koelvloeistof
-
Topic author
koelvloeistof
hallo allemal onze renault scenic van 2001 lekt ergens koelvloeistof na een week rijden zie je dat uit de voorraad bol
de vloeistof 5mm gezakt is dit kontroleer ik met koude motor heb alles al afgezocht maart kan niets vinden
heb ook al een keer radiator lek er in gedaan na dat ik dit gedaan had was de koelvloeistof geur in de auto weg
maar hij zakt nog steeds plus minus 5mm per week er komt ook geen witte rook uit de uitlaat
en de olie dop is mooi schoon zo ook de olie peilstok iemand die dit probleem herkent
groetjes peter
de vloeistof 5mm gezakt is dit kontroleer ik met koude motor heb alles al afgezocht maart kan niets vinden
heb ook al een keer radiator lek er in gedaan na dat ik dit gedaan had was de koelvloeistof geur in de auto weg
maar hij zakt nog steeds plus minus 5mm per week er komt ook geen witte rook uit de uitlaat
en de olie dop is mooi schoon zo ook de olie peilstok iemand die dit probleem herkent
groetjes peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
- Actief als: particulier
Re: koelvloeistof
Er zijn zoveel plekken waar het kan lekken,goed zoeken dus! Of een garage het systeem laten controleren.
Hide post links |
-
Topic author
oke bedankt ik denk dat ik een lek test laat doen
het is op dit moment zoeken naar een speld in de hooiberg
groetjes peter
het is op dit moment zoeken naar een speld in de hooiberg
groetjes peter
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Is het interieur vochtig,en een constante zoete geur te ruiken? Dan lekt het binnen in de auto kan duiden op een lekke kachelradiateur. Dan is je vloermat aan de bestuurderskant nat.
Onder de kan kan ook vanalles lek zijn. Maar wat je haast niet kan zien vanuit de motorruimte is de waterpomp. Achter het rechter voorwiel een stukje plastic wegduwen zodat je de krukaspoulie kan zien. Meestal loopt er een spoortje over de carterpan.
Thermostaathuis kan lekken,slangen,radiateur,het reservoir zelf etc etc..
Onder de kan kan ook vanalles lek zijn. Maar wat je haast niet kan zien vanuit de motorruimte is de waterpomp. Achter het rechter voorwiel een stukje plastic wegduwen zodat je de krukaspoulie kan zien. Meestal loopt er een spoortje over de carterpan.
Thermostaathuis kan lekken,slangen,radiateur,het reservoir zelf etc etc..
Hide post links |
-
Topic author
oke zal morgen eens gaan kijken bedankt voor de tip
groetjes peter
groetjes peter
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Peter, koelvloeistof geur in de wagen duidt op een lekkende kachelradiateur of de aansluitingen ervan.
Dat anti-lekspul gebruik ik niet want de buisjes in zo'n kachelradiateur zijn veel dunner dan in de koelradiateur en door dat spul kan de kachelradiateur verstopt raken, dan is wellicht het lek gedicht maar zit je in een koud interieur.
Ook maar met een lampje en spiegeltje in de motorruimte zoeken naar sporen van kvs.
mvg WillemS
Dat anti-lekspul gebruik ik niet want de buisjes in zo'n kachelradiateur zijn veel dunner dan in de koelradiateur en door dat spul kan de kachelradiateur verstopt raken, dan is wellicht het lek gedicht maar zit je in een koud interieur.
Ook maar met een lampje en spiegeltje in de motorruimte zoeken naar sporen van kvs.
mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author
hallo beste willems ik heb vloeibaar lek middel gebruikt geen korrel
bij de water pomp kan ik niks vinden en in de motor ruimte is ook niets te zien ik heb het laatste vloeibare
lekmiddel vrijdag gebruikt op het moment is het stabiel en word van binnen gewoon warm ook de reuk in de auto is nu weg
hou het in de gaten
groetjes peter
bij de water pomp kan ik niks vinden en in de motor ruimte is ook niets te zien ik heb het laatste vloeibare
lekmiddel vrijdag gebruikt op het moment is het stabiel en word van binnen gewoon warm ook de reuk in de auto is nu weg
hou het in de gaten
groetjes peter
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Rest nog de vraag of het in de auto thv je gaspedaal vochtig is of sporen van lekkage zijn. Dit vloeibare spul is zeker geen langdurige oplossing.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-