afslaan Kangoo 1.6 16V bij koude motor
Geplaatst: 02 feb 2011 21:32
Mijn Kangoo 1.6 16V uit 2003 slaat af bij koude motor na het starten, dit gebeurt alleen maar bij koude buitentemperaturen en bij koude motor. In de zomer en met warme motor heb ik geen enkel probleem.
De motor slaat als hij nog koud is af op de eerste de beste kruising of stoplicht dat ik dan tegenkom. Na een kilometertje te hebben gereden gaat het verder goed.
Ik heb dit probleem al een aantal jaren, iedere winter. Mijn Renault dealer heeft het niet kunnen localiseren.
Ik ben nu naar een andere onafhankelijke garage gegaan en zij hebben storingen uitgelezen en zij komen met storingen aan het gasklephuis en de kabelboom onder het gaspedaal. Het zou beslist niet aan een sensor liggen, want dat werd door kennisen ook al geopperd.
Het probleem met het gasklephuis is volgens hen een bekend probleem bij de Kangoo, dit zouden zij al een paar keer bij een Kangoo hebben vervangen. Volgens hen is na het vervangen het probleem over.
Heeft hier iemand een ervaring mee?
Ik heb ook ooit eerder van iemand vernomen dat het het verkeerde vet in een of andere klep zou zijn, dat dat vet bij koude temperaturen een klep zou laten hangen en dat bij het warmer worden van dat vet het probleem weg zou gaan.
Ik hen nu het gasklephuis laten vervangen, best wel een dure bedoening, en hoop dat ik eindelijk van de problemen af ben.
Als het goed is ga ik mijn auto morgenavond weer ophalen. Eerst maar even duimen!
De motor slaat als hij nog koud is af op de eerste de beste kruising of stoplicht dat ik dan tegenkom. Na een kilometertje te hebben gereden gaat het verder goed.
Ik heb dit probleem al een aantal jaren, iedere winter. Mijn Renault dealer heeft het niet kunnen localiseren.
Ik ben nu naar een andere onafhankelijke garage gegaan en zij hebben storingen uitgelezen en zij komen met storingen aan het gasklephuis en de kabelboom onder het gaspedaal. Het zou beslist niet aan een sensor liggen, want dat werd door kennisen ook al geopperd.
Het probleem met het gasklephuis is volgens hen een bekend probleem bij de Kangoo, dit zouden zij al een paar keer bij een Kangoo hebben vervangen. Volgens hen is na het vervangen het probleem over.
Heeft hier iemand een ervaring mee?
Ik heb ook ooit eerder van iemand vernomen dat het het verkeerde vet in een of andere klep zou zijn, dat dat vet bij koude temperaturen een klep zou laten hangen en dat bij het warmer worden van dat vet het probleem weg zou gaan.
Ik hen nu het gasklephuis laten vervangen, best wel een dure bedoening, en hoop dat ik eindelijk van de problemen af ben.
Als het goed is ga ik mijn auto morgenavond weer ophalen. Eerst maar even duimen!