VERDAMPER AIRCO STUK

Plaats reactie

Topic author
walter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 06 feb 2011 16:50

VERDAMPER AIRCO STUK

Bericht door walter »

Hallo volgens mijn garagist is de verdamper van mijn airco stuk. Hij heeft er nieuw koelmiddel met een contrasterende vloeistof ingedaan en met een speciale bril geconstateerd dat er een lek is. Ik heb nog een tweetal maanden gebruik kunnen maken van mijn airco met deze vulling. Hij had de airco wel niet volledig gevuld (ik dacht 100 gr). Nu heb ik op het internet een bedrijf gevonden die een soort stop a leak in het systeem brengt. Is dit een goede oplossing of zijn er hier bezwaren rond? Groetjes, Walter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
walter
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 06 feb 2011 16:50

Bericht door walter »

Hoi, het was blijkbaar niet de verdamper maar de condensor die stuk is. Groetjes, Walter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mohawk
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier

Bericht door mohawk »

Tja , probleempje met de airco , verdamper (low pressure)of condensor (high pressure) lek ! weet je nog welke hij heeft aangewezen ?
Het beste is vervangen , als er één keer een lekje is geconstateerd in vooral de verdamper( zorgt voor het koele deel) dan zullen er evt na reparatie meer lekjes kunnen volgen. Leak-stop ben ik géén voorstander van , werkt aléén bij zeer kleine gaatjes.
mij advies ,wil je hem vervangen ,laat hem wel door een erkend bedrijf vervangen , daarna vacumeren en opvullen , pas op , een airco opnieuw laten vullen met R134a is zo gebeurd (tussen 60 en 90 euro) maar als hij nog lekt en na twee weken je verse vulling weer is verdwenen dan krab je je wel even achter je oren , Het is een dure reparatie maar met die zomers van tegenwoordig is het wel prettig zo'n koeling.

Succes
8) Always look on the bright side of [i]RENAULT[/i] 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut