[Clio] - geen stroom OBD poort

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.

Topic author
MuscleMegC
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 25 sep 2024 13:11
Actief als: particulier

[Clio] - geen stroom OBD poort

Bericht door MuscleMegC »

Onlangs is iemand langs geweest voor het leveren van een tweede sleutelcard voor portieren en starten.
Daarvoor moest een lege card via de OBD poort met de data van de eerste sleutel worden ingelezen.
En moest de stekker van een laptop met software in de OBD poort worden gestoken voor verbinding en laden.
Echter het laden mislukte talloze keren en evenzo talloze keren werd steeds gefrusteerder en ruwer de stekker in de OBD gestoken er er weer uitgetrokken met een kracht alsof hij met bakstenen bezig was. En bovendien nog eens zonder goed te kijken onder het dashboard en er scheef in proberen te wringen en er uit te rukken. :-?

Enfin uiteindelijk dus geen tweede sleutelcard en wat ik pas nadien merkte was er ook geen stroom meer in het contact van de OBD poort. :shock:
Uiteraard persoon in kwestie gebeld en op aangesproken maar gesprek leverde uiteindelijk niets op. Persoon voor het erger dat hij voor niets naar mij toe was gereden .............. Niet te geloven.

Ik denk dat door het geruk en getrek misschien de bedrading achter de poort is losgetrokken of dat de pinnentjes zijn verbogen oid.
Nu zoek ik een auto electronica bedrijf die met beleid en gepaste zorgvuldigheid de poort kan onderzoeken achter het dashboard en maken.

Auto is een MegClio.

Nu kan ik zelf geen geschikt bedrijf vinden met specifieke ervaring of deskundigheid met betrekking tot reparatie van een OBD poort.
Dus geen bedrijf die proefondervindelijk wel wil kijken of die het kan repareren en kijken hoe ver die komt.
Maar een bedrijf die weet wat die moet doen en zeker weet dat die het kan repareren.

Ik zou bijzonder geholpen zijn met een dergelijk bedrijf bij voorkeur in het midden van het land. Tips en adviezen worden zijn welkom.
En bij voorbaat dank.

Theo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community