Klein probleem met de oliestandwijzer

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
d.hoff
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2009 01:12

Klein probleem met de oliestandwijzer

Bericht door d.hoff »

Hallo allemaal,

leuk forum en heel veel info....
Heb zelf een Renault Espace uit 1995 de 2.2l met 230.000 km op de teller. Auto rijd perfect en zonder problemen is nu mijn 2de Espace. Heb je echt nodig als je 4 kindjes wilt vervoeren :D :D :D :D

Alleen heb ik een klein problem, af en toe als ik de auto op kontakt zet moet eigenlijk de wijzer en het licht van de oliestandmeter op het Dashboard kan branden en de wijzer de oilestand aan geven en verder gaan er nog de motortemp. controllamp en het abs lampje branden.
Hier dus het probleem de enen keer doet hij en de conrollampen het wel en de andere keer niet.
Heb al wat zekeringen naar gekeken maar kan zelf niets vinden. :?
Misschien weet iemand van jullie wel wat het kan zijn?!



Alvast bedankt voor de info :wink:

groetjes Detlef

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Kan een defect in de sensor zijn of in de meter zelf of in de bedrading er tussenin.
Als dat het enige probleem is, dan zou ik daar niet direct wakker van liggen.
Oliepeilen moet je nog altijd doen, ook al heb je een dergelijke meter, echt betrouwbaar zijn deze niet.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kubic
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 apr 2009 22:35
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Kubic »

De oliepeilmeter van mijn 2.2 uit 93 hield er ook langzaam mee op; hij deed het steeds vaker niet.
Dus ik zou me er als ik jou was niet al te druk om maken en, net wat Rossy hierboven al zegt, met of zonder meter toch alijd af en toe handmatig het peil controleren.
Huidige: Megane GT 1.6 2006 grijs
Vorige: Scenic 2.0 16v 2004 Beige, Scenic 1.8 RXT 2000 Blauw, Laguna 1.8 16v Initiale 2005 Zwart, Scenic 2.0 16v Dynamique 2001 Groen, Scenic 1.6 16v RXE 2000 Zilver, ESPACE 2.0 RXE 1998 Groen, Espace RN 2.2I U9 1993 Blauw, Espace 2000-1 QUADRA 1989 Groen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
d.hoff
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2009 01:12

Bericht door d.hoff »

Kubic schreef:De oliepeilmeter van mijn 2.2 uit 93 hield er ook langzaam mee op; hij deed het steeds vaker niet.
Dus ik zou me er als ik jou was niet al te druk om maken en, net wat Rossy hierboven al zegt, met of zonder meter toch alijd af en toe handmatig het peil controleren.

Komt dus vaker voor, vandaag deed hij het weer perfect....Laat het gewoon zo.
Olie pijlen deed ik toch al op de ouderwetse manier met het stokje :P
Ouderdom komt met gebreken :wink:
Doch bedankt voor de snelle reacties. :lol:

gr. detlef :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

thomassen7
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:54
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam

Bericht door thomassen7 »

Je kan ook even kijken of de stekerverbinding naar je instrumentenpaneel nog goed verbinding maakt.
2 schroefjes los, de kap schuiven en omhoog tillen en je hebt vol zicht op de achterzijde van je instrumenten paneel. :shock:
Klik de steker(s) los, kijk voor de zekerheid naar verkleuringen/oxidatie, klein beetje contactspray er op, steker terugplaatsen tot hij klikt en het probleem is weer voor lange tijd verholpen. :D

Gr.
Peter.
:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
d.hoff
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2009 01:12

Bericht door d.hoff »

thomassen7 schreef:Je kan ook even kijken of de stekerverbinding naar je instrumentenpaneel nog goed verbinding maakt.
2 schroefjes los, de kap schuiven en omhoog tillen en je hebt vol zicht op de achterzijde van je instrumenten paneel. :shock:
Klik de steker(s) los, kijk voor de zekerheid naar verkleuringen/oxidatie, klein beetje contactspray er op, steker terugplaatsen tot hij klikt en het probleem is weer voor lange tijd verholpen. :D

Gr.
Peter.

Vandaag toch maar even het Dashboard uit elkaar gehaald, hij deed het weer niet en alle stekker verbindingen naar het instrumentenpaneel schoon gemaakt weer in elkaar gezet en zie daar hij doet het nu weer.
Denk toch dat je gelijk had met een of meer slechte verbindingen!? :D

groetjes Detlef :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht