Zijn er mensen die succesvol een BIC module hebben geretrofit op een 2015 captur?
Heb goedkoop een BIC aangeschaft en zag bij onze duitse buren dat het voor Dacia (bijna hetzelfde toch?) enkel 6 kabels aansluiten is op de OBD2-poort.
https://www-dacianer-de.translate.goog/ ... _tr_pto=sc
Geld voor de Captur hetzelfde?
Is het middenconsole makkelijk te verwijderen en is er ergens mogelijkheid om toegang te krijgen tot service handleidingen?
[CAPTUR I] Retrofit BIC
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 07 apr 2025 10:55
- Actief als: particulier
Re: [CAPTUR I] Retrofit BIC
Ondertussen iets verder gegaan.
In ieder een BIC besteld, aangezien deze tweedehands toch niet zoveel kosten.
Ten tweede ben ik begonnen aan demonteren van de middenconsole, blijkt dat enkel de zijplaat aan de bestuurderskant eruit hoeft en dan kan je de OBD connector naar beneden drukken er zijwaarts uithalen, dit stelt je instaat om de fleecetape van deze kabel te verwijderen.
Op dit punt ben ik nu, tevens aan het wachten op de BIC module.
Vraagje voor de experts, ik heb een hoop pin terminals liggen, zoals MQS 0.63, MQS 1.2, Molex nano fit maar geen 1 die in de renault stekkers gaat. Welke type crimp terminals gebruikt renault. Ik dacht even dupont maar dit lijkt het niet te zijn of wel?
In ieder een BIC besteld, aangezien deze tweedehands toch niet zoveel kosten.
Ten tweede ben ik begonnen aan demonteren van de middenconsole, blijkt dat enkel de zijplaat aan de bestuurderskant eruit hoeft en dan kan je de OBD connector naar beneden drukken er zijwaarts uithalen, dit stelt je instaat om de fleecetape van deze kabel te verwijderen.
Op dit punt ben ik nu, tevens aan het wachten op de BIC module.
Vraagje voor de experts, ik heb een hoop pin terminals liggen, zoals MQS 0.63, MQS 1.2, Molex nano fit maar geen 1 die in de renault stekkers gaat. Welke type crimp terminals gebruikt renault. Ik dacht even dupont maar dit lijkt het niet te zijn of wel?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut