Veiligheidsgordel vervangen

Plaats reactie

Topic author
Wallywillemen
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 29 jul 2024 19:09
Actief als: particulier

Veiligheidsgordel vervangen

Bericht door Wallywillemen »

Goedendag,

Helaas is mijn veiligheidsgordel links voor van mijn Senic III uit 2011 afgekeurd.
Ik ben bezig geweest met het demonteren maar loop tegen een paar problemen aan. Tevens heb ik voor een tweedehands gordel gekeken en merk dat deze vaak worden aangeboden zonder de peristaltische cilinder en bevestiging
Kan iemand mij hiermee helpen?

Bij het demonteren van de bevestiging aan de stoel, krijg ik de riem bevestiging met cylinder los, echter het plastic wat de stoel afschermt krijg ik niet weggenomen omdat ik het plastic handeltje waarmee je de stoel in hoogte mee versteld niet van het metalen handeltje af krijg. Het lijkt er op geschoven want ik zie geen bevestiging verder. Toch krijg ik deze niet los waardoor het plastic kan niet verwijderd kan worden. Weet iemand hoe je dat moet aanpakken?

Stomme vraag wellicht, maar hoe haal je de stekkertjes los van de peristaltische cilinder? Ik heb er geen zicht op en moet het op gevoel doen, van alles geprobeerd in te drukken en te trekken aan het stekkertje maar deze komt niet los.
Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Op internet zie ik een aanbod van riemen met hetzelfde artikelnummer, maar bij de meeste is niet de cilinder meegeleverd en als deze wel is meegeleverd dan zie ik niet de stoelbevestiging.
Als de riem uit mijn auto met cilinder is gedemonteerd, is het dan eenvoudig om deze cilinder te demonteren en een andere riem hierop te bevestigen of is het beter dat ik de set compleet koop?

Hopelijk heeft iemand antwoorden op deze vragen.

Groetjes Wally

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 24 dec 2024 17:25
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Veiligheidsgordel vervangen

Bericht door Mathijs »

Wallywillemen schreef: 29 jul 2024 19:09 ...Het lijkt er op geschoven want ik zie geen bevestiging verder. Toch krijg ik deze niet los waardoor het plastic kan niet verwijderd kan worden. Weet iemand hoe je dat moet aanpakken?
Probeer eens te draaien, het kan er op geschroefd zitten misschien.

Wallywillemen schreef: 29 jul 2024 19:09 Stomme vraag wellicht, maar hoe haal je de stekkertjes los van de peristaltische cilinder? Ik heb er geen zicht op en moet het op gevoel doen, van alles geprobeerd in te drukken en te trekken aan het stekkertje maar deze komt niet los.
Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
probeer te kijken met een spiegeltje of met de camera van je telefoon, maar in elk geval: koppel de accu af en wacht even een 15tal minuten voor de zekerheid. Wanneer stekker los is, ook geen accu meer aansluiten want ik geloof dat je dan foutmeldingen in het systeem krijgt die gewist moeten worden.

Doe je een beetje voorzichting? T'is link spul ! :pray:
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut