Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Bij hem importeren moet je hem er dan weer afhalen denk ik.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Bij hem importeren moet je hem er dan weer afhalen denk ik.| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |

| Link: | |
| Hide post links |

Of we moeten de RDW zover krijgen dat ze hetzelfde doen als de TÜV...Hachy schreef:Renault NL: "Om kort te gaan. Hier zijn geen plannen voor. Renault Duitsland heeft hier ook geen goedkeuring voor gegeven, maar de TUV heeft op eigen initiatief dit wel gedaan. Renault Nederland zal niet afwijken van de typegoedkeuring."
Kortom vergeet het maar.
| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |
| Hide post links |

Zo is het inderdaad. Met een Smart fortwo gaat het ook zo.Jsj schreef:Voor zo ver mij bekend neemt de RDW de gegevens over van de TUV dus als TUV de Zoe een goedkeuring geeft met XXX kilo trekgewicht dan nemen ze dit over bij import.
Zo zijn er een aantal Focus ST rijders met een trekhaak in Nederland met een legaal trekgewicht terwijl dit volgens Ford NL niet kan...
Of het nog steeds zo werkt weet ik niet maar het is in het verleden wel voorgekomen. Dus wellicht het onderzoeken waard ?
| Hide post links |

Toch wel een interessant antwoord. Want de RDW suggereert hier dus wel dat je legaal een trekhaak kunt monteren, alleen mag je er geen aanhanger mee trekken? Interessant voor de fietsers hier op het forum!Hachy schreef:Rdw:
"Helaas is het niet mogelijk een aanhangwagen te trekken met deze auto. Alleen wanneer de fabrikant een verklaring afgeeft op Voertuig identificatie nummer waaruit blijkt dat dit wel kan dan kan een trekgewicht worden toegekend. Een trekhaak laten monteren is natuurlijk wel toegestaan om bijvoorbeeld als fietsendrager dienst te doen."
Ik heb gevraagd of een individuele keuring ook mogelijk is. Wacht nog op dat antwoord.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

Heeft iemand al contact gezocht met deze aanbieder?
| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

| Hide post links |

Ha, ik heb sinds vier maanden een nieuwe Zoe. En zoek naar een fietsendrager voor op de achterklep. Is dat wat jij gebruikt? En werkt het goed? Of gaat het om een dakdrager?Hachy schreef:Kan je beter zo'n fietsendrager van Paul Chen die ik heb gebruiken, daar kan je met een paar sjorbandjes eenvoudig een paar grote reiskoffers op monteren. Ben je voor €300 klaar.
| Hide post links |

| Hide post links |

Hallo,SierraPam schreef:Ha, ik heb sinds vier maanden een nieuwe Zoe. En zoek naar een fietsendrager voor op de achterklep. Is dat wat jij gebruikt? En werkt het goed? Of gaat het om een dakdrager?Hachy schreef:Kan je beter zo'n fietsendrager van Paul Chen die ik heb gebruiken, daar kan je met een paar sjorbandjes eenvoudig een paar grote reiskoffers op monteren. Ben je voor €300 klaar.
Dank!
| Hide post links |

Correctie, er staat niets "op de spoiler te bevestigen". Hoe je dan een fietsendrager voor de achterklep wil monteren is mij "nog" niet duidelijk.PIPOOO schreef:Hallo,SierraPam schreef:Ha, ik heb sinds vier maanden een nieuwe Zoe. En zoek naar een fietsendrager voor op de achterklep. Is dat wat jij gebruikt? En werkt het goed? Of gaat het om een dakdrager?Hachy schreef:Kan je beter zo'n fietsendrager van Paul Chen die ik heb gebruiken, daar kan je met een paar sjorbandjes eenvoudig een paar grote reiskoffers op monteren. Ben je voor €300 klaar.
Dank!
Volgens het instructie boekje mag er niets aan de achterklep hangen van de ZOE.
Grt. Bert.
| Hide post links |

| Hide post links |

Dus een trekhaak monteren om hierop een fietsendrager te monteren mag dus wel. Hiermee zijn denk ik velen al geholpen.Hachy schreef:Rdw:
"Helaas is het niet mogelijk een aanhangwagen te trekken met deze auto. Alleen wanneer de fabrikant een verklaring afgeeft op Voertuig identificatie nummer waaruit blijkt dat dit wel kan dan kan een trekgewicht worden toegekend. Een trekhaak laten monteren is natuurlijk wel toegestaan om bijvoorbeeld als fietsendrager dienst te doen."
Ik heb gevraagd of een individuele keuring ook mogelijk is. Wacht nog op dat antwoord.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
| Hide post links |

| Hide post links |