ANWB Slimladen app

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Plaats reactie

Topic author
Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 13 mar 2025 16:56
Actief als: particulier

ANWB Slimladen app

Bericht door Pepone »

Ik gebruik sinds kort deze app.

Zijn er meer die de app gebruiken en de ervaringen willen delen?

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
Kleur: Blanc Glacier 369

ALFEN Eve single pro-line
3x 25 Amp Muurlader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 03 mar 2025 15:04

Re: ANWB Slimladen app

Bericht door A110 »

Ik ben ermee gestopt. Bij mij werkt het totaal niet.
Zie dit draadje:
netwerkstatus-niet-beschibaar-na-fabrie ... 37761.html

Ik ben er dus daarom ook mee gestopt. Ik stel nu mijn laadpaal in op de goedkoopste uren als ik wil laden dit werkt zeer goed voor mij.
www.jwa-autoservice.nl

Renault Clio Hybrid 140 (2020) Afbeelding
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021) Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 13 mar 2025 16:56

Re: ANWB Slimladen app

Bericht door Pepone »

Ik gebruik de app nu sinds een paar weken, vooral omdat deze app ook de zonnepanelen meeneemt in het laadproces.

Hij bestaat al een jaar zag ik en er zijn al heel wat updates geweest.

Ik heb contact gehad met de beheerder van de app en deze heeft wat dingen aangepast aan de hand van mijn bevindingen.

Bijvoorbeeld dat de app het laagtarief alleen van 7 tot 11 uur meeneemt en niet het hele weekend.

Dit heeft hij aangepast.

Maar het werkt nog niet echt gebruiksvriendelijk vind ik.

Een quote van de ANWB naar aanleiding van vragen:
Hi Ron,

Ik kan inderdaad zien dat we gepland hadden om 's nachts te laden ook al was je vertrek tijd pas de avond erna. Ik vermoed dat dit komt omdat de voorspelling voor je 2.5 kWh installatie voor gisteren niet genoeg stroom zal opgewerkt worden om de prijs onder je prijs dal tarief te brengen.

1. De auto zal offline staan als we de auto voor 2 uur niet hebben kunnen contacteren. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer de auto in slaap valt. zolang we herkennen dat je de auto in de lader steekt en de auto onze stop/start met laden instructies ontvangt en verwerkt is dat niet echt een probleem. We weten dat de Zoe gevoelig is om in slaap te vallen, dit is een instelling van Renault om de batterij te beschermen. Het openen van de deuren, of de auto ontgrendelen maakt de auto meestal wakker.

2. We raden aan om geen laadschema's, klimatisatie aan te hebben staan in de auto of laadpaal. Want deze kunnen voor tegenstrijdige laadinstructies zorgen. Afhankelijk van de auto sturen we een start met laden of een laadschema op en later een nieuw laadschema wanneer we het hebben aangepast.

3. Je kan de vertrektijd instellen wanneer dit het gemakkelijkste is voor je. Het enigste waar je voor moet opletten is dat je de auto dan niet om 6 of 7 uur in de avond in de lader steekt. Als je auto na je vertrek tijd nog in de lader zit en deze is nog niet volledig opgeladen, denken we dat er iets is fout gelopen. En gaan we de auto onmiddellijk verder laden. Dit is een veiligheidsmaatregel, die soms voor wat problemen kan zorgen als je er niet van op de hoogte bent. Ik raad aan om enkel tijdens dal uren aan te zetten, want dan zullen we enkel laden als de prijs goedkoper (zonneladen) of gelijk is aan je dal tarief.

Ik raad aan om de auto in de ochtend in de lader te steken. Want ik denk dat met je installatie van 2.5 kWh we meestal 's nachts gaan laden behalve misschien op de zonnigste dagen. Omdat we zullen inschatten dat je niet genoeg zonnestroom zult genereren om de prijs genoeg te verlagen om onder je dal tarief te vallen.

4. Ik denk dat de huidige instellingen goed zijn, zeker als je de auto 's ochtends in de lader steekt.

5. Momenteel kunnen we enkel de laadsnelheid van Tesla's aanpassen, of als je installatie groot genoeg is dat we geen netstroom nodig hebben. Dit laatste hangt voornamelijk af van de laadsnelheid van je laadpaal/auto. We gebruiken de laadsnelheid van je laatste sessie om in te schatten hoe snel je laad.

Met vriendelijke groeten,
Benoit
Hi Ron,

Dank je voor het snelle antwoord. Ik heb het tarief in de Slim Laden app aangepast, zodat het weekend ook een dalperiode is. Ik kan de feestdagen er niet in zetten.

Met vriendelijke groeten,
Benoit
Ik ben nog aan het uitvogelen.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
Kleur: Blanc Glacier 369

ALFEN Eve single pro-line
3x 25 Amp Muurlader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links