Melding Oliedruk defect Modus
Geplaatst: 18 okt 2016 21:52
Ik word gek...
Heb ongeveer 5 maanden geleden een Modus 1.6-16v uit 2005 gekocht. Na 4 maanden tijdens een ochtendritje met koude motor, brandt het stop-symbool en krijg ik de melding 'oliedruk defect' in beeld. Auto aan de kant gezet, opnieuw gestart, weg en rijd weer als een tierelier. Oliepeil gecontroleerd, is prima. De volgende dag bij koude motor weer de melding 'oliedruk defect', is weer weg bij opnieuw starten maar dit herhaalt zich vaker (bij koude motor) en erger. Soms moet ik dan gas geven en start hij pas. Naar Renault geweest voor diagnose, blijkt de UPC onder de motorkap niet goed beschermd te zijn geweest voor vocht, omdat de parafan niet goed afgesloten is gemonteerd. Uitlezen van storing levert DF008 Multiplex netwerk melding op. Stekkers en bedrading rondom de UPC zijn gecorrodeerd en verbogen. Advies om eerst de bedrading te vervangen.
Toen ben ik daar maar gestopt, aangezien ze aangaven dat het wel eens flink in de papieren kon gaan lopen omdat ze niet wisten waar het schip zou gaan stranden. Terug naar de garage waar ik de auto gekocht had (flink eind rijden, 150km).
Daar hebben ze aan de hand van de diagnose de UPC gereinigd en de draden ook, gelijk daar de distributieriem vervangen, en alles zou weer paletti werken. Ze hadden de auto enkele dagen getest. Ik nam de auto mee, reed verder wel ok de storing kwam op dat moment niet in beeld. De volgende ochtend echter weer hetzelfde gezeur, 'oliedruk defect' en de motor was bijna niet aan te krijgen. Garage gebeld, 'nee meneer, we hebben 'm getest en werkend afgeleverd'..
Na paar keer zo geklooid te hebben, hem bij mijn lokale garage gezet. Die zoeken het in eerste instantie bij het oliefilter van de carterpan en de oliepomp, maar tot nu toe helaas nog geen succes..
Iemand van jullie misschien een idee naar dit mystery?
Alvast bedankt!
Groeten Michiel
Heb ongeveer 5 maanden geleden een Modus 1.6-16v uit 2005 gekocht. Na 4 maanden tijdens een ochtendritje met koude motor, brandt het stop-symbool en krijg ik de melding 'oliedruk defect' in beeld. Auto aan de kant gezet, opnieuw gestart, weg en rijd weer als een tierelier. Oliepeil gecontroleerd, is prima. De volgende dag bij koude motor weer de melding 'oliedruk defect', is weer weg bij opnieuw starten maar dit herhaalt zich vaker (bij koude motor) en erger. Soms moet ik dan gas geven en start hij pas. Naar Renault geweest voor diagnose, blijkt de UPC onder de motorkap niet goed beschermd te zijn geweest voor vocht, omdat de parafan niet goed afgesloten is gemonteerd. Uitlezen van storing levert DF008 Multiplex netwerk melding op. Stekkers en bedrading rondom de UPC zijn gecorrodeerd en verbogen. Advies om eerst de bedrading te vervangen.
Toen ben ik daar maar gestopt, aangezien ze aangaven dat het wel eens flink in de papieren kon gaan lopen omdat ze niet wisten waar het schip zou gaan stranden. Terug naar de garage waar ik de auto gekocht had (flink eind rijden, 150km).
Daar hebben ze aan de hand van de diagnose de UPC gereinigd en de draden ook, gelijk daar de distributieriem vervangen, en alles zou weer paletti werken. Ze hadden de auto enkele dagen getest. Ik nam de auto mee, reed verder wel ok de storing kwam op dat moment niet in beeld. De volgende ochtend echter weer hetzelfde gezeur, 'oliedruk defect' en de motor was bijna niet aan te krijgen. Garage gebeld, 'nee meneer, we hebben 'm getest en werkend afgeleverd'..
Na paar keer zo geklooid te hebben, hem bij mijn lokale garage gezet. Die zoeken het in eerste instantie bij het oliefilter van de carterpan en de oliepomp, maar tot nu toe helaas nog geen succes..
Iemand van jullie misschien een idee naar dit mystery?
Alvast bedankt!
Groeten Michiel