Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
goedemorgen, ik ben Marcel, in het bezit van een grand scenic 2.0 CVT automaat. motor met ketting.
kenteken 57-LGH-2.
kan iemand mij vertellen wat de beste olie is ivb de ketting, vervang het elk jaar met de APK maar kan dit ook zelf wel.
ik weet dat het type motorolie erg belangrijk is ivb de distributieketting, deze zit er nu 220000 km op en ratelt niet, wil dit graag zo houden.
Het advies is dit elke 10-15dkm te verversen voor het behoud.
Kijk even op kroonolie.nl, voor het type, er zijn zoveel types dat er ook een stukje afweging in zit. Google even naar acea specificaties.
En het filter niet vergeten.
Beetje olie op de ring, gaat ie makkelijker los voor de volgende wissel.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
daarom liet ik het ook elk jaar vervangen, na zo'n 7000km, beter safe dan sorry alleen nu ik het zelf ga doen, wil ik zeker weten welke ik moet hebben, beetje genant om aan de garage te vragen, bedankt voor de info. ga op de kroon site even kijken.
Heb even gekeken, er lopen nu twee onderwerpen over motorolie, maar over twee verschillende auto's, zo te zien.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik ben me aan het oriënteren om een schade Zoë op te knappen. Ik heb er eentje op het oog met schade waar de airbags en gordelspanners zijn afgegaan bij de botsing. Weet iemand welke bouwjaren, types uitwisselbaar zijn? Het gaat in dit geval om een...
Ik heb aan den lijve ondervonden dat de batterij van mijn (firma) wagen zga leeg was na +- 4 weken inactiviteit en heb zodoende een jumpstarter gebruikt van t werk...
Dat was me wel makkelijk! Plus bij plus , min bij min , knopje aan en.....gaan 👍....
Renault Kangoo I 1.2 16V 2005, D4F730 (facelift versie)
Mijn homokineet aan de wielzijde links voor tikt. Ik wil deze vervangen, maar als ik op verschillende onderdelen websites kijk is het mij niet duidelijk welke ik moet hebben. De verwarring zit...
IMG_5470.jpeg IMG_5469.jpeg IMG_5468.jpeg IMG_5468.jpeg Beste wensen voor iedereen op dit forum
RENAULT, CLIO 0.9 TCE DYNAMIQUE uit 2014
Welke emm en kan ik hier met ddt4all aanpassingen doen
Heb software 5.50 gebruikt met 2 verschillende obd2...
Dinsdagochtend staat de terugrit vanuit Frankrijk naar Nederland op het programma. We trekken een caravan en vandaag zag ik onder de motorkap dat de koelvloeistof net op het min streepje staat. Ik wil deze dus graag bijvullen maar ik kan met geen...