Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Ik had last van een zeer irritant geluid in mijn Renault Grand Scenic uit 2004, voor het exacte probleem en een identieke geluidsopname hiervan, zie het volgende topic:
https://www.renaultforum.nl/forum/krakend-geluid-in-koude-motor-grand-scenic-t4332.html
Het betreft een fabrieksfout welke kan voorkomen bij de 2.0 16V liter motoren uit 2004 in o.a. de (Grand) Scenic en Megane. Een oplossing voor deze fout buiten de garantie zou bij de dealer ongeveer 150-200 euro gaan kosten.
De officiële voorgeschreven modificatie bestaat uit het vervangen van de volgende onderdelen:
8200291355 Onderdruk klep
8200280347 Ontluchtingsklep
Ik kreeg (via via) het advies om alleen de ontluchtingsklep te vervangen. Zeer waarschijnlijk zou het dan zijn opgelost. Ik heb dit gedaan en het geluid is inderdaad verdwenen. De ontluchtingsklep kost 40,53 euro bij de Renault dealer.
Ik zal hieronder beschrijven hoe ik dit heb gedaan. Allereerst de ontluchtingsklep zelf, zie foto "Nieuwe ontluchtingsklep".
Voor de (Grand) Scenic is het eigenlijk handiger dat je de ruitenwissers, de parafan (2 plastic delen, zitten vast met 2x Torx en een paar plastic moertjes) en de metalen klep boven de accu demonteerd. Daarna heb je (redelijk.....) voldoende ruimte om de klus te klaren. Een geoefende (Renault) monteur schijnt het klusje te kunnen klaren zonder dit alles te demonteren. Dus de oude slang verwijderen en de nieuwe ontluchtings klep plaatsen zonder verder iets anders te verwijderen.
Verwijder nu eerst de luchtinlaatslang, genummerd met 1 op de foto "Demontage 1" Aan de andere kant zit de slang ook vast met een klem, deze heb ik ook los gemaakt en de hele slang, inclusief pijpje, verwijderd.
Als je nu de foto "Demontage 2" ziet, dan moet je bij punt 2 deze aansluiting losmaken. Hieronder zit overigens nog eenzelfde soort aansluiting, deze heb ik ook losgemaakt. Bij punt 3 zie je de ronde onderdruk klep. Hierop zit de oude slang aangesloten, welke wordt vervangen door de nieuwe ontluchtings klep. De foto "Oude ontluchtingsslang" geeft dus de slang aan welke compleet moet worden vervangen door de nieuwe ontluchtingsklep. De foto "Oude onluchtingsslang gemonteerd" geeft het uiteinde van de slang weer welke dus na montage van de nieuwe klep niet meer aanwezig is. Het grijze gedeelte van de oude slang wordt dus vervangen door de nieuwe klep en het zwarte gedeelte vervalt.
Verwijder nu voorzichtig de ronde onderdruk klep (zit met twee lipjes vast) inclusief de slang en trek daarna de slang van de achterkant van het motorblok. Verwijder daarna ook de slang van de ronde onderdruk klep. Ik heb als een voorbeeld ook een foto toegevoegd van deze onderdruk klep, zie foto "Onderdruk klep". Hierop zie je ook de aansluiting van de ontluchtings klep.
Nu begint het gepriegel om de nieuwe ontluchtingsklep met de smalle slang weer op het metalen pijpje aan de achterkant van het motorblok te krijgen. Als dit is gelukt, dan druk je de ronde onderdruk klep op de dikke slang van de ontluchtingsklep en plaats je de ronde onderdruk klep weer op zijn plaats.
Nu moet je alles weer terug plaatsen (2x slang bij punt 2 op de foto "Demontage 2", luchtfilter slang + pijp met twee slangklemmen) en in het geval van de (Grand) Scenic de plaat boven de accu, de parafan (2 plastic delen) en de ruitenwissers.
Als je hetzelfde probleem hebt en handig bent, dan ben je dus voor slechts 40 euro klaar! Succes!
https://www.renaultforum.nl/forum/krakend-geluid-in-koude-motor-grand-scenic-t4332.html
Het betreft een fabrieksfout welke kan voorkomen bij de 2.0 16V liter motoren uit 2004 in o.a. de (Grand) Scenic en Megane. Een oplossing voor deze fout buiten de garantie zou bij de dealer ongeveer 150-200 euro gaan kosten.
De officiële voorgeschreven modificatie bestaat uit het vervangen van de volgende onderdelen:
8200291355 Onderdruk klep
8200280347 Ontluchtingsklep
Ik kreeg (via via) het advies om alleen de ontluchtingsklep te vervangen. Zeer waarschijnlijk zou het dan zijn opgelost. Ik heb dit gedaan en het geluid is inderdaad verdwenen. De ontluchtingsklep kost 40,53 euro bij de Renault dealer.
Ik zal hieronder beschrijven hoe ik dit heb gedaan. Allereerst de ontluchtingsklep zelf, zie foto "Nieuwe ontluchtingsklep".
Voor de (Grand) Scenic is het eigenlijk handiger dat je de ruitenwissers, de parafan (2 plastic delen, zitten vast met 2x Torx en een paar plastic moertjes) en de metalen klep boven de accu demonteerd. Daarna heb je (redelijk.....) voldoende ruimte om de klus te klaren. Een geoefende (Renault) monteur schijnt het klusje te kunnen klaren zonder dit alles te demonteren. Dus de oude slang verwijderen en de nieuwe ontluchtings klep plaatsen zonder verder iets anders te verwijderen.
Verwijder nu eerst de luchtinlaatslang, genummerd met 1 op de foto "Demontage 1" Aan de andere kant zit de slang ook vast met een klem, deze heb ik ook los gemaakt en de hele slang, inclusief pijpje, verwijderd.
Als je nu de foto "Demontage 2" ziet, dan moet je bij punt 2 deze aansluiting losmaken. Hieronder zit overigens nog eenzelfde soort aansluiting, deze heb ik ook losgemaakt. Bij punt 3 zie je de ronde onderdruk klep. Hierop zit de oude slang aangesloten, welke wordt vervangen door de nieuwe ontluchtings klep. De foto "Oude ontluchtingsslang" geeft dus de slang aan welke compleet moet worden vervangen door de nieuwe ontluchtingsklep. De foto "Oude onluchtingsslang gemonteerd" geeft het uiteinde van de slang weer welke dus na montage van de nieuwe klep niet meer aanwezig is. Het grijze gedeelte van de oude slang wordt dus vervangen door de nieuwe klep en het zwarte gedeelte vervalt.
Verwijder nu voorzichtig de ronde onderdruk klep (zit met twee lipjes vast) inclusief de slang en trek daarna de slang van de achterkant van het motorblok. Verwijder daarna ook de slang van de ronde onderdruk klep. Ik heb als een voorbeeld ook een foto toegevoegd van deze onderdruk klep, zie foto "Onderdruk klep". Hierop zie je ook de aansluiting van de ontluchtings klep.
Nu begint het gepriegel om de nieuwe ontluchtingsklep met de smalle slang weer op het metalen pijpje aan de achterkant van het motorblok te krijgen. Als dit is gelukt, dan druk je de ronde onderdruk klep op de dikke slang van de ontluchtingsklep en plaats je de ronde onderdruk klep weer op zijn plaats.
Nu moet je alles weer terug plaatsen (2x slang bij punt 2 op de foto "Demontage 2", luchtfilter slang + pijp met twee slangklemmen) en in het geval van de (Grand) Scenic de plaat boven de accu, de parafan (2 plastic delen) en de ruitenwissers.
Als je hetzelfde probleem hebt en handig bent, dan ben je dus voor slechts 40 euro klaar! Succes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Kwam hetzelfde probleem ook tegen bij een topic op het Nationaalautoforum.nl
Bleek dat de schrijver van dat artikel mijn beschrijving bij de dealer heeft neergelegd, zie hieronder:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi Richtrip,
Die bedoelde ik, ik heb deze gelezen en dank zei jouw topic heb ik bij mijn dealer deze modificatie laten uitvoeren, omdat ik daar zelf niet aan begin. Ik had geluk en kreeg de montage kosten á 75 euro geschonken met het verzoek als deze modificatie goed zou blijven werken moest ik dat laten weten zodat ze hun klanten met hetzelfde probleem ook goedkoper konden helpen.
Ik had niet naar jouw topic willen verwijzen omdat dit in een nieuwe topic zou moeten staan en ik wist ook niet of ik hier een link mocht plaatsen. Maar goed alle eer en dank is natuurlijk aan jouw. Bij mij werkt het nog perfect en ik mis dat irritant uchje echt niet.
Voor de onderdelen heb ik toch ongeveer 70 euro betaald.
Nogmaals hartelijk dank want ik was anders ??? euro kwijt voor een nieuw spruitstuk dat uiteindelijk een fabrieksfout is!!
Groet
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Buiten het feit dat het leuk is om op deze manier anderen te helpen, is het verbijsterend om te zien dat er nog steeds Renault dealers zijn, die van deze modificatie niets afweten
:
"We denken dit probleem op te kunnen lossen door uw spruitstuk te moeten vervangen....$$$$$$$..."
"Laat het ons even weten of het is gelukt is, dan kunnen we anderen ook goedkoper helpen"
Ineens heb je het, je wordt automonteur.....

Bleek dat de schrijver van dat artikel mijn beschrijving bij de dealer heeft neergelegd, zie hieronder:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi Richtrip,
Die bedoelde ik, ik heb deze gelezen en dank zei jouw topic heb ik bij mijn dealer deze modificatie laten uitvoeren, omdat ik daar zelf niet aan begin. Ik had geluk en kreeg de montage kosten á 75 euro geschonken met het verzoek als deze modificatie goed zou blijven werken moest ik dat laten weten zodat ze hun klanten met hetzelfde probleem ook goedkoper konden helpen.
Ik had niet naar jouw topic willen verwijzen omdat dit in een nieuwe topic zou moeten staan en ik wist ook niet of ik hier een link mocht plaatsen. Maar goed alle eer en dank is natuurlijk aan jouw. Bij mij werkt het nog perfect en ik mis dat irritant uchje echt niet.
Voor de onderdelen heb ik toch ongeveer 70 euro betaald.
Nogmaals hartelijk dank want ik was anders ??? euro kwijt voor een nieuw spruitstuk dat uiteindelijk een fabrieksfout is!!
Groet
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Buiten het feit dat het leuk is om op deze manier anderen te helpen, is het verbijsterend om te zien dat er nog steeds Renault dealers zijn, die van deze modificatie niets afweten

"We denken dit probleem op te kunnen lossen door uw spruitstuk te moeten vervangen....$$$$$$$..."
"Laat het ons even weten of het is gelukt is, dan kunnen we anderen ook goedkoper helpen"
Ineens heb je het, je wordt automonteur.....



Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Dat gevoel heb ik nou ook RichTripRichTrip schreef:Ineens heb je het, je wordt automonteur.....![]()
![]()

Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 jan 2015
- Laatste bezoek: 24 jan 2015 21:27
- Actief als: professional
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Thanks for describing this, with good photos ! I was able to translate from Dutch to English using Google Translate.
I found the valve/regulator kit on german Ebay and was able to install it now, hopefully
fixing the "duck beep".
Now back to reinstalling all the panels, wipers, etc.
I found the valve/regulator kit on german Ebay and was able to install it now, hopefully
fixing the "duck beep".

/gunnar Sweden Scenic II 2.0 16V 2004[br]


Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Nice to read that the instruction was clear, even after the translation to Englishgunnar-sweden schreef:Thanks for describing this, with good photos ! I was able to translate from Dutch to English using Google Translate.
I found the valve/regulator kit on german Ebay and was able to install it now, hopefully
fixing the "duck beep".Now back to reinstalling all the panels, wipers, etc.

Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Berichten: 16667
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 08:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Zo leuk is automonteur zijn niet hoor
Ook bij dealers werken minder bekwame monteurs,of zelfs zonder diploma omdat ze 30jaar geleden ooit is zijn binnen gekomen.

Ook bij dealers werken minder bekwame monteurs,of zelfs zonder diploma omdat ze 30jaar geleden ooit is zijn binnen gekomen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 apr 2015
- Laatste bezoek: 11 sep 2021 15:33
- Actief als: particulier
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Mijn Megane II uit 2004 had hetzelfde euvel. Dankzij de duidelijke uitleg was het zo gepiept (de nieuwe klep achter op het motorblok zetten was nog het moeilijkst)!
Inmiddels (2015) kost het onderdeel bij de dealer 45 euro incl. BTW maar het is zeer de moeite waard om te doen.
Nogmaals hulde voor de auteur!
Inmiddels (2015) kost het onderdeel bij de dealer 45 euro incl. BTW maar het is zeer de moeite waard om te doen.
Nogmaals hulde voor de auteur!

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 jul 2015
- Laatste bezoek: 05 jul 2015 14:11
- Actief als: particulier
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Ik reed al een paar weken piepend rond, bevriende garagehouder had al de onderdrukklep vervangen maar helaas, vanmiddag na lezen van het forum het slangetje wat op het motorblok geklemd zit eens doorgeprikt (zat vol zwarte prut) weg gepiep! als het geluid terugkomt zal ik de modificatie eens doorvoeren maar voorlopig kan ik weer ff vooruit. (Megane CC 2.0 16v uit 2004, had meer dan een jaar stilgestaan)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 mei 2016
- Laatste bezoek: 23 nov 2023 19:50
- Actief als: particulier
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Sinds 2 weken ook in het bezit van een Grand Scenic 2.0 met ook het vervelende piepje erin. Vanmiddag de ontluchtingsklep opgehaald bij Renault en morgen monteren. Kosten trouwens €49,50 incl. Btw. Hoop dat dit de oplossing is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 mei 2016
- Laatste bezoek: 23 nov 2023 19:50
- Actief als: particulier
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Zoals ik gister al zei vandaag de modificatie gedaan. Maar wát een gepriegel. Bijna geen ruimte en bijna alles op de tast moeten doen. Gelukkig had ik een endoscoop, wat het werk een stuk makkelijker maakte. Maar het is gelukt en wat het belangrijkste is.....het geluid is weg !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Het is inderdaad even priegelen, maar super dat het je is gelukt
Veel plezier met je Scenic

