uitvallen motor / motor slaat niet aan

Topic author
extraslan
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 sep 2010 00:23

uitvallen motor / motor slaat niet aan

Bericht door extraslan »

Ik heb een Grand Scenic 1.9 dci uit 8/2005. Na een stop bij een tankstation langs de snelweg wilde ik verder rijden, maar nog op het terrein van het tankstation hoorde ik een geratel komen uit de motor. Ik heb meteen geparkeerd en de motor uitgezet. Ik heb o.a. onder de motorkap gekeken om iets te ontdekken, maar kwam niks tegen. Het starten daarna lukte helaas ook niet meer! Ik hoorde wel de motor startgeluiden maken, maar hij sloeg niet aan.

De wegenwacht die ter plekke kwam vertelde dat er geen brandstoftoevoer was naar de motor. Het kon liggen aan de brandstofpomp, elektronica of een kabeltje dat los zou zitten.

De auto is gesleept naar een Renault dealer. Die hebben na een inspectie aangegeven dat het lag aan een of andere sensor en een zuiger die de brandstof niet goed zoog. Deze zijn vervangen, maar daarna was het probleem nog niet verholpen. Nu geven ze bij de dealer aan dat ze bij de distributieriem voorwerpen tegen komen die op botten(!) lijken. Ze zeiden dat het leek alsof er een dier tussen was gekomen. Vreemd genoeg dus. Nu willen ze de cilinderkop openen en kijken of de cilinders krom zitten.

Nou heb ik geen verstand van wat er allemaal gezegd wordt, maar nadat ik hoorde dat het tussen de 2000 en 3000 euro zou kunnen kosten ben ik wel erg geschrokken.

Heeft iemand ervaring met het bovengeschetste verhaal en kan die mij adviseren hoe ik hiermee om moet gaan. Als dat werkelijk om het openen van de cilinderkop gaat en de distributieriem vervangen moet gaan worden ga ik wel naar een degelijke garage. Die zijn in ieder geval goedkoper dan een officiele dealer.

Graag een reactie. Ik ben afhankelijk van jullie hulp.

extraslan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen