Pagina 1 van 1

zoek beschrijving krukaskeerring vervangen bij 1.9 diesel

Geplaatst: 12 mar 2009 22:06
door seguin
Wie kan voor mij op papier zetten hoe ik de krukaskeerringen moet vervangen bij de express 1.9 diesel?

Geplaatst: 13 mar 2009 21:16
door Rossy
Versnellingsbakzijde:
- Versnellingsbak uitbouwen.
- Koppeling uitbouwen.
- Vliegwiel uitbouwen.
- Keerring eruit slopen.
- Nieuwe keerring plaatsen.
- Alles weer terugbouwen.

Distributiezijde:
- Distributieriem uitbouwen.
- Krukaspoelies uitbouwen.
- Keerring eruit slopen.
- Nieuwe keerring plaatsen.
- Poelies terug plaatsen.
- Nieuwe distributieset monteren.

Antonio.

Geplaatst: 21 mar 2009 00:28
door seguin
Moet daarvoor de motor eruit,boven- of onderlangs?

Geplaatst: 22 mar 2009 14:33
door Rossy
Motor kan blijven zitten.
Ook voor de keerring aan de bakzijde.

Antonio.

Geplaatst: 24 mar 2009 23:08
door renoldie
In dit geval is het handiger (vind ik) om motor en bak in het geheel uit te bouwen.
Dan kun je overal makkelijk bij.

Geplaatst: 25 mar 2009 00:17
door Rossy
Bouw jij de motor uit om de distributieriem te vervangen?
Ik niet, ook niet bij en 5 of Express.
Misschien alleen als ik een keer een Espace III V6 24v moet doen...

Antonio.

Geplaatst: 25 mar 2009 21:26
door renoldie
Wel als je en de bak eraf moet hebben en de distributie moet doen. Subframe moet er toch al onderuit om de bak er af te halen. Kun je sneller motor en bak compleet laten zakken. Scheelt je een hoop gemartel.

Geplaatst: 29 mar 2009 00:12
door seguin
Sjeeminee,wat nu?Word t een welles nietus spelletje?

Geplaatst: 29 mar 2009 13:19
door Rossy
Bak kan ook uitgebouwd worden zonder het subframe uit te bouwen.
Gewoon bovenlangs.
Wel even de vacuĆ¼mpomp verwijderen.
Maar inderdaad, het is makkelijker als je beide keerringen moet vervangen.
Moet je wel de beschikking hebben over een motortakel of ander hijs gereedschap.

Antonio.