Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een Renault Twingo uit 2002. Doet het opzich nog prima en komt hopelijk de volgende keer weer gewoon door de apk. Alleen is hij niet heel veel meer waard.
Nu ben ik jammer genoeg zowel de gewone sleutel als de reserve kwijt. Het slot en sleutel vervangen wordt helaas wat duur en is het eigenlijk niet meer waard. Dus hoop ik eigenlijk de auto met de bedrading te starten. Ik had ook een apk garage gebeld. Met losse bedrading mag het niet maar als je er een schakelaartje tussen doet dan is het eigenlijk geen probleem dat je geen sleutel hebt.
Mijn vraag dus. Is dit mogelijk bij het systeem van de Twingo.
(Zo ja, evt hoe exact?)
Kan ik dit zelf zonder ervaring maar wel met redelijk technisch inzicht. Doet anders een garage dit of moet ik een hervormde autodief aan de haak slaan?
Alles is mogelijk natuurlijk. Wel een hoop gedoe zeg maar.
Ik weet niet of je twingo een startblokkering heeft, anders moet je die eerst zien uit te schakelen.
Dan de het stuurslot, dus het originele slot moet eruit.
Dan zou je een schakelaar moeten maken voor het contact aan en uit te kunnen zetten. Dan een drukschakelaar om de startmotor te kunnen activeren.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een Twingo type AH-B-115 van het jaar 2016, waarvan de dagrijverlichting alleen aan de voorkant brandt.
Nu heb ik ergens gelezen, dat de achterlichten, die nu dus niet mee branden, ingeschakeld kunnen worden
via een software update.
Mijn...
Sinds een jaar heb ik een Renault Megane Scenic 2 uit 2006.
Nu wil ik er een autocamper van maken, waarbij de tent aan de achterklep komt. Deze moet dan open blijven staan, maar dan is de volgende ochtend de accu leeg. Wat kan ik doen dat dit niet...
Hoi,
Sinds een maand rijdt mijn Trafic 1.9 dci uit 2002 met 310K op de teller nog net, geen vermogen.
Vorig jaar versnellingsbak, distributie, multiriem, koppeling en dynamo vervangen en toen was het weer een feest om te rijden.
Mijn sleutel afstandsbediening werkt niet meer op mijn Espace. De centrale deurvergrendeling wel.
Nu wil ik een nieuwe sleutel bestellen is deze geschikt?
Mijn kangoo uit 2009 heeft startproblemen met koud weer.
Accu geeft tijdens het starten netjes 12v
Je draait de sleutel om en bij de laatste stap hoor je klik (voordat de startmotor draait).
Als je 20x draait gaat vanzelf de startmotor een keer...