Pagina 1 van 1

veel olie om de bougie

Geplaatst: 14 jul 2014 01:45
door bertus
Model/uitvoering : _megane 2 grant tour
Bouwjaar : _2006
Brandstof : _benzine/lpg
hallo

ik heb een probleem met een van de bougies. bij het uitlezen van de auto gaf hij 2 codes aan p0300/p0301 cilinder 3 miss fire
nu heb ik bij de bougies 1 er van zit onder de olie. ik denk zelf dat daar de miss fire vandaan komt.

maar hoe kom ik van de te vele olie af en
wat is de oorzaak van al die olie
en het is olie wat uit het blok komt

Re: veel olie om de bougie

Geplaatst: 14 jul 2014 10:28
door WillemS
P0301 = cilinder no 1 aan de vliegwielkant dus bij Renault.
De olie opzuigen, of met keukenpapier verwijderen, droog maken en dan zien waar het vandaan komt.
mvg WillemS

Re: veel olie om de bougie

Geplaatst: 14 jul 2014 15:34
door bertus
ik kan zelf niet zien waar de olie weg komt omdat alles te diep weg zit bijna alles moet op de tast

Re: veel olie om de bougie

Geplaatst: 14 jul 2014 17:21
door Caspar
Met een Spiegel misschien kan je het zien

Re: veel olie om de bougie

Geplaatst: 14 jul 2014 20:24
door bertus
zou kunnen maar ook dat zal niet echt werken omdat alles mooi bedekt is met de bobine van cilinder 3 dat is ook de enigste plek waar de olie er uit komt

Re: veel olie om de bougie

Geplaatst: 14 jul 2014 21:14
door mechanic
Olie in de bougie schacht komt of van knoeien bij het bijvullen, maar eigenlijk altijd van de kleppendekselpakking en boutjes van kleppendeksel.
Dit heeft renault slecht bekeken, want de pakking is vloeibaar en wil je deze vervangen dienen de nokkenassen verwijderd te worden incl distributieriem etc..
Het makkelijkst is om je inlaarspruitstuk te verwijderen, en te beginnen om stuk voor stuk de boutjes van kleppendeksel los te draaien en in te smeren met vloeibare pakking. Helpt dit niet dan de kleppendeksel pakking vervangen. Dat is eigenlijk de enige oplossing.
Maar maak het eerst eens goed schoon, en kijk hoe snel de boel weer onder zit. Kan namelijk jaren goed blijven gaan.
Denk dat de storing niet komt van de olie, maar van slechte bougies en bobines. Dus 4 nieuwe bougies ( elke 30.000km vervangen bij lpg auto's), en 4 nieuwe bobines.