Pagina 1 van 1

Stuurbekrachting

Geplaatst: 21 jun 2019 22:54
door Hansl aus vroomshoop
Ik rij een laguna en vraag me af. als ik door een bocht rij begint de auto wel eens te stotteren en te bokken kan het komen als het stuurbekrachting olie iets onder peil is daar invloed op hebben.

Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk

Re: Stuurbekrachting

Geplaatst: 22 jun 2019 01:00
door mechanic
Nee daardoor gaat de motor niet inhouden.

Re: Stuurbekrachting

Geplaatst: 22 jun 2019 13:00
door Renault47
Probeer eens in stilstand met draaiende motor het stuur helemaal naar links en naar rechts te draaien en op die uiterste stand even vast te houden. De motor moet dan stationair goed lopen en het toerental zal iets hoger zijn dan normaal

Re: Stuurbekrachting

Geplaatst: 28 jun 2019 13:23
door Hansl aus vroomshoop
Renault47 schreef:Probeer eens in stilstand met draaiende motor het stuur helemaal naar links en naar rechts te draaien en op die uiterste stand even vast te houden. De motor moet dan stationair goed lopen en het toerental zal iets hoger zijn dan normaal
Als ik stationair draai is er niks aan de hand. Houd ik hem op 3000 toeren en draai naar links zakt ie wel naar 1200 toeren en motormanagement lampje gaat knipperen . Wat zou de oorzaak ervan zijn?

Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk

Re: Stuurbekrachting

Geplaatst: 29 jun 2019 15:58
door Renault47
misschien verstandig om de auto te laten uitlezen terwijl je de storing forceert.

Re: Stuurbekrachting

Geplaatst: 29 jun 2019 21:02
door Hansl aus vroomshoop
Renault47 schreef:misschien verstandig om de auto te laten uitlezen terwijl je de storing forceert.
Heb hem uit laten lezen en komt uit dat de injector van cilinder 4 de storing geeft kan verstopt zijn of de bedrading zit los. Kun je die injector er zo uittrekken of moet je wat los draaien je kunt het slecht zien.



Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk

Re: Stuurbekrachting

Geplaatst: 30 jun 2019 09:13
door Renault47
Ik kan mij niet voorstellen dat er iets mis is met de injector van cylinder 4 (voor de goede orde, deze bevindt zich aan de distributiezijde) als de motor normaal goed loopt en alleen bij insturen in storing gaat.