verlichting sigarettenaansteker/asbak defect
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
verlichting sigarettenaansteker/asbak defect
De verlichting van de sigarettenaansteker/asbak is defect.
De asbak heb ik gedemonteerd en kan zo bij de aansteker.
van alles al geprobeerd maar zonder resultaat om het lampje soepel er uit te halen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dat lampje er uit krijg?
De asbak heb ik gedemonteerd en kan zo bij de aansteker.
van alles al geprobeerd maar zonder resultaat om het lampje soepel er uit te halen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dat lampje er uit krijg?
Laguna GT 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 2
lampje sigaret
hi
heb hem losgehaald, alles eruit, maar kon geen lampje vinden, terwijl hij het eerst toch wel deed.
hmmm
, waar zit het lampje dan volgens jou? dan zal ik eens kijken voor je hoe die eruit moet.
heb hem losgehaald, alles eruit, maar kon geen lampje vinden, terwijl hij het eerst toch wel deed.
hmmm

Hide post links |
-
Topic author - Lid
Als je de asbak hebt gedemonteerd zie je meteen een lampje aan de aansteker bevestigd dit lampje MOET gedemonteerd worden om de aansteker te verwijderen.
Maar hoe ?
Weet jij het !
Maar hoe ?
Weet jij het !
Laguna GT 2002
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe je dat doet. K krijg hem ook niet los 

Hide post links |
-
- Lid
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 2
ok je haalt de asbak eruit.
pakt een dikke viltstift, zet die op de achterkant van de aansteker en een hamer en tikt het binnenste gedeelte eruit.
dan kun je het oranje gedeelte waar het lampje ook aan zit eruit duwen een stukje draaien en het zo haal je het eruit.
dan een nieuw lampje erin en met om gekeerde volgorde er weer in doen.
super simpel
pakt een dikke viltstift, zet die op de achterkant van de aansteker en een hamer en tikt het binnenste gedeelte eruit.
dan kun je het oranje gedeelte waar het lampje ook aan zit eruit duwen een stukje draaien en het zo haal je het eruit.
dan een nieuw lampje erin en met om gekeerde volgorde er weer in doen.
super simpel
Hide post links |
-
- Net ingestapt
Mijn verlichting van de aansteker/asbak is ook kapot.
Ik heb een gefacelifte Laguna II, en weet niet hoe ik de asbak eruit krijg. Ik heb hier en daar wat gelezen, maar dat zijn reacties van lagunarijders uit 2001 2002. Geldt ook voor mij dat ik het hele zaakje los kan trekken? Ook lees ik dat het gedeelte van de aansteker apart los kan. Maar voorzover ik kan zien bestaat het uit 1 geheel.
Ik heb een gefacelifte Laguna II, en weet niet hoe ik de asbak eruit krijg. Ik heb hier en daar wat gelezen, maar dat zijn reacties van lagunarijders uit 2001 2002. Geldt ook voor mij dat ik het hele zaakje los kan trekken? Ook lees ik dat het gedeelte van de aansteker apart los kan. Maar voorzover ik kan zien bestaat het uit 1 geheel.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Het ziet eruit als één geheel maar als je goed kijkt is het lampje met houder erop geklikt.
probeer het eraf te wippen met een kleine schroevendraaier als deze gedemonterd is kan je het lampje vervangen
mocht het klik mechanisme afbreken tijdens demontage dan kan je deze makkelijk monteren middels een bundelband.
probeer het eraf te wippen met een kleine schroevendraaier als deze gedemonterd is kan je het lampje vervangen
mocht het klik mechanisme afbreken tijdens demontage dan kan je deze makkelijk monteren middels een bundelband.
Laguna GT 2002
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Ja hoor, is precies hetzelfde. Ik heb ook een Phase 2 en heb het lampje ook op deze manier vervangen.mike81 schreef:Mijn verlichting van de aansteker/asbak is ook kapot.
Asbak kan je er makkelijk uitkrijgen door met een klein plat schroevedraaiertje links en rechts een lipje te ontgrendelen. Links zie je het wat beter zitten dan rechts. Dan draai je hem er zo uit en kan je voor de rest de al eerder genoemde tips volgen.
Je haalt dus eerst de asbak met aansteker er als 1 geheel uit, dan kan je de aansteker met lampje verijderen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-