Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Iemand enig idee hoe de verlichting van het display van klok en thermometer en radio renault is te vervangen in de R25 TXE? (Hoe kom je erbij ) Lampje is stukgegaan bij verwijderen van de radio (stom, ik had de accu moeten ontkoppelen. Maar ja, een paar stekkertjes lostrekken kan toch geen problemen geven dacht ik. Wel dus!). Best lastig nu zonder zichtbare klok als je gewend bent in een oogopslag de tijd te zien!
Er is een gemakkelijker manier, maar een beetje dunne handen, lange vingers en behendigheid is hierbij wel gewenst.
In een dergelijk geval heb je binnen 10 minuten met minimaal schroefwerk de beide lampjes vervangen.
Werkt als volgt :
- bij middenconsole, net boven de radio, klepje verwijderen (geen schroeven nodig)
- onder verwarmings-wieltjes, paneeltje eruit wippen en de torxjes nr.20 losdraaien
- hand door opening van klepje wurmen, en de lampjes op de tast lokaliseren
- deze losdraaien, en vervangen door werkende exemplaren
Een hoop gepiel, maar je hoeft niet het stuurwiel en instrumenten paneel te verwijderen.
Moeite van het proberen waard, ik was met 10 minuten klaar, maar wel een paar schrammen op mijn handen rijker....
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Mathijs schreef:
- onder verwarmings-wieltjes, paneeltje eruit wippen en de torxjes nr.20 losdraaien
Wat voor extra nut heeft dat precies tov het laten zitten van dat stripje?
Die lampjes van de klok en temperatuur zijn trouwens wel andere dan in de rest van het dashboard zitten.
Trouwens: er zijn natuurlijk nog verschillende typen panelen als ik me niet vergis mbt temperatuur/klok achter 1 knopje (tx) en bv txi met temperatuur en klokje naast elkaar. Over welk model heb je het hier? Of maakt het weinig uit, behalve dat de lampjes wat anders zitten.
Deze methode heb ik toegepast bij de TXI van mijn vader, de lampjes waren hetzelfde als de andere dashboardlampjes, de fittingen van de radio lampjes zijn echter wel weer anders.
Voordeel van het losdraaien van die twee torxjes is dat je net (1cm bij wijze van spreken) genoeg ruimte krijgt voor het één en ander. (natuurlijk moet je een beetje voorzichtig aandoen met één en ander, en de boel niet forceren)
Het is allemaal maar echt net aan hoor, en je hebt wel wat tengere vingers nodig en wat geduld, de door Jan beschreven methode is gewoon de beste, maar goed, als het met deze methode lukt is dat mooi meegenomen natuurlijk.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Ik heb een TXE, dus klokje en temperatuur naast elkaar. Ik heb ooit geprobeerd bij een vorige TXE het instrumentenpaneel los te krijgen, maar is me toen niet gelukt. Hoe zit dat precies en zijn daar nog bepaalde tips voor?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Kanggo 2001 1.4 benzine
Hallo, weet iemand waardoor het komt dat de radiator ventilator soms niet aanslaat? Temperatuur loopt dan te hoog op bij stationair.
Laatste tijd ook startproblemen. Kan dit te maken hebben met temperatuur sensor?
Groet, Onyx.
Ik heb een Renault Megane Etech ev waarbij ik de app en al de functionaliteiten van de app kon gebruiken, sinds vandaag 31-07-24 niet meer, de temperatuur van de klimatisering is niet meer instelbaar in de app, de tijd en dagen wel.
Ik heb...
sinds een paar dagen heb ik een Kadjar 1.3 intens uit 2019. Ik wil graag de toerenteller in het display omdat deze auto zo stil is dat je niet altijd aan het geluid kan horen hoeveel toeren ie maakt. Het vreemde is dat tijdens de proefrit voor de...
Heb te koop een nieuw in doos een startbooster , huidige winkelprijs is € 69,99
Raar ding, geeft in % zijn vermogen aan en loopt langzaam af, maar start de auto prima
VFMFM 3000 A Starthulp powerbank, 12 V autostarthulp,...