Dhr. Visser
Woonplaats Wognum N.H.
Bouwjaar: 10-12-1952
2 kinderen, vrouw en een labrador
Goedemiddag,
Ik zit met een probleem, waar we niet uitkomen!.
We hebben en Espace uit 2000. En als ik me rempedaal indruk en sla linksaf. Dan gaat het
knipperlicht sneller knipperen. En bij stil staan voor het knipperlicht links dan
zonder rem, geen probleem. We hebben vanmiddag de lampen gecheckt.
Stekker in gespoten, accupool eraf gehaald. Nog steeds het zelfde. Wat kan dit zijn?
Nog ter info:
Als je de unit voor je heb.
Dan knippert zowel de bovenste knipperlicht heel zacht en
de middelste lamp zowel gewone als stoplicht.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet Aad Visser
Espace knipperlicht LA probleem
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 okt 2010 17:52
- Actief als: particulier
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 19 jan 2016 17:41
Re: Espace knipperlicht LA probleem
even voor je verplaatst naar het juiste deel van het forum.
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 apr 2025 22:17
Het meeknipperen van de overige verlichting, en mogelijk ook het sneller knipperen van de richtingaanwijzer komt door een slechte verbinding tussen de stekker en de lichtunit. Buig met een punttang de contactpennetjes op de lichtunit iets zodat ze beter contact maken met de stekker. De mee knipperende verlichting is een probleem waar veel Renaults last van hebben, is ook een apk puntje.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
Wat ook regelmatig gebeurt is door oxidatie een slechte aarde.
ik heb wel eens meegemaakt dat een aarde verbinding zelfs volledig was weggevreten(niet bij de Espace overigens)
Ik heb toen met een koperdraadje en een soldeerbout een nieuwe verbinding op het printje van de verlichtingsunit gemaakt.Probleem was daarna weg.
probeer even te achterhalen wat de aarde aansluiting is van de unit en kijk dan of je met een losse draad extra aarde kunt maken met de carroserie, de lampen zouden dan weer op volledige sterkte moeten branden.
Je aanwijzing dat het gebeurt als je door de bocht gaat zou ook kunnen betekenen dat het knipperlicht aan de voorkant het lampje niet goed zit.
Jij geeft aan dat het dan sneller gaat knipperen, normaal betekend dit een alarmpje voor de bestuurder dat er een lampje defect is, het overgebleven lampje krijgt meer stroom maar ook het relais wat voor het knipperen zorgt dit gaat door de hogere hoeveelheid stroom sneller knipperen.
succes
ik heb wel eens meegemaakt dat een aarde verbinding zelfs volledig was weggevreten(niet bij de Espace overigens)
Ik heb toen met een koperdraadje en een soldeerbout een nieuwe verbinding op het printje van de verlichtingsunit gemaakt.Probleem was daarna weg.
probeer even te achterhalen wat de aarde aansluiting is van de unit en kijk dan of je met een losse draad extra aarde kunt maken met de carroserie, de lampen zouden dan weer op volledige sterkte moeten branden.
Je aanwijzing dat het gebeurt als je door de bocht gaat zou ook kunnen betekenen dat het knipperlicht aan de voorkant het lampje niet goed zit.
Jij geeft aan dat het dan sneller gaat knipperen, normaal betekend dit een alarmpje voor de bestuurder dat er een lampje defect is, het overgebleven lampje krijgt meer stroom maar ook het relais wat voor het knipperen zorgt dit gaat door de hogere hoeveelheid stroom sneller knipperen.
succes
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in