Bouwjaar : _ 2000
Brandstof : _ Benzine/LPG
In september vorig jaar heb ik deze auto overgenomen van mijn vriendin. Zij was de auto zat aan het worden vanwege het slechte stationair lopen. De universele garage waar ze al lang komt heeft er even naar gekeken maar geen idee waar het aan ligt. Geen idee of ze uitgebreid gekeken en eventueel iets geprobeerd hebben. Bij een koude motor maakt de motor stationair veel toeren. Tot 2000 toeren zelfs als ik na een 100 meter de koppeling intrap om een bocht te maken. Naar mate ik meer rij (diverse rotondes tot de snelweg) zakt het toerental en na een km of 6 a 7 zit het stationair toerental onder de 1000. Niet lang daarna zakt hij tot rond de 500 om langzaam terug te klimmen naar 750 of zo als hij de tijd krijgt als ik voor een stoplicht moet wachten. In sommige gevallen valt de motor helemaal uit, dit het vaakst als je . Ik heb wel gemerkt dat met de A/C in automatische stand het toerental iets lager ligt en hij met warme motor meer moeite heeft om omhoog te klimmen van lage toerentallen. Het probleem is op benzine en LPG dus lijkt me niet aan de gasinstallatie liggen. De auto moet over 2,5 maand APK gekeurd zijn en het zou fijn zijn als dit opgelost is