Uitbouwen rechter voorstoel voor toevoegen carkit op radio..
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 10 apr 2013 17:47
Uitbouwen rechter voorstoel voor toevoegen carkit op radio..
Ik heb een Parrot carkit gekocht die ik wil aansluiten op het audio systeem van mijn Grand Espace. Omdat de radio zich onder de bijrijdersstoel bevindt, ben ik benieuwd of iemand er misschien ervaring mee heeft om die stoel uit te bouwen. Iemand tips of instructies beschikbaar?
Alvast bedankt voor de reacties.
Alvast bedankt voor de reacties.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Stoel geheel naar voren schuiven.
Nu zijn er 2 bouten in de rails zichtbaar, deze verwijderen.
Stoel geheel naar achteren schuiven.
Nu zijn er weer 2 bouten in de rails zichtbaar, deze verwijderen.
De stoel achterover leggen en de stekker losmaken.
Stoel uitnemen.
Dat is alles.
Antonio.
Nu zijn er 2 bouten in de rails zichtbaar, deze verwijderen.
Stoel geheel naar achteren schuiven.
Nu zijn er weer 2 bouten in de rails zichtbaar, deze verwijderen.
De stoel achterover leggen en de stekker losmaken.
Stoel uitnemen.
Dat is alles.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Betreft het een Espace III ?
Bij mij is elke rail bevestigd met 3 thorx bouten, één vooraan en twee achteraan.
Aan de rechterkant laat ik er één achteraan zitten, om de stoel naar buiten te draaien.
Vervolgens zes schroefjes van de afdekplaat eruit, tapijtje met schuim oprollen, et voilà.
Nog iemand een idee wat er onder dat zwarte klepje kan geklikt worden ?
Bij mij is elke rail bevestigd met 3 thorx bouten, één vooraan en twee achteraan.
Aan de rechterkant laat ik er één achteraan zitten, om de stoel naar buiten te draaien.
Vervolgens zes schroefjes van de afdekplaat eruit, tapijtje met schuim oprollen, et voilà.
Nog iemand een idee wat er onder dat zwarte klepje kan geklikt worden ?
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Hide post links |
-
Super!
Helemaal geweldig hoe snel en compleet men hier antwoord. Beide posters: Enorm bedankt!
Ik had de stoel al verwijderd maar zag dat de bekleding eronder behoorlijk vastzit. Ik kon het in ieder geval niet verder oprollen dan dat de standaard uitsnede toelaat. De achterste thorax-schroefjes van de zwarte afdekplaat zitten dan nog onder het tapijt. Ik ga morgen met een hobby-mes de uitsnede (helaas) maar wat uitbreiden, tenzij iemand anders een beter idee heeft dat de bekleding enigszins spaart...
Beschikt er iemand nog over close-up foto's van de radio en dan met name de (ISO?) stekkers die er in zitten? Daarmee kan ik namelijk alvast wat gaan uitdokteren hoe ik mijn Parrot kan aansluiten.
Is nog net on-topic hoop ik?
Ik had de stoel al verwijderd maar zag dat de bekleding eronder behoorlijk vastzit. Ik kon het in ieder geval niet verder oprollen dan dat de standaard uitsnede toelaat. De achterste thorax-schroefjes van de zwarte afdekplaat zitten dan nog onder het tapijt. Ik ga morgen met een hobby-mes de uitsnede (helaas) maar wat uitbreiden, tenzij iemand anders een beter idee heeft dat de bekleding enigszins spaart...
Beschikt er iemand nog over close-up foto's van de radio en dan met name de (ISO?) stekkers die er in zitten? Daarmee kan ik namelijk alvast wat gaan uitdokteren hoe ik mijn Parrot kan aansluiten.
Is nog net on-topic hoop ik?
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 16 aug 2013 20:49
Re: Super!
Hoi FrankFrank_77 schreef:...
Zoveel valt er niet uit te dokteren. De aansluitingen zijn allemaal standaard ISO en er is geen extra verloopstekker nodig. Echt plug en play. Het basis schema uit het Parrotboekje is van toepassing. Aansluiten op zich een werkje van 2 minuten. Echter wel even het mes in de vloerbedekking. Maar daaar zie je later niets meer van.
Succes
Grt Hein
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
standaard
het is natuurlijk net als in de ict wereld, plug and pray, overigens is de benaming van de schroefjes geen torax maar torx, torax is de benaming van de hartbewakingsafdeling in een ziekenhuis.
succes net aansluiten.
succes net aansluiten.
Hide post links |
-
Draden trekken
Hmmm... Plaats genoeg lijkt me om in een Grand Espace om een hartbewakingsinstrument in te bouwen CLEAR! Bedankt voor de info, ik zal het voortaan juist schrijven.
Zijn er nog handige tips voor het trekken van draden naar achter het dashboard? Kwestie van dashboard -delen uitbouwen of heeft iemand hier andere ervaringen mee? Misschien een idee om het door de mega-box heen te laten lopen?
Overigens een tip voor mensen die een Parrot willen inbouwen: Koop een ISO-verlengkabel! De kosten zijn vrij gering (€ 19,50). Het blauwe kastje van je Parrot kun je daarmee dus achter het dashboard verwerken zodat de andere kabels (voor een Espace ook te kort) van de Parrot niet hoeven te worden verlengt.
Nogmaals mijn vraag: Iemand tips om kabels te trekken tot achter het dashboard? Ik zal alle stappen die ik doe fotograferen en hier plaatsen zodat toekomstige gebruikers hier iets aan hebben.
Ik kijk weer uit naar reacties!
Zijn er nog handige tips voor het trekken van draden naar achter het dashboard? Kwestie van dashboard -delen uitbouwen of heeft iemand hier andere ervaringen mee? Misschien een idee om het door de mega-box heen te laten lopen?
Overigens een tip voor mensen die een Parrot willen inbouwen: Koop een ISO-verlengkabel! De kosten zijn vrij gering (€ 19,50). Het blauwe kastje van je Parrot kun je daarmee dus achter het dashboard verwerken zodat de andere kabels (voor een Espace ook te kort) van de Parrot niet hoeven te worden verlengt.
Nogmaals mijn vraag: Iemand tips om kabels te trekken tot achter het dashboard? Ik zal alle stappen die ik doe fotograferen en hier plaatsen zodat toekomstige gebruikers hier iets aan hebben.
Ik kijk weer uit naar reacties!
Hide post links |
-
Inbouwen van een Parrot 9200 Carkit in een Espace
Ik heb inmiddels mijn Parrot 9200 volledig werkend gekregen in mijn Espace. In deze uitleg zal ik (soms met afbeeldingen) een stap-voor-stap uitleg geven van hoe ik het gedaan heb. Door deze stappen in de hieronder beschreven volgorde te volgen, heb je de klus binnen een paar uur geklaard met een fantastisch eindresultaat.
Ik hoop dat jullie iets aan deze uitleg hebben gehad. En hoor graag reacties. Veel succes en o ja - bij vragen: stuur me maar een PM.
- Moderator edit: Apart topic van gemaakt
inbouwen-van-een-parrot-9200-carkit-in- ... 37571.html
inbouwen-van-een-parrot-9200-carkit-in- ... 37571.html
Ik hoop dat jullie iets aan deze uitleg hebben gehad. En hoor graag reacties. Veel succes en o ja - bij vragen: stuur me maar een PM.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-