Beste allen,
De bedoeling is om de veerpootlager te gaan vervangen omdat er een trilling opkomt linksvoor wanneer ik rechtsaf ga. Andere bekende elementen zijn, na controle, het niet gebleken. Betreft een Laguna 3 1.5 dci (215.000km).
Nu 3 vragen;
1) moet je beide kanten vervangen? Is dat raadzaam? (Is niet voordeliger of id lijkt mij om tegelijk te doen?)
2) moet de auto uitgelijnd worden daarna?
3) wat kan er misgaan als je het zelf doet:)
Bedankt alvast!
Vervangen veerpootlager
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 mar 2025 18:47
- Actief als: particulier
Re: Vervangen veerpootlager
Met de huidige kilometerstand is het aannemelijk dat beide lagers gelijke slijtage zullen hebben. 2x zoveel werk en kosten, maar zeker raadzaam. Grote kans dat de schokdempers zelf ook niet fris meer zijn, bekijk dat van te voren goed, je hebt het immers allemaal in de hand.
Auto hoeft niet uitgelijnd te worden, zijn allemaal vaste momtagepunten en enkel storing is afstelbaar. Maar wederom naar 2ton is uitlijnen nooit een keer verkeerd.
Wat er mis kan gaan is niet te voorspellen, heel veel en heel weinig.
Schokdemper losnemen, veer inklemmen, moer losdraaien. Wie weet breekt er iets af of is er iets vastgeroest.
De basis is heel simpel elk geval.
Auto hoeft niet uitgelijnd te worden, zijn allemaal vaste momtagepunten en enkel storing is afstelbaar. Maar wederom naar 2ton is uitlijnen nooit een keer verkeerd.
Wat er mis kan gaan is niet te voorspellen, heel veel en heel weinig.
Schokdemper losnemen, veer inklemmen, moer losdraaien. Wie weet breekt er iets af of is er iets vastgeroest.
De basis is heel simpel elk geval.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 nov 2023 13:10
- Actief als: particulier
Re: Vervangen veerpootlager
Dank. Dan wordt het idd beter beide kanten en kan ik idd net zo goed de schokdempers maar vervangen idd. Ze voelen ook niet meer origineel ook:)
Ik zal het iig wel samen met een monteur gaan doen die er ervaring mee heeft, dus zal vast goedkomen dan.
Ik zal het iig wel samen met een monteur gaan doen die er ervaring mee heeft, dus zal vast goedkomen dan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-