Pagina 1 van 1
Banden sensor
Geplaatst: 01 jan 2010 16:51
door taz
Hallo onze Scenic II geeft ook aan banden sensors defect.
Maar weet er ook iemand of ze dan allemaal stuk zijn, of is het mogelijk dat er maar een stuk is.
En kunnnen ze bij de garage dit ook uit lezen welke sensor er stuk is.
Geplaatst: 01 jan 2010 17:12
door WillemS
Kan uiteraard uitgelezen worden, ze doen dat met de "Clip". SUC6 (wel je portemonee meenemen)
Geplaatst: 01 jan 2010 20:26
door Hema
Toch zou je op je dashboard moeten kunnen zien welke sensor (band) het probleem geeft. Als je de betreffende band een keer leeg laat lopen en weer oppomt, is vaak het probleem voorbij.
Geplaatst: 01 jan 2010 20:47
door Meganieker
wellicht als je de auto net gekocht hebben, kan het ook zijn dat ze er niet meer in zitten.
wou idd wel eens weten of er een alternatieve manier is om de melding uit je dash display te krijgen.
anders zijn de kosten minimaal 80.00 om dit bij de dealer te laten doen.
suc6
Geplaatst: 23 feb 2010 21:21
door groentje
80 euro voor hooguit 15 minuten werk??!
Geplaatst: 24 feb 2010 20:50
door mechanic
Mensen denken dat alles binnen no time gebeurt is. Een ventiel inlezen van een megane/scenic II is bijvoorbeeld ook niet zomaar gedaan. Duurt vaak al met al een ruim half uur!
De rekeneenheid herschrijven zonder SSPP ( wielsensoren ) duurt vaak ook wel wat langer dan 15minuten. De kosten hiervan lijken mij echter ook weer geen €80. Aan het gebruik van uitlees apparatuur zijn buiten het uurloon om wel extra kosten verbonden.
Geplaatst: 24 feb 2010 21:13
door Renier
Als er wel sensors in de wielen zitten en hij geeft de melding bij alle sensors op de display dan lijkt het me eerder dat de ontvanger onder de auto defect is of een slechte verbinding in de connector heeft (hangt onder de auto).
Of een kabelbreuk kan natuurlijk ook.
Als 1 sensor defect is geeft hij dit voor dat wiel op de display aan.
Ik heb laatst samen met iemand (geen Renault monteur
) 4 nieuwe sensoren in m'n velgen gemonteerd, opnieuw gebalanceerd en de sensoren ingelezen met z'n Clip. Was binnen een uurtje klaar.
Geplaatst: 24 feb 2010 21:37
door mechanic
Renier, je rijd een laguna?
Hierbij is het inleren een stukje makkelijker. Bij de megane/scenic II serie dien je eerst de bandenspanning te verhogen naar 3.8bar rondom alvorens het inleren kan beginnen. Doe je dit niet lukt het ook niet.
Hierna de spanning corrigeren en het geheugen te wissen, ook slim het commando "na vervagen band" te doen. Wat dit precies doet weet ik niet, wel dat hierdoor vaak storigen optreden als het niet gedaan word.
Ook hoeft bij het vervangen van een ventiel de band er niet voor worden afgehaald, enkel leeg laten en buitenkant indrukken. Opnieuw balanceren hoeft ook niet want je plaats immers hetzelfde ventiel met het hetzelfde gewicht terug.
Geplaatst: 25 feb 2010 00:03
door Renier
Klopt, ik rij een Laguna II ph2.
Zoals jij zegt hebben we het ook gedaan: band leeg maken en opzij drukken en dan ventielen vervangen.
Wij moesten ze echt wel opnieuw balanceren want we hebben standaard ventielen door druksensor ventielen vervangen. En die zijn een stukje zwaarder
Geplaatst: 25 feb 2010 12:45
door marc-o
Ben iedereen op Renault aan het praten, vandaar de vraag over de Scenic (2006) van vrienden.
Zij hebben op het dashboard wel het "autotje" met de banden staan, maar geen sensoren in de velgen.
Zit het tpms op de oude manier hier dan niet meer op, of werkt het op de manier van BMW/ Mercedes?