dag allen,
Ik ben nieuw hier, dus doe ik het niet goed, laat het ajb weten.
Ik heb een megane III grandtour 1,5dci uit 2010 en het volgende probleem:
Gisteren kreeg ik de stop melding met “risico op motorschade”.
Ik half de laatste weken al een gevoel dat hij iets minder vlot was en ik hoorde de laatste dagen een soort van blaasgeluid bij het gas geven tussen pak m beet 1500-2500 toeren.
Auto naar een monteur gebracht en die zei eerst egr klep en daarna dat de turbo kapot zou zijn. De auto zit niet in de noodloop en rijdt eigenlijk verder prima.
Heb een aan een ander laten zien en die beweert dat er niets met de turbo aan de hand is.
Ik heb ondertussen gelokaliseerd waar volgens mij het probleem zit, maar heb geen flauw idee wat het is.
Ondertussen brandt nu ook het service- en luchtverontreiniger lampje.
Op de toegevoegde foto bij de pijl ontsnapt lucht/rook en het zit volgens mij aan de turbo vast.
Wie weet wat het ding op de foto is en of het makkelijk en niet te duur te verhelpen is, voordat ik onnodig turbo’s ed laat vervangen en de monteur voor niks spek.
Excuses als ik langdradig ben en alvast bedankt voor de hulp.
Turbo kapot of toch niet?
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 jul 2019
- Laatste bezoek: 05 jul 2019 11:00
- Actief als: particulier
Turbo kapot of toch niet?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 05 mei 2018
- Laatste bezoek: 21 apr 2025 14:16
- Actief als: particulier
Re: Turbo kapot of toch niet?
Turbo's gaan echt niet zomaar kapot. En bij deze motoren heb ik ze nog niet gehad.
Laat eerst eens een goede diagnose doen, en dat begint met het uitlezen van de storingen. Aan de hand daarvan kunnen we meer info geven.
En zeker niet zomaar onnodig onderdelen gaan vervangen. De prijs van een goede diagnose kost op den duur minder dan allemaal onderdelen gaan vervangen op de gok.
Laat eerst eens een goede diagnose doen, en dat begint met het uitlezen van de storingen. Aan de hand daarvan kunnen we meer info geven.
En zeker niet zomaar onnodig onderdelen gaan vervangen. De prijs van een goede diagnose kost op den duur minder dan allemaal onderdelen gaan vervangen op de gok.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Renault Clio Hybrid 140 (2020)

Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 639 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 8 Reacties
- 734 Weergaves
-
Laatste bericht door ronny530
-
- 0 Reacties
- 342 Weergaves
-
Laatste bericht door Thieu11
-
- 3 Reacties
- 600 Weergaves
-
Laatste bericht door Pleiades
-
- 3 Reacties
- 510 Weergaves
-
Laatste bericht door Admin
-
- 2 Reacties
- 393 Weergaves
-
Laatste bericht door Kata
-
- 0 Reacties
- 137 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs