Pagina 1 van 1

Versnellingsbak OPGELET

Geplaatst: 22 dec 2007 10:52
door bvanov
Mocht het zijn dat er ooit iemand een versnellingsbak wil vervangen let dan enorm op welke je steekt.
Ik had namelijk het probleem dat een van de bronzen armen die dienen om de tandwielen te verplaatsen afgebroken was en tussen de behuizing en het kroonwiel geraakt is met als gevolg een gat in de behuizing (zie foto).
Nu had ik een andere versnellingsbak gevonden en aan het werk oude eruit nieuwe erin, toch een dikke dag werk, starten en toen ik hem in eerste versnelling stak reed ik achteruit,(klein foutje gemaakt?) tweede versnelling: achteruit, derde en vierde: achteruit????????? toen ik hem in achteruit stak reed hij wel niet vooruit zeker. Toen ik wat onderzoek deed naar wat het probleem kon zijn ben ik te weten gekomen dat het vliegwiel van de 850cc motor rechts draait en van de 1100cc motor links, had ik nu een versnellingsbak van de 850cc op mijn 1100cc gestoken vandaar 4 versnelling achteruit en 1 vooruit. Dus weer op zoek naar een andere versnellingsbak nu heb ik die gevonden maar dit wil zeggen weer een dikke dag werk in de vrieskou BBBRRRBRRRR.
DUS AAN AL WIE DE VERSNELLINGSBAK VAN ZIJN R4 WIL VERVANGEN LET ENORM OP WELKE VERSNELLINGSBAK JE STEEKT!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst: 22 dec 2007 11:35
door gerrit
Dit probleem met de draairichting is bij de meesten wel bekend, zie eveneens het renault 4 forum.
http://www.r4club.nl/phpBB2/index.php

Geplaatst: 23 dec 2007 11:24
door bvanov
gerrit schreef:Dit probleem met de draairichting is bij de meesten wel bekend, zie eveneens het renault 4 forum.
http://www.r4club.nl/phpBB2/index.php
Mijn bedoeling was enkel de niet zo ervaren sleutelaars zoals ik op de hoogte te brengen van dit fenomeen, niet iedereen kan alles weten