elctronische ontsteking op a1m 1647cc blok?
Geplaatst: 25 dec 2011 23:00
maarssen,25-12-2011,
hallo fuego rijders ,ik rijdt dan wel geen fuego,maar trafic van 1983 en volgens zeggen hebben de fuego,s ook ?met dit blokje rondgereden,voor mijn trafic wil ik meer speed/kracht en zuiniger rijden,kan ik dit doen door er een electronische ontsteking op te zetten?,de motor heeft op alle zuigers 9.5 compressie ,heeft een solex enkele carb sae 35,(heb ook nog een dubbele weber van een 1721cc f1n blok liggen),heb op internet gekeken en daar een aantal vervangers gevonden om in debestaande ontsteking te zetten,(ducelier),sparcom (bosch systeem oo9,met hall reader en magneet constructie),hotspark,accuspark,petronix en 123 ignition,(beide nogal duur maar wel hele constructie met as en bovenstuk)jacobsen,msd,mallory,hele dure constructies die mij iets voor de racerij lijken.
Of kan ik iets uit een bestaande renault halen zonder dat ik dehele kop om moet wisselen,gehoord dat er in de18 ook een contact punt loze ontsteking zat (a2m,?)maardan moest ik dehele kop en andere vliegwiel monteren,en zo goed ben ik niet .
heeft oiemand van jullie wel eens een electronische ontseking op de a1m gezet?
ik hoor graag van jullie, nog vredig kerstfest en en gezond en voorspoedig 2012, cornell maarssen
hallo fuego rijders ,ik rijdt dan wel geen fuego,maar trafic van 1983 en volgens zeggen hebben de fuego,s ook ?met dit blokje rondgereden,voor mijn trafic wil ik meer speed/kracht en zuiniger rijden,kan ik dit doen door er een electronische ontsteking op te zetten?,de motor heeft op alle zuigers 9.5 compressie ,heeft een solex enkele carb sae 35,(heb ook nog een dubbele weber van een 1721cc f1n blok liggen),heb op internet gekeken en daar een aantal vervangers gevonden om in debestaande ontsteking te zetten,(ducelier),sparcom (bosch systeem oo9,met hall reader en magneet constructie),hotspark,accuspark,petronix en 123 ignition,(beide nogal duur maar wel hele constructie met as en bovenstuk)jacobsen,msd,mallory,hele dure constructies die mij iets voor de racerij lijken.
Of kan ik iets uit een bestaande renault halen zonder dat ik dehele kop om moet wisselen,gehoord dat er in de18 ook een contact punt loze ontsteking zat (a2m,?)maardan moest ik dehele kop en andere vliegwiel monteren,en zo goed ben ik niet .
heeft oiemand van jullie wel eens een electronische ontseking op de a1m gezet?
ik hoor graag van jullie, nog vredig kerstfest en en gezond en voorspoedig 2012, cornell maarssen