Iemand ervaring met Xenon-look lampen?
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Iemand ervaring met Xenon-look lampen?
Vandaag kwam ik deze site tegen (http://www.xenonlamp.nl/shop/index.php?language=nl).
Nu ben ik alleen aan het kijken hoeveel k ik het beste kan nemen.... Wat ik qua uitleg lees lijkt mij een van 7500k en 55W het mooiste.
Maar ik heb ook wel eens gelezen dat je rekening moet houden met de warmte die de lampen afgeven zodat niet straks je lichtunit gaat "smelten".
Iemand die hier ervaring c.q. advies over heeft?
Nu ben ik alleen aan het kijken hoeveel k ik het beste kan nemen.... Wat ik qua uitleg lees lijkt mij een van 7500k en 55W het mooiste.
Maar ik heb ook wel eens gelezen dat je rekening moet houden met de warmte die de lampen afgeven zodat niet straks je lichtunit gaat "smelten".
Iemand die hier ervaring c.q. advies over heeft?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
7500k is echt best blauw, persoonlijk zou ik dan die van 5000k kiezen, geeft ook meer effectief licht dan blauwere lampen.
Af fabriek heeft Renault bij de echte xenon 4300k en dat is gewoon wit licht, heb het nu ook weer op de Laguna en niets geels aan. Wat ze op die site zeggen over de verschillende kleuren klopt in mijn ogen dus niet helemaal.
Een standaard halogeen autolamp heeft ook 55W dus dat kan nooit een probleem zijn.
Af fabriek heeft Renault bij de echte xenon 4300k en dat is gewoon wit licht, heb het nu ook weer op de Laguna en niets geels aan. Wat ze op die site zeggen over de verschillende kleuren klopt in mijn ogen dus niet helemaal.
Een standaard halogeen autolamp heeft ook 55W dus dat kan nooit een probleem zijn.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Deze specs zijn waarschijnlijk met de 100watt lamp opgemeten... Vandaar 2200 Lm...Produktspecificaties
# Originele halogeen: 55watt
# 67500CD
# 3200k
# 1550Lm
# geel-wit
# Xenonlook lampen 5000K: 55 / 100watt
# 130000CD
# 5000k
# 2200Lm
# wit-blauwig
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
Ik heb er gewoon een HID Xenon set in gezet is helemaal super !!!!
Hide post links |
-
- Lid
Tsjah, maar wel illegaal tenzij je een DC DCR of DR codering in je glas hebt.
Hide post links |
-
Topic author - lid
En daarom heb ik er ook gewoon xenonLOOK lampen in gezet.........Ep Woody schreef:Tsjah, maar wel illegaal tenzij je een DC DCR of DR codering in je glas hebt.
Hide post links |
-
- repeating visitor
voor zover ik weet zijn de Xenon look lampen met blauw glas en dat mag ook niet en voor de keuring of in een politie controle heb ik er nog geen problemen mee gehad ook is het gewoon nog toegestaan , ze willen het echter wel veranderen ja maar dat is er nog niet door !!!
of ook wel gezecht blauwglaslampen ( Xenon look ) mogen officieel ook niet en 100 watt lampen zijn zeker verboden ook de bedrading is daar (meestal) niet op aangepast . maar van mij mag ieder doen wat hij of zij wil met hun auto
Maar wat niet mag is zo mooi !!!!
of ook wel gezecht blauwglaslampen ( Xenon look ) mogen officieel ook niet en 100 watt lampen zijn zeker verboden ook de bedrading is daar (meestal) niet op aangepast . maar van mij mag ieder doen wat hij of zij wil met hun auto
Maar wat niet mag is zo mooi !!!!
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Aftermarket xenon is zoals al gezegd alleen toegestaan indien je koplamp voorzien is van een keurmerk. Deze verandering is er zeker al door, boete is €150 als ik me niet vergis.
De xenon-look lampen zijn gewoon legaal, het gaat om de kleur van het licht, niet van het glas.
Deze lampen geven geen blauw licht, maar wit. Moderne originele xenon lampen lijken van een afstand ook vaak blauw/paars/rood etc, vooral in het donker goed te merken als iemand achter je rijdt. Maar de kleur van het licht op het wegdek is bepalend.
100watt lampen zijn voor zover ik weet ook niet verboden, je moet alleen zorgen voor een correcte afstelling. Dan merkt niemand er iets van, alleen jij omdat je meer licht hebt. De bekabeling kan het wel sneller afleggen.
De xenon-look lampen zijn gewoon legaal, het gaat om de kleur van het licht, niet van het glas.
Deze lampen geven geen blauw licht, maar wit. Moderne originele xenon lampen lijken van een afstand ook vaak blauw/paars/rood etc, vooral in het donker goed te merken als iemand achter je rijdt. Maar de kleur van het licht op het wegdek is bepalend.
100watt lampen zijn voor zover ik weet ook niet verboden, je moet alleen zorgen voor een correcte afstelling. Dan merkt niemand er iets van, alleen jij omdat je meer licht hebt. De bekabeling kan het wel sneller afleggen.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Ik heb er in ieder geval ook lampen van 55W in gezet, zoals ze ook origineel zijn. En qua lichtopbrengst.... je ziet wel iets verschil, is inderdaad witter, maar zeer zeker niet overdreven en straalt zeer zeker geen blauw licht uit.
Ik ben tevreden zo.....
Ik ben tevreden zo.....
Hide post links |
-
- repeating visitor
Vanaf 1 januari 2006 moeten auto's die achteraf zijn voorzien van gasontladingslampen (ook bekend als Xenonlampen) aan dezelfde eisen voldoen als auto's die hiermee standaard zijn uitgerust.
Om een Europese typegoedkeuring te kunnen krijgen, moeten auto's met dimlichten die een lichtsterkte hebben van meer dan 2000 lumen (doorgaans zijn dit gasontladingslampen) aan een aantal eisen voldoen. Dit om te vermijden dat deze felle lampen andere weggebruikers verblinden.
De auto dient onder meer over automatische niveauregeling voor de dimlichten te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeiers aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan.
Tot nu toe waren in Nederland deze toelatingseisen niet in de permanente eisen overgenomen. Omdat het logisch is dat de maatregelen tegen verblinding ook getroffen worden als achteraf gasontladingslampen of andere, even sterke lampen worden gemonteerd, komt deze verplichting er alsnog.
De overgangstermijn tot 2006 geeft eigenaren van auto's die achteraf met de genoemde lampen zijn uitgerust, de tijd om hun voertuigen aan te passen.
Om een Europese typegoedkeuring te kunnen krijgen, moeten auto's met dimlichten die een lichtsterkte hebben van meer dan 2000 lumen (doorgaans zijn dit gasontladingslampen) aan een aantal eisen voldoen. Dit om te vermijden dat deze felle lampen andere weggebruikers verblinden.
De auto dient onder meer over automatische niveauregeling voor de dimlichten te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeiers aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan.
Tot nu toe waren in Nederland deze toelatingseisen niet in de permanente eisen overgenomen. Omdat het logisch is dat de maatregelen tegen verblinding ook getroffen worden als achteraf gasontladingslampen of andere, even sterke lampen worden gemonteerd, komt deze verplichting er alsnog.
De overgangstermijn tot 2006 geeft eigenaren van auto's die achteraf met de genoemde lampen zijn uitgerust, de tijd om hun voertuigen aan te passen.
Hide post links |
-
- repeating visitor
dus met de Xenon look lampen van 2200 lm moet dit ook !!!
Regels van ministerie van verkeer en waterstaat !! en daarbij niets over een glas code !!! APK REGELS MINISTERIE VAN VERKEER EN WATERSTAAT !!
Regels van ministerie van verkeer en waterstaat !! en daarbij niets over een glas code !!! APK REGELS MINISTERIE VAN VERKEER EN WATERSTAAT !!
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Voor de apk gelden andere eisen als voor de politie. Die kunnen jou zeker bekeuren als je in een niet voor xenon gemaakte koplamp xenon zet. Voor de apk maakt dit echter niks uit, en zijn de eisen die jij noemt van toepassing.
Hide post links |
-
- repeating visitor
dan hebben we als apk monteur ook niets meer aan de apk regels als ieder met eigen regels werkt dan word alles knap onoverzichtelijk maar het zal zo zijn ...
ik spreek je niet tegen
ik spreek je niet tegen
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Contacteer:
APK en justitie lopen al jaren langs elkaar heen, bv met het blinderen van je ramen, apk geeft aan dat je tussen de
A-stijl en B-stijl niets op je ramen mag plakken, justitie vind dat het wel mag mits je niet minder dan 75%
licht doorlating bij je raam hebt, al ben ik van mening dat er nog maar weinig echte goede apk-keurmeesters zijn
(maar dat is een andere discussie )
Wat betreft de Xenon-looklampen, heb er wel een aantal geprobeerd, maar of ze doen niet wat ze beloven, of ze
zijn zeer snel stuk, ik gebruik nu is de bedrijfswagen een setje van de Action, mooi wit licht, en gaan gemiddeld
een jaar mee, niet duur voor €2.49
A-stijl en B-stijl niets op je ramen mag plakken, justitie vind dat het wel mag mits je niet minder dan 75%
licht doorlating bij je raam hebt, al ben ik van mening dat er nog maar weinig echte goede apk-keurmeesters zijn
(maar dat is een andere discussie )
Wat betreft de Xenon-looklampen, heb er wel een aantal geprobeerd, maar of ze doen niet wat ze beloven, of ze
zijn zeer snel stuk, ik gebruik nu is de bedrijfswagen een setje van de Action, mooi wit licht, en gaan gemiddeld
een jaar mee, niet duur voor €2.49
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 519 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 632 Weergaves
-
Laatste bericht door Lantaarnpaal
-
- 2 Reacties
- 585 Weergaves
-
Laatste bericht door Steef1972
-
-
Gezocht iemand met ODB en DDT4ALL
door Vertrokken gebruiker 29588 » » in Onderdelen en accessoires gezocht - 1 Reacties
- 494 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 29588
-
-
- 1 Reacties
- 178 Weergaves
-
Laatste bericht door bonnard
-
- 0 Reacties
- 94 Weergaves