Veel plezier met je Scenic

Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 dec 2013
- Laatste bezoek: 29 nov 2016 14:45
- Actief als: particulier
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Hallo,
Kan iemand me vertellen waar kan ik deze ontluchting kopen. ik hem negens vinden.
Hartelijk bedankt.
Kan iemand me vertellen waar kan ik deze ontluchting kopen. ik hem negens vinden.
Hartelijk bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Berichten: 16667
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 08:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Bij de dealer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 dec 2013
- Laatste bezoek: 29 nov 2016 14:45
- Actief als: particulier
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
De dealer heft gezegd dat onderdelen van auto's die ouder zijn dan 10 jaar niet meer mogelijk. dus kon ik niet bestelen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Berichten: 16667
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 08:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Dat zou me verbazen,probeer eens een andere dealer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 dec 2013
- Laatste bezoek: 29 nov 2016 14:45
- Actief als: particulier
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Zal ik zeker doen.
Bedankt voor het reactie.
Bedankt voor het reactie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Berichten: 16667
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 08:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
De nummers in de beginpost zijn ook via het www verkrijgbaar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 dec 2013
- Laatste bezoek: 29 nov 2016 14:45
- Actief als: particulier
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
ik heb net eentje gehaald maar van een onder dealer voor maar 41 euro. Morgen ga ik plaatsen en zie ik wel.
Bedankt.
Bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 dec 2016
- Laatste bezoek: 06 dec 2016 21:38
- Actief als: particulier
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
ik lees net deze post over precies het geluid dat ik ook heb, word erger bij demonteren van olievuldop, of lostrekken van peilstok ( beide tijdens stationair draaien)
af en toe eens een piep, bijna schurend geluid. en met losdraaien van vuldopvan olie bijna constant.
nu is het zo dat ik hier lees dat het om een 2004 motor gaat, en ik een megane 2006 model heb.
nu ben ik nieuw in de renault wereld en motoren.
2004-2006 zelfde motor? of zou hier de aanpassing al in moeten zitten en is dit een ander probleem.
vast bedankt!
af en toe eens een piep, bijna schurend geluid. en met losdraaien van vuldopvan olie bijna constant.
nu is het zo dat ik hier lees dat het om een 2004 motor gaat, en ik een megane 2006 model heb.
nu ben ik nieuw in de renault wereld en motoren.
2004-2006 zelfde motor? of zou hier de aanpassing al in moeten zitten en is dit een ander probleem.
vast bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 dec 2016
- Laatste bezoek: 23 dec 2016 09:50
- Actief als: particulier
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Vandaag de modificatie uitgevoerd bij mijn megane cabriolet uit 2004. Beide kleppen vervangen, deze kostte €94,00 bij de renaultdealer in Oisterwijk. Als eerste heb ik geprobeerd het slangetje schoon te maken omdat daar wat prut in zou kunnen zitten, helaas zonder resultaat. Toen toch maar de beide kleppen vervangen met goed resultaat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 jul 2018
- Laatste bezoek: 09 jul 2018 23:21
- Actief als: particulier
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Ik heb een dealer onderhouden Scenic uit 2003 gekocht net. En ik wil morgen vertrekken om even paar duizend kilometer door heen te jassen. Nu heb ik vandaag dit probleem ontdekt en ben terecht gekomen hier.
Kan je deze modificatie laten wachten of moet dit zsm laten doen?
En ik las net bij een van de reacties dat er een slangetje is geprikt is en het probleem weg is?
Alstublieft help mij wat ik moet doen? Alles is geregeld om te vertrekken krijg ik dit nu.
Hopend op een helpende reactie. Thanks
Kan je deze modificatie laten wachten of moet dit zsm laten doen?
En ik las net bij een van de reacties dat er een slangetje is geprikt is en het probleem weg is?
Alstublieft help mij wat ik moet doen? Alles is geregeld om te vertrekken krijg ik dit nu.
Hopend op een helpende reactie. Thanks
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Re: Modificatie carterontluchting 2.0 16V motoren uit 2004
Het probleem is niet ernstig genoeg om meteen te laten verhelpen. Indien de auto verder helemaal in orde is, dan kun je er volgens mij gewoon mee op vakantie!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 356 Weergaves
-
Laatste bericht door Bittybong
-
- 0 Reacties
- 110 Weergaves
-
Laatste bericht door Bousche
-
- 4 Reacties
- 641 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 816 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 3 Reacties
- 507 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 3 Reacties
- 306 Weergaves
-
Laatste bericht door Mesmi