Pagina 1 van 1

Misfire cilinder 4

Geplaatst: 19 nov 2019 17:20
door Raytheman
Morgen de oplossing

Re: Misfire cilinder 4

Geplaatst: 21 nov 2019 20:32
door demi
Raytheman schreef:Morgen de oplossing
Ik denk een problematische penboubine :think:

Of het is het gebruik van Euro95 + E10 brandstof

Re: Misfire cilinder 4

Geplaatst: 22 nov 2019 08:17
door Raytheman
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dat was t niet..heeft overigens geen penbobine's maar 1 bobineblok voor de 4 cilinders.

Re: Misfire cilinder 4

Geplaatst: 22 nov 2019 09:18
door mechanic
Is er een k7k (8v) 1.6 gemonteerd in de Dacia?

Zou bijv een slechte bougie/bougiekabel kunnen zijn,deze blokbobines scheuren nog wel eens wat dit ook kan veroorzaken.

Klepspeling,lage compressie,injector, etc..legio mogelijkheden

Re: Misfire cilinder 4

Geplaatst: 22 nov 2019 11:38
door Raytheman
Het is een 1.4 blokje dat erin ligt. In eerste instantie verdacht ik het bobineblokje maar dat bleek het niet te zijn. Na uitruilen kwam nog steeds de melding 'misfire cilinder 4'. Toen de injector vervangen. Nog steeds geen verbetering. Bleek dus inderdaad compressieverlies te zijn. Je komt het niet veel meer tegen maar deze kleppen moeten dus inderdaad nog handmatig gesteld worden. Dit in tegenstelling tot 'moderne' motoren met hydraulische kleppen. (zelfs m'n 30 jaar oude Mercedes heeft hydraulische kleppen).
Na het stellen van de kleppen loopt de motor weer als een zonnetje en is de melding weg.

Re: Misfire cilinder 4

Geplaatst: 22 nov 2019 12:07
door mechanic
Nu je weet dat dit motortype kleppen heeft welke handmatig gesteld moeten worden kun je dit periodiek doen/controleren.

Opgelost dus.

Re: Misfire cilinder 4

Geplaatst: 26 nov 2019 09:06
door Raytheman
Inderdaad is dit opgelost. Totdat er bv wel een bougiekabel inwendig breekt. Maar dat zien we dan wel weer