Hoi,
Kan iemand mij vertellen als aan de bijrijderskant van mijn laguna uit 2004 de verlichting van de raamschakelaars het niet doet of er lampjes kapot zijn of een kabelbreuk is?
De ramen gaan overigens wel open en dicht, dus schakelaars werken wel.
mvg
Verbb
verlichting raamschakelaars bijrijderskant laguna uit 2004
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 17 dec 2010 23:32
- Actief als: particulier
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Re: verlichting raamschakelaars bijrijderskant laguna uit 20
Die lampjes in de raamschakelaars zijn een berucht zwak punt vd Laguna II, ik heb ze aan de bestuurderskant bijna allemaal wel eens stuk gehad. Ze branden na verloop van tijd gewoon door. Onbegrijpelijk dat Renault dit probleem niet onderkent en er een oplossing voor heeft gevonden.
NB als je naar de Renault dealer gaat dan "repareren" ze de lampjes door een compleet nieuwe schakelaar te monteren
Met enig gepriegel zijn ze zelf echter ook door nieuwe lampjes te vervangen, dan ben je met wat tijd en 1 euro klaar
Zie hier voor uitgebreide info over dit onderwerp op ons Lagunaclub forum
NB als je naar de Renault dealer gaat dan "repareren" ze de lampjes door een compleet nieuwe schakelaar te monteren

Met enig gepriegel zijn ze zelf echter ook door nieuwe lampjes te vervangen, dan ben je met wat tijd en 1 euro klaar

Zie hier voor uitgebreide info over dit onderwerp op ons Lagunaclub forum

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 17 dec 2010 23:32
Dank je Renier,
Maar is dit een beetje te doen voor een niet auto doe het zelver, ben namelijk bang dat heel de schakelaar naar zijn grootje gaan!
En is het toeval dat voor en achter allebei kapot zijn?
mvg,
Verbb
Maar is dit een beetje te doen voor een niet auto doe het zelver, ben namelijk bang dat heel de schakelaar naar zijn grootje gaan!
En is het toeval dat voor en achter allebei kapot zijn?
mvg,
Verbb
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Je moet de schakelaar zelf demonteren en open halen.
Dan het lampje vervangen wat redelijk prutsen is, foto's staan in het Laguna forum topic.
Ik ben er eerlijk in, als je aangeeft geen auto doe hetzelfer te zijn, zou ik er niet aan beginnen
De prijzen van nieuwe schakelaars vallen wel mee bij de dealer (vraag ook altijd om korting!), maar na verloop van tijd (niet te zeggen hoe lang) zal het inwendige lampje weer doorbranden. Gelukkig heb je altijd 1 jaar garantie op nieuwe onderdelen, dus als ze binnen die termijn weer doorbranden kan je kosteloos een nieuwe schakelaar krijgen.
Is geen toeval dat je er 2 defect hebt, ik ken Laguna's waarbij bijna elk van deze lampjes defect is......
Dan het lampje vervangen wat redelijk prutsen is, foto's staan in het Laguna forum topic.
Ik ben er eerlijk in, als je aangeeft geen auto doe hetzelfer te zijn, zou ik er niet aan beginnen

De prijzen van nieuwe schakelaars vallen wel mee bij de dealer (vraag ook altijd om korting!), maar na verloop van tijd (niet te zeggen hoe lang) zal het inwendige lampje weer doorbranden. Gelukkig heb je altijd 1 jaar garantie op nieuwe onderdelen, dus als ze binnen die termijn weer doorbranden kan je kosteloos een nieuwe schakelaar krijgen.
Is geen toeval dat je er 2 defect hebt, ik ken Laguna's waarbij bijna elk van deze lampjes defect is......

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-