Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
als vader van pas drie kinderen heb ik ruimte nodig in mijn auto. Mijn oog viel als snel op de benzine GS 2.0 turbo. Leuke combinatie van ruimte en toch de nodige PK's. De auto die ik wil gaan kopen mag gebouwd zijn vanaf 2006 en het viel mij op dat in 2006 twee modellen te koop zijn. Het oudere model (van 2004 t/m 2006) scheelt al snel 2000 euro tov het nieuwe model (2006 t/m 2009).
Wat is het verschil tussen deze twee modellen? Gaat het alleen om een iets ander lijntje dat door de bumper loopt of zijn bijvoorbeeld de stoelen beter of is zelfs er een verschil in robuustheid?
Als het alleen om het estitische gaat, ga ik voor het oudere model. Ik ben van plan om lang van deze auto gebruikt te maken en dan is 2000 euro snel meegenomen
Ga voor de fase II, deze steekt gewoon beter in elkaar.
Let op het is een turbomotor, deze moet netjes warm gereden worden en andersom.
Hou bij een proefrit de achteruitkijkspiegel goed in de gaten, bij overschakelen gas los moet er geen pluim te zien zijn.
Welke kilometer standen hebben ze? Let ook op een goed onderhoudshistorie (verder genoeg te vinden via de zoekfunktie)
Weet dit niet zeker maar volgens mij gebruiken ze bij een fase II een Garret en bij een fase I een eigen merk?
Weet iemand hier wat meer van?
bedankt voor jouw tips! Lijkt er op dat ik toch die duurdere moet nemen.
Een vraagje, wat bedoel je met:
"Let op het is een turbomotor, deze moet netjes warm gereden worden en andersom."
Een auto met turbo moet warm gereden worden anders verkort het de levensduur.
Ook is het te adviseren dat als je "even" gaat tanken op de snelweg de auto niet meteen uitzet, maar even laat draaien.
Bij het uitzetten valt de oliedruk weg en krijgt de turbo geen olie/smering/koeling.
Ook draait de as nog vaak een zeer hoog toerental.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een vraag over het R-Link systeem. Zijn er (los van het verticale of horizontale scherm) geen verschillen in de R-Link2 apparatuur? Ik heb bijvoorbeeld in het geheel geen navigatie. Wel Android Auto. Versie...
Op mijn zoektocht naar een geschikte zekering voor mijn hardwirekit van mijn dashcam vond ik een website waar behoorlijk gedetailleerd werd beschreven waarvoor welke zekering was.
Als je op het plaatje met je muis een zekering aanwijst geeft de...
Kan iemand mij vertellen uit hoeveel onderdelen de uitlaat van de LAGUNA 2 HB uit 2006 bestaat. Ik dacht dat de uitlaat uit drie delen bestond. De katalisator, de middendemper en de einddemper. Drie onderdelen dus, maar nu lees ik over...
Ik heb een probleem met mijn Espace4 2006 3.5 initiale.
Ik heb sluiting in zekering 14 o.a. achterruitenwisser en acheruitrijlichten en remlichten werken niet meer. Deze allemaal losgekoppeld maar kortsluiting blijft.
Ik probeer de kunstof kap te verwijderen om bij de kop te komen .
Heeft iemand een vraagbaak ? Ik krijg de kap niet los .
Inmiddels 6 bouten en 2 schroeven los aan de onderkant .
Maar wil nog steeds niet los graag een foto of afbeelding!
Groet Henk