Pagina 1 van 1

Fuego's

Geplaatst: 21 jan 2005 11:51
door KOPPES
Ik heb met veel interesse deze site gelezen en mijzelf dus nu aangemeld.
Leuke site! Abosluut! Ervaringen uitwisselen en tips van ander Renault-freaks is altijd leuk en handig.
Zelf ben ik een enorme Renault gek, hoofdzakelijk de Fuego.
Alleen zijn er volgens mij op deze site niet zoveel specifieke Fuego-liefhebbers.
Ook weinig berichten over de Fuego :wink:
Dus graag veel reactie's opmerkingen, ervaringen, bla, bla, bla, en nog veel meer over de Fuego!

Geplaatst: 21 jan 2005 21:47
door renault15.17
Hoi Koppes (of mag ik Geert-jan zeggen :wink: ),

Inderdaad "leeft" het Fuego gedeelte nog niet zo erg. Ik heb me er ook over verbaasd. Er zijn wel een aantal Fuego liefhebbers aangemeld, maar je ziet ze (nog) weinig op dit Forum. Maar dat zal nog wel komen...

Groeten Dave

PS in wat voor conditie is de PP-NT-20 tegenwoordig?

Geplaatst: 21 jan 2005 22:50
door jasper11turbo
en wie heeft eigenlijk die grijze gtx 2.0 litres uit 1980 / 81 gekocht die in amsterdam stond in een schuur ? en wat is daat van gekomen ?

Geplaatst: 22 jan 2005 09:08
door KOPPES
De PP-NT-20 is nog lang niet klaar. Maar ik heb er geen haast mee. Probeer het dit jaar af te ronden. Zo heb ik belooft in AutoWeek in de "Graadmeter" (laatste uitgave). Ik weet nog steeds niet welke kleur die moet worden. Heeft er soms nog iemand originele kleurenstalen van de Fuego uit de periode 1984-1985?

Geplaatst: 22 jan 2005 09:09
door KOPPES
Ja. je mag Geert-Jan zeggen.

Geplaatst: 31 jan 2005 10:28
door guus21turbo
Deze is ook mooi, weinig kms!

http://www.mobile.de/SID2.76eF7qJ4VyiLj ... 1146136276&

groet

Geplaatst: 18 sep 2005 22:50
door mark en ivonne
hoi geert jan
ik zie aan de foto dat je het groots aanpakt met de fuego
ik hoop dat ik een foto van je krijg als hij klaar is ik heb al een foto zoals hij toen was bij mijn achter in de tuin
groet mark

Geplaatst: 20 sep 2005 20:22
door KOPPES
Hoi Mark en Ivonne,

Leuk dat je je ook heb aangemeld op dit forum. De Fuego ligt inmiddels geheel uit elkaar. Elk boutje, schroefje, ringetje, beugeltje, etc. is inmiddels gedemonteerd en gerangschikt in dozen voor restauratie. Het (inmiddels ander) chassis is geheel gestraald en opnieuw gelast waar nodig. Hij gaat binnenkort (opnieuw) in de epoxi-primer en wordt dan voor de winter droog opgeslagen tot volgend voorjaar. In de tussentijd kan ik nog wat overige onderdelen restaureren. De originele motor is inmiddels ook klaar en geheel opnieuw opgebouwd. Zal binnenkort wat foto's mailen. Als het dit keer wel lukt doe ik er nu een foto van de motor alvast bij. Laatst lukte me het niet om een foto toe te voegen.
Groet Geert-Jan.

P.S.: Ik ben laatst nog bij iemand geweest die een R 17 Decouvrable uit 1974 te koop heeft staan met een hoop onderdelen erbij. Interesse?Afbeelding

Geplaatst: 20 sep 2005 23:35
door hans
koppes, is dat de originele motor waar je een foto van geplaatst hebt? Zeeeeer in orde! Da's nou restaureren. 8) :P

Geplaatst: 21 sep 2005 06:57
door jasper11turbo
Heb eventueel voor het project te koop , een nieuw stuurhuis (bekrachtigd) , nieuw stuurwiel en een nieuwe buitenspiegel .. van een fuego
stuurwiel is voor een gtx

Geplaatst: 21 sep 2005 09:14
door KOPPES
Hallo hans en jasper.

Hans: dit is inderdaad de originele motor zoals die straks weer in de Fuego geplaatst wordt. Als je even kijkt naar mijn bericht van 22 januari 2005 in dit onderwerp zie je op de foto op de achtergrond diezelfde motor op een pallet liggen. Zo kwam die uit de auto.

