
door RenaultCaptur
Gisteren viel continu mijn Navigatie weg begon dan kaarten opnieuw te laden. Een enkele keer viel ook de radio volledig uit. Start uit zichzelf meteen weer op. Iemand hiermee bekend? Is dit een soft- of hardware falen?

TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 29 sep 2019 18:05
door TheSarge
Vandaag TomTom kaarten gekocht en TomTomlive. Heb de Espace nu 1,5 week in bezit en had eindelijk wat tijd over.

Kaartupdate zichtbaar en na best wel wat uurtjes aan de laptop stond de update erop.....

USB in de auto. Volgende meldingen: Geen media bestanden, kaartupdate meerdere updatepakketten.

Gebeurd echter verder niets. Krijg ook geen vraag of ik iets wil starten. Wat gaat er verkeerd?

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 01 okt 2019 07:11
door lexs
Voor het weekend een nieuw SD kaartje met Europe 10.15 bij de dealer mogen ophalen. Ik was de vierde in een paar dagen en de dealer vroeg zich af wat er aan de hand was. Communicatie is bij Renault kennelijk een algemeen probleem - niet alleen naar de klanten maar ook naar de dealers.

Maar nu iets anders - ik zet altijd na een update wat eigen spul bij de kaart, met name POIs met adressen van vrienden, familie en klanten, dat soort dingen. Ik heb er een goede gewoonte van gemaakt om dat op een kopie SD kaart te doen, die ik maak met behulp van https://docs.google.com/document/d/1_HN ... sp=sharing. Ging tot nu toe altijd feilloos.

Maar het lukt me niet om van deze nieuwe kaart een werkende kopie te maken. Ik blijf de melding krijgen dat de kaart niet gebruikt kan worden.

Is het iemand gelukt om een werkende kopie van 10.15 te maken en zo ja - hoe dan?

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 01 okt 2019 07:12
door lexs
RenaultCaptur schreef:Gisteren viel continu mijn Navigatie weg begon dan kaarten opnieuw te laden. Een enkele keer viel ook de radio volledig uit. Start uit zichzelf meteen weer op. Iemand hiermee bekend? Is dit een soft- of hardware falen?
Klinkt als een (online?) update. Dat heb ik ook wel eens. Kan op heel ongelukkige momenten gebeuren.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 01 okt 2019 09:33
door PedroN
lexs schreef:Voor het weekend een nieuw SD kaartje met Europe 10.15 bij de dealer mogen ophalen. Ik was de vierde in een paar dagen en de dealer vroeg zich af wat er aan de hand was. Communicatie is bij Renault kennelijk een algemeen probleem - niet alleen naar de klanten maar ook naar de dealers.

Maar nu iets anders - ik zet altijd na een update wat eigen spul bij de kaart, met name POIs met adressen van vrienden, familie en klanten, dat soort dingen. Ik heb er een goede gewoonte van gemaakt om dat op een kopie SD kaart te doen, die ik maak met behulp van https://docs.google.com/document/d/1_HN ... sp=sharing. Ging tot nu toe altijd feilloos.

Maar het lukt me niet om van deze nieuwe kaart een werkende kopie te maken. Ik blijf de melding krijgen dat de kaart niet gebruikt kan worden.

Is het iemand gelukt om een werkende kopie van 10.15 te maken en zo ja - hoe dan?
Nee van 10.11 was het over het algemeen geen probleem maar van 10.15 een kopie maken is mij ook nog niet gelukt. Steeds de melding dat de kaart niet gebruikt kan worden op dit systeem (of woorden van gelijke strekking)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 02 okt 2019 07:57
door WJvH
Zijn er meer mensen die, na het verkrijgen van het SD kaartje met V10.15, het oude SD kaartje hebben moeten inleveren bij de dealer? Nadat ik eerder het SD kaartje met V10.15 had gekregen via de dealer, belde de zelfde dealer mij vorige week met de mededeling dat RN het oude kaartje terug wil.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 02 okt 2019 08:14
door PedroN
WJvH schreef:Zijn er meer mensen die, na het verkrijgen van het SD kaartje met V10.15, het oude SD kaartje hebben moeten inleveren bij de dealer? Nadat ik eerder het SD kaartje met V10.15 had gekregen via de dealer, belde de zelfde dealer mij vorige week met de mededeling dat RN het oude kaartje terug wil.
Bij mij werd ie door de medewerker van de garage persoonlijk in de auto geplaatst en hij nam het oude kaartje mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 02 okt 2019 08:37
door JurJo
Bij mij heeft hij het kaartje geplaatst en het oude kaartje mee terug gegeven.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 02 okt 2019 09:57
door lexs
Bij mij wilde de dealer het oude kaartje ook terug. Dat had de Renault klantenservice ook al aangegeven.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 07 okt 2019 20:00
door groen_duiven
Zou me niets verwonderen dat het een vorm van eigen belang is, kunnen ze het kaartje gebruiken in de leenauto's...

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 okt 2019 13:36
door Noudje
Schermopname (12).png
Heeft iemand enig idee wat bedoeld wordt met de tekst in de rode balk ??

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 okt 2019 14:00
door JurJo
Zie dit voor het eerst. Als ik tijd en zin heb ga ik ook maar weer eens inloggen om 'rond te kijken'. Meestal word ik daar niet vrolijk van.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 okt 2019 14:34
door Theo-R-link
Ik teste even, maar dat rood kwam er maar een secondje, dan sprong het weg. Stond iets van met huidige gevens of zo

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 15 okt 2019 16:59
door Noudje
@Theo-R-link Bij mij blijft die balk er ook maar kort opstaan, maar lang genoeg om er een screenshot van te maken. De tekst luidt:

"Met de beschrijving van uw voertuig op onze follow-up kan de telling van de beschikbare updates niet worden geëvalueerd "
of te wel "Abacadabra"

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 17 okt 2019 10:36
door lexs
Ik krijg die balk niet. Ik krijg wel te zien dat ik 3 updates heb. Als ik daarop doorklik, blijkt dat er maar één update is - de 1011 kaart.

Ik heb inmiddels 1015 via de dealer gekregen. Dat zie ik nergens in de store terug.
Dus ik denk dat er iets veel fundamentelers is wat niet geevalueerd kan worden bij Renault. Misschien de competentie van de IT specialisten?

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 17 okt 2019 10:40
door lexs
Ik zie trouwens ook niet meer hoe ik het overzicht van mijn SD kaarten kan oproepen. En ik krijg eventjes een rode balk "kan overdrachtsformulier niet laden" als ik (voor de grap) naar "mijn apps overzetten" ga.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 17 okt 2019 11:50
door Noudje
Ik heb het vage vermoeden dat we allemaal zijn blijven steken in de 1011 kaart en dat de 1015 kaart (nog) niet door Renault in de store geplaatst is. Wat een zooitje !

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 17 okt 2019 11:54
door JurJo
Het is bij mij al bijna 5 jaar een ‘zooitje’

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 17 okt 2019 12:02
door PedroN
Noudje schreef:Ik heb het vage vermoeden dat we allemaal zijn blijven steken in de 1011 kaart en dat de 1015 kaart (nog) niet door Renault in de store geplaatst is. Wat een zooitje !
De 10.15 kaart is door Renault uitgegeven in februari 2019 dus normaal gesproken zou er nu al weer een nieuwe versie uit moeten komen (eens per half jaar lijkt mij toch wel haalbaar als TomTom ieder kwartaal een kaart uitbrengt).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 17 okt 2019 18:17
door b.kokkelmans
Lang leve android auto!!!

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 06 nov 2019 11:48
door Noudje
Het is toch schandalig zoals Renault met zijn klanten omgaat. Je koopt een update-service voor 3 jaar voor een kleine € 150,00 voor een maximum van in totaal 12 updates. En wat blijkt: tot op heden heb ik 4 updates ontvangen en een nieuwe SD-kaart met de versie 10.15. Natuurlijk, Renault meldt dat het maximaal 12 updates betreft, maar je belazert toch de kluit als het bij 5 updates blijft. Één ding staat voor mij vast, als in maart 2020 mijn abonnement afloopt, zal ik niet opnieuw een nieuwe update-service van Renault aanschaffen. Op lastige trajecten in het buitenland dan maar weer de TomTom 25, die wel 4 updates per jaar krijgt, installeren.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 06 nov 2019 12:22
door Theo-R-link
Ik had al zo'n vermoeden en koop elke 2 jaar een nieuw kaart

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 08 nov 2019 16:10
door Noudje
Ik lees net in de krant een review over de nieuwe Captur en tot mijn verbazing wordt daarin gewag gemaakt van TomTom Live navigatie.
En hoe zit dat dan met Android ??

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 01 dec 2019 22:53
door WvdW
Hoe weet ik eigenlijk of mijn kaart-versie van Rlink 1 de meest recente is?
Ik heb nu V1011.v9026

Paar jaar geleden moest je meen ik via een programma wat je kon downloaden op je PC eventuele updates installeren of updates uitvoeren. Moet dat nog steeds? Kon er maar weinig van terug vinden.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 01 dec 2019 23:29
door JurJo
De 10.15 is de laatste versie maar alleen op een sd kaart verkrijgbaar omdat hij nog steeds niet online is

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 02 dec 2019 09:32
door Marguerite
De 10.15 gewoon aan de dealer vragen. Kregen wij na 2 dagen gewoon cadeau. Niets meer te updaten via de computer, dus dan maar een fysiek kaartje....
En dan nog lopen we 4 versies achter....

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 08 dec 2019 22:38
door Clio_Carel
Blijft gezeur dat updaten.
Probeer dat altijd zo voorzichtig mogelijk te doen om verklooien van de werkende sd te voorkomen.

Originele Renault kaartje wilde destijds na aanschaf auto niet updaten, dus vervangen door een standaard sd kaart. TomTom bestanden gekopieerd en het werkte.
Check of er updates zijn met een USB stick waar de tomtom bestanden op staan.

Waren weer updates en besloten om nog safer te werk te gaan, nieuwe sd gekocht en daar de updates op gezet.
Auto ziet deze niet ondanks dat deze van hetzelfde merk en snelheid is als de werkende clone (Sandisk Ultra HC1).

Werkende is zelfs 32GB en de nieuwe niet werkende is 16GB, adapters ook omgewisseld. Huidige doet het ook in de nieuwe adapter.
Heb zelfs nog een 1:1 image van de originele kaart op deze nieuwe gezet, ook geen resultaat.

Aparte is dat de USB stick waarmee ik updates controleer het wel goed doet in de auto.

Schiet mij maar lek...

Updaten blijft echter gezeik en zou door de dealer gedaan moeten worden tijdens de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Zet er gewoon een nieuw kaartje in ipv dit aan de koper over te laten. Lees je mee Renault Nederland.

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 30 dec 2019 22:27
door barreman
Ook ik ben tot wanhoop gedreven met die K*Tkaart.

Eindelijk de SD maar weer eens in mn mac gestopt. Want na de GPS'bug' update niet meer gedaan, en er zal toch wel es een nieuwe kaart zijn in mijn update service.

Mac zegt : SD beschadigd.

SD backup teruggezet. daarna de SD ge-update met de RLINK toolbox. De auto heeft een hele update uitgevoerd, maar nu heb ik GEEN kaart meer.

In de RLINK store kon ik in mijn herinnering altijd mijn SDkaart beheren en zien wat er op staat ( en aan en uit vinken ) maar ik kan het niet meer vinden. De zoekfunctie hier geeft 3 miljard hits.

HELP

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 30 dec 2019 22:47
door gtbs
Kies in de zwarte balk: "Mijn Services"
klik dan op "Mijn Updates"
klik dan op "Mijn Apps Beheren"
Kies je SD Kaart

Hopelijk bedoel jij die optie .

Re: TomTom kaartupdate.....

Geplaatst: 30 dec 2019 23:14
door barreman
@gtbs held. Waarom zouden ze het ook makkelijk maken.
De navigatiekaart was niet aangevinkt. Nu wel, en het updaten van de kaart lijkt lang genoeg te duren.