Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik rijd een Renault Trafic II 2.5 DCI met een quickshift/tecshift automatische transmissie. Afgelopen tijd is het steeds slechter met de schakelrobot gegaan en nu heeft hij het begeven. Je kan de motoren van de robot horen draaien echter gebeurd er niks, het klinkt niet al te best dus.
Nu ben ik op zoek naar informatie over de quickshift/tecshift module maar ik kan dit nergens vinden. Ik vind genoeg werkplaatshandboeken alleen gaan die allemaal NIET over de 2.5 dci met tecshift/quickshift..
Weet iemand waar ik meer (werkplaats) informatie kan krijgen voor de tecshift bak of een volledige werkplaatshandleiding voor de 2.5 DCI met tecshift kan kopen/downloaden?
Geen idee en t klinkt niet goed. Heb dezelfde nieuw gekocht in 2007 en er veel ellende mee gehad. Op 100000 km tweemaal nieuwe robot gekregen deels onder coulance.
Succes met je zoektocht.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Achteraf weet ik waarom ze de Quickshift gratis aanboden......
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Deze transmissie ( gerobotiseerde pk6 ) klinkt ook wel als een bakje knikkers, dat is niets geks.
Het beste om te doen is uitlezen van de storingen, en daar naar handelen.
Het opnieuw inleren van de 'robot' biedt nog wel eens een oplossing. Naar mijn weten zijn er niet veel losse delen van te verkrijgen.
Er is vast een meelezend forumlid met een handboek. Je kunt ook proberen het werkplaats programma Dialogys te bemachtigen, worden met enige regelmaat aangeboden. Natuurlijk is illegaal verkregen materiaal niet wenselijk.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zou er iemand een brandstofschema hebben van betreffende wagen, wil eigenlijk weten of er een opvoerpomp in de brandstoftank zit van betreffende wagen. Ook, indien mogelijk, de juiste plaats van het eventuele brandstofpomp-relais.
Alvast bedankt bij...
Heeft iemand na het vervangen van de remblokken vooraan ook het probleem gehad van precies lucht bij het induwen van het pedaal ? Bij pompen op het pedaal hoor ik ook alsof het pedaal een blaasbalg is. Normaal hoeft men toch niet te ontluchten na...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...
Beste forumleden,
Wie weet de oplossing?
Trafic start pas na 12 seconden achtereen starten.
De brandstof leiding van de tank naar het filter is al vernieuwd.
Bij koud weer start hij beter. ongeveer 8 seconden starten.
Trafic t29 l2/h2 2.0 dci 66kw...