Jasper: bedankt voor de aanbieding, maar heb die onderdelen inmiddels al. Zoek nog wel de originele chrome strip die op de voorbumper gepopnagelt zit, vlak onder de koplampen/grille. Liefst nieuw. Heb zelf eventueel nog een electrisch verstelbare linker buitenspiegel met stuk kabelboom en schakelaar en originele stuurwielbediening met kabel voor de Radio Renault uit een R11 TXE Electronic.

Geplaatst: 21 sep 2005 16:58
door KOPPES
En zo restaureer je kleine onderdelen.
Zoals bijvoorbeeld een motorkap slotvanger en claxon.


AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: 27 dec 2005 00:22
door Verwijderd 801
He Geert-Jan,

nog een paar dagen en hij is klaar :lol:

Of was het nou toch 2006??

Is ie afgelast en zit ie inmiddels weer in de primer?

Groet,

Maarten

Geplaatst: 27 dec 2005 23:55
door hans
hoe heb je dat zo aangepakt geert jan? Ziet er namelijk weer als nieuw uit. Alles schoon gemaakt en opnieuw verchroomd/ gepoedercoat?
Ik ben op het moment bezig weer een 25 in goede staat te brengen, maar daar kan ik niet aan tippen hoor..
Iemand nog tips voor het schoonmaken van het blok? Ik zat aan een stoomreiniger te denken nadat ik natuurlijk alle elektrische onderdelen heb afgeplakt en tegen vocht beschermt.

Geplaatst: 28 dec 2005 09:51
door KOPPES
Hoi Hans,

Als eerste inderdaad alles goed schoonmaken en indien nodig ontvetten. Bij ons in de garage (werk) hebben wij speciale ontvetter voor de werkplaatsvloer te reinigen. Ik weet niet of dat dat ook in de particuliere handel te koop is, maar wellicht is er een alternatief in de winkel verkrijgbaar. Hiermee het blok/versnellingsbak en overige onderdelen insmeren met kwast en daarna met de stoomcleaner met HEET water afspuiten. Daarna goed laten drogen. Zelf heb ik toen met een Dremel met kleine metalen ronde schuurkop (doorsnee ca. 2 mm), alle hoekjes (en dat zijn er nog al wat bij een motorblok en versnellingsbak) gereinigd. Daarna met speciale hittebestendige verf het blok/versnellingsbak weer gespoten. Deze kun je in 3 verschillende kleuren krijgen. Antraciet voor het onderblok, zilvergrijs voor cilinderkop en versnellingsbak en zwart voor bijvoorbeeld je uitlaatspruitstuk. Werkt echt perfect! Alle overige metalen onderdelen, zoals motor-/bak-steunen, beugels, kleppendeksel, carterpan, etc laten stralen. Daarna in de epoxiprimer en aflakken. Kleine koperkleurige onderdelen, zoals bouten, moeren, etc, kun je bij een speciaal bedrijf laten galvaniseren. Krijg je de originele kleur weer terug. Zo zijn er nog vel meer tips, maar teveel om hier op te noemen.
Grtjs
Geert-Jan

Geplaatst: 28 dec 2005 23:35
door hans
mooi, dan weet ik wat ik in het komende jaar zo in stappen nog te doen heb.. :D
dank je voor je antwoord!

Geplaatst: 29 dec 2005 01:14
door mark en ivonne
ja hans ik zit ook vol bewondering te lezen en naar de foto's te kijken
het word allemaal echt nieuw en waarschijnlijk beter als nieuw
groet mark

Geplaatst: 29 dec 2005 09:17
door KOPPES
Het is inderdaad de bedoeling dat de auto straks in de zelfde staat verkeerd als dat die 21 jaar geleden uit de fabriek kwam rollen. Kost wel heel veel tijd, energie en zoekwerk. Vooral omdat alle onderdelen "Origineel Renault" moeten zijn en dus geen imitatie van Brezan, Velba, etc. Belangrijk voor de taxatie-waarde straks als die klaar is. Maar goed, dat is dan ook de hobby natuurlijk. Tegen de tijd dat die klaar is zal ik wel weer aan een ander Renault-project beginnen. Ik zit al stiekum te denken aan een Renault 12 Gordini, maar dat kan tegen die tijd wel weer veranderen. Voordat ik aan de Fuego begon wilde ik in eerste instantie een Renault 17 TS Decouvrable. Totdat ik de Fuego GTX van Mark tegen kwam. Zo zie je maar: niets is zeker.
Grtjs Geert-Jan.