Type remschijven???
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 feb 2013 12:27
- Actief als: particulier
Type remschijven???
Model/uitvoering :[Megane II Grand Touring Sport 1.6/6v]
Bouwjaar :[/2005]
Brandstof :[benzine]
Volgens mij moet ik de remschijven weer eens vervangen . Dat is namelijk zo'n 2 jaar geleden gedaan en nu rommelen/ piepen mijn remmen weer. Laatste keren dat dit gebeurde moest ik dus gelijk de remschijven laten vervangen. Nu had ik begrepen dat deze ook door mijzelf online gekocht kunnen worden en dat dit aanzienlijk goedkoper kan zijn. Ik weet dus alleen niet welk type/ merk ik dan zou moeten hebben. Kan iemand mij vertellen wat dat is bij mijn model auto? Ik hoor het graag.
Vr. Gr.
Bouwjaar :[/2005]
Brandstof :[benzine]
Volgens mij moet ik de remschijven weer eens vervangen . Dat is namelijk zo'n 2 jaar geleden gedaan en nu rommelen/ piepen mijn remmen weer. Laatste keren dat dit gebeurde moest ik dus gelijk de remschijven laten vervangen. Nu had ik begrepen dat deze ook door mijzelf online gekocht kunnen worden en dat dit aanzienlijk goedkoper kan zijn. Ik weet dus alleen niet welk type/ merk ik dan zou moeten hebben. Kan iemand mij vertellen wat dat is bij mijn model auto? Ik hoor het graag.
Vr. Gr.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 06 dec 2020 13:40
Re: Type remschijven???
Hoi,
Je moet in ieder geval geventileerde remschijven hebben met een doorsnede van 280mm. Het merk zou ik persoonlijk voor Bosch gaan, maar er zijn ook meerdere andere a-merken verkrijgbaar. Hieronder een link;
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijf- ... 8!590.html
Je kunt op deze (of andere) onderdelensite(s) op kenteken of type auto zoeken en dat maakt het over het algemeen makkelijk. Vergeet niet de passende remblokken ook te bestellen. Ik weet niet of je een Phase 2 hebt (va eind 2005) of een Phase 1. Er zit verschil in remsysteem. Het systeem is dan Bosch of Ate/Teves.
Voor de schijven maakt dit niet uit, die zijn allemaal hetzelfde.
Succes en ik hoop je geholpen te hebben!
Prince
Je moet in ieder geval geventileerde remschijven hebben met een doorsnede van 280mm. Het merk zou ik persoonlijk voor Bosch gaan, maar er zijn ook meerdere andere a-merken verkrijgbaar. Hieronder een link;
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijf- ... 8!590.html
Je kunt op deze (of andere) onderdelensite(s) op kenteken of type auto zoeken en dat maakt het over het algemeen makkelijk. Vergeet niet de passende remblokken ook te bestellen. Ik weet niet of je een Phase 2 hebt (va eind 2005) of een Phase 1. Er zit verschil in remsysteem. Het systeem is dan Bosch of Ate/Teves.
Voor de schijven maakt dit niet uit, die zijn allemaal hetzelfde.
Succes en ik hoop je geholpen te hebben!
Prince
Huidig: Clio IV Estate 1.5 dci 2015 Dynamique
Twingo 1 1.2 2001
Twingo 1 1.2 2001
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Laatste bezoek: 27 feb 2013 12:27
Prince,
Allereerst bedankt voor je reactie . Ik heb via je link de site bekeken en heb er zeker iets aan! Het verhaal van de remschijven is mij duidelijk maar de bijbehorende remblokken eerlijk gezegd nog niet helemaal. Mijn renault is van september 2005, waar moet ik dan op letten bij de remblokken? Ik zie namelijk wel bij de blokken overal dezelfde dikte maar verschillende breedtes en weet zelf niet of dat nog verschil maakt ten opzichte van de schijven.....?
Vr. Gr. dbos
Allereerst bedankt voor je reactie . Ik heb via je link de site bekeken en heb er zeker iets aan! Het verhaal van de remschijven is mij duidelijk maar de bijbehorende remblokken eerlijk gezegd nog niet helemaal. Mijn renault is van september 2005, waar moet ik dan op letten bij de remblokken? Ik zie namelijk wel bij de blokken overal dezelfde dikte maar verschillende breedtes en weet zelf niet of dat nog verschil maakt ten opzichte van de schijven.....?
Vr. Gr. dbos
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 06 dec 2020 13:40
Hoi,
Het zijn twee verschillende soorten blokken qua model. Het ene is voor het Bosch remsysteem en het andere voor Até. Ik geloof dat vanaf Phase 2 er Até remklauwen gemonteerd zijn en voor die tijd Bosch. Daar zit het verschil dus in. als je kijkt naar de plaatjes op de onderdelensite kun je het verschil duidelijk zien.
Het beste is om zelf of bij de dealer te achterhalen welke blokken voor jouw auto geschikt zijn. Eventueel kun je bij de dealer het origineel Renault onderdeelnummer achterhalen zodat je die kunt vergelijken met de onderdelen site.
Misschien is er hier nog iemand die dit weet of makkelijk na kan kijken?
Anders kun je bij jouw auto de remklauw misschien wel zien. Als het zo een als hieronder (met een soort van borgveer) is dan heb je het nieuwere Ate systeem. Zoniet is het Bosch systeem:
Het zijn twee verschillende soorten blokken qua model. Het ene is voor het Bosch remsysteem en het andere voor Até. Ik geloof dat vanaf Phase 2 er Até remklauwen gemonteerd zijn en voor die tijd Bosch. Daar zit het verschil dus in. als je kijkt naar de plaatjes op de onderdelensite kun je het verschil duidelijk zien.
Het beste is om zelf of bij de dealer te achterhalen welke blokken voor jouw auto geschikt zijn. Eventueel kun je bij de dealer het origineel Renault onderdeelnummer achterhalen zodat je die kunt vergelijken met de onderdelen site.
Misschien is er hier nog iemand die dit weet of makkelijk na kan kijken?
Anders kun je bij jouw auto de remklauw misschien wel zien. Als het zo een als hieronder (met een soort van borgveer) is dan heb je het nieuwere Ate systeem. Zoniet is het Bosch systeem:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidig: Clio IV Estate 1.5 dci 2015 Dynamique
Twingo 1 1.2 2001
Twingo 1 1.2 2001
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 23 jan 2025 08:50
Ik zit ook te dobben. Volgens mij heb ik Bosch (31/5/2005) op mijn Scenic. Zie geen naam staan.
Heb een foto gemaakt tussen de velg door. Kan iemand bevestigen welk merk het is ?
Zie wel klemmetjes, maar die zien er toch anders uit dan van die lange op jouw foto.
Heb een foto gemaakt tussen de velg door. Kan iemand bevestigen welk merk het is ?
Zie wel klemmetjes, maar die zien er toch anders uit dan van die lange op jouw foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet,
Eric
Grand Modus 1.2 TCe100 D4FH7 Dynamique Gr 29/04/2009 100dkm
Modus 1.4 16v K4J-770 JP0A05 / +150.000 km / 2006
Eric
Grand Modus 1.2 TCe100 D4FH7 Dynamique Gr 29/04/2009 100dkm
Modus 1.4 16v K4J-770 JP0A05 / +150.000 km / 2006
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 jun 2014 22:42
Eric,
Wanneer de het wiel verwijderd kun je de remblokken beter zien zitten.
De vorm van de Bosch remblokken is anders dan die van het ATE systeem.
De Bosch remblokken hebben bijv. een gladde ronde buitenste rand, de ATE remblokken een bult op deze rand.
Kun je ook de diameter van de remschijf opmeten.
Wanneer de het wiel verwijderd kun je de remblokken beter zien zitten.
De vorm van de Bosch remblokken is anders dan die van het ATE systeem.
De Bosch remblokken hebben bijv. een gladde ronde buitenste rand, de ATE remblokken een bult op deze rand.
Kun je ook de diameter van de remschijf opmeten.
Renault Grand Scenic II 1.9DCI 11-2004
